De cele mai multe ori, titlurile cu "Nici nu iti vine sa crezi" chiar asta ascund: stiri pe care nu ai de ce sa le crezi, pentru ca sunt pacaleli. Hoaxuri, pe limba internetului. Iar in spatele hoaxurilor, uneori, sunt campanii publicitare ascunse. IQads a intrebat publicitarii din Romania daca au folosit o astfel de metoda, care sunt avantajele, dar si efectele negative ale acestui trend.
Alex Borsan (Strategy Director, GAV) spune ca cel mai important, in realizarea unei astfel de campanii publicitare, e echilibrul intre asteptarile create de hoax si promisiunea brandului.
Ati folosit hoaxul ca publicitate?
Nu.
Atuurile hoaxului folosit ca publicitate
Publicitatea e o conventie – comunicare comeciala pe care omul stie cum sa o decodifice. Hoaxul e o iesire din convetie, asa ca efectul scontat e sa transmita un mesaj pe sub radarul omului. Partea proasta, sau buna, depinde cum o iei, e ca mai devreme sau mai tarziu hoaxul e dovedit, iar brandul trebuie sa vina cu o justificare suficient de buna.
Increderea consumatorului
Merita "inselata" doar in masura in care reveal-ul de care zicea mai sus e suficient de bun. Daca imi promiti ca vindeci cancerul ca apoi sa imi vinzi guma de mestecat, s-ar putea sa dispari din lista de preferinte. Aici mi se pare cheia – la diferenta dintre asteptarile create de hoax si realitate.
Efectele negative
Nu stiu daca exista, nu e ca si cum oamenii au incredere oarba in publicitate. Eventual brandul iese sifonat daca exagereaza.
Ultimul hoax cu care ai fost pacalit
Am auzit ca votul ar conta. Inca sper sa nu fie un hoax, altfel e unul foarte bun.
Asa da, asa nu
The best job in the world se pune? E prima care imi vine in minte si cred ca a fost o campanie foarte bine facuta. Alea proaste s-au sters din memorie, nu prea retin campaniile care nu mi-au placut.
Cine va omori hoaxul
Ca orice trend, va fi omorat de utilitatea marginala. Dar probabil ca va ramane un alt instrument de advertising care poate livra rezultate atunci cand e folosit cu cap.