Cat de bine am reusit sa-l iscodesc pe Daniel Mihai (Senior Designer, CarnationGroup part of POSSIBLE) cand vine vorba de viata personala, intrebati? Nu excelent, nu stiu intre ce relatii romantice tumultoase se imparte. Dar i-am facut un timeline muzical bazandu-ma doar pe marturii fotografice.
Astfel ca: in 2011 achizitiona un CD de colectie - Greatest Hits, Red Hot Chili Peppers. In septembrie 2012 a pornit la drum lung cu Ramones. In acelasi an a fost la un concert Dimmu Borgir, o trupa norvegiana de death metal de care eu aud pentru prima data (nicio surpriza aici). A iesit sa se plimbe cu masina si in martie 2013. I-a luat atunci cu el pe respectabilii domni de la Daft Punk. Apoi, intr-un weekend din aprilie a dat-o numai pe Beatles si Jay-Z. Iar anul asta, prin plointea din iunie, asculta cu furie Iron Maiden.
Pe langa ca e sofer si asculta muzica, mai deseneaza si de mana uneori. Hai sa vedem cum a luat-o de la rascrucea post-facultate pe cararea advertising-ului.
De ce ploua intotdeauna pe mine?
INAINTE DE PUBLICITATE
Proaspat absolvent de mate-info, mutat in Bucuresti pentru a-mi continua studiile.
Studiile respective
Politehnica - Automatica & Calculatoare, serveam matematica si fizica zilnic in cantitati industriale. Timpul liber era consumat pe langa computer - jocuri, Photoshop, AutoCAD si mai ales 3D Studio Max.
Si atunci am stiut: advertising is the way
La scurt timp dupa angajarea la prima agentie, advertising-ul a devenit rapid raspunsul la intrebarea "Care este solutia pentru a face ce imi place si de a fi platit pentru asta?".
Din acel moment inainte, am fost dat 100% vietii de agentie.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Am fost fascinat de umorul simplu al reclamelor de tipul "Batman" pentru Teletech si mai tarziu de perspectiva inedita a conceptelui din spatele campania "Be Stupid" pentru Diesel.
Pre-judecati
Nu stiam nimic. Eram total pe dinafara de tot ce se intampla in lumea agentiilor. Insa, odata angajat, am descoperit stilul vietii de agentie, oamenii, joburile si party-urile - si se faceau party-uri serioase.
Am inceputsa descopar varietatea oamenilor din agentii si o varianta romanizata a stilului de viata Mad Men - insa cu profunde accente autohtone.
Rezerve
Aveam dubii legate de moralitatea muncii noastre si de aportul nostru adus societatii. Nu produceam nimic si ne petreceam timpul inventand povestioare interesante care sa incline privirea consumatorilor in stanga sau in dreapta. Insa dupa aceasta etapa, eram dati uitarii nelasand nicio urma a actiunilor noastre.
La angajare
Poate suna dubios, dar sunt unul dintre aceia care au avut noroc in a se angaja cu usurinta intr-o agentie foarte faina de media. Pana atunci lucrasem intr-un shop de productie publicitara si materiale personalizate. Nu suna a fi cine stie ce, insa acolo am invatat sa ascult si sa invat de la cei mai experimentati, acesta fiind unul dintre lucrurile pe care il mai fac si acum. Intotdeauna e fain sa ai pe cineva care sa te invete tips & tricks ale job-ului pentru a de perfectiona si progresa.
Cand am fost chemat la primul interviu nu prea stiam la ce sa ma astept, insa cateva zile mai tarziu totul fusese aranjat, in doua saptamani urma sa incep ca Ultra Junior Graphic Designer in prima mea agentie - COGEP.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Primul proiect facut a fost logo-ul postului de radio local, care urma sa se lanseze cu o noua identitate vizuala cool si moderna. Desi pe alocuri nefinisat, ideea propusa era destul de interesanta si aparent a convins clientul sa o foloseasca - insa nu sa ma si plateasca.
Ani mai tarziu am continuat sa fiu enervat de acea prima "tzeapa" a lucratului in acest domeniu - insa cu timpul, revazand acel logo de fiecare data cand ma intorceam la Ramnicu Sarat de la facultate, a ajuns sa devina un simbol a ceea ce pentru mine insemna acasa.
Prima campanie in toata puterea cuvantului pentru care am lucrat a fost spotul TV facut pentru ADEPLAST, in care am activat ca art director. A fost o experienta foarte faina, am filmat la Babele carand cu telecabina aproape 300 kg de echipamente. Am facut module 3D si am renderizat furtuni de zapada. Totul s-a incheiat cu o portie de After Effects pentru fine tunnig si suuuunetul. Si aceasta a fost prima mea campanie.
Campania de care esti cel mai mandru
Campania este de fapt, proiectul. Aici ma refer la designul pentru primul shop online de fresh food si electro al gigantului Carrefour. Este un proiect in desfasurare de mai bine de 2 ani pe care continuam sa-l perfectionam in fiecare zi. Pentru acesta, impreuna cu echipa din CarnationGroup part of POSSIBLE am pus la punct UX-ul, design-ul, fotografia de produs, hosting-ul development-ul si toate materialele de comunicare adiacente.
Cea mai mare gafa de pana acum
Am pierdut avionul spre Londra de la ora 5.35 AM - ma astepta o zi de lucru plina la birourile POSSIBLE din Londra pe un client high-end al agentiei, insa eu urma sa ajung cel mai devreme cu o intarziere de 6 ore.
M-au salvat ninja skill-urile PM-ului meu din Londra care a reconfigurat task-urile echipei astfel incat sa nu fie afectate, iar eu sa pot recupera din mers timpul pierdut.
Cel mai important lucru invatat
Ca nu trebuie sa te opresti din invatat - unul din marile atuuri ale jobului meu este ca nu este niciodata la fel si ca mereu te solicita in noi feluri. Daca nu tii pasul, cel mai probabil, in 1-2 ani vei fi depasit de ce se intampla pe langa tine.
Mentori/ invatatori
Mi-ar fi greu sa numesc pe cineva anume, fiecare dintre persoanele pe care le-am cunoscut si cu care am lucrat in ultimii ani si-a adus aportul in a ma invata cate ceva - atitudine serioasa fata de business-ul clientului, viziune creativa si guideline-uri basic de copywriting, storytelling, UI & UX.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Alternativa la ceea ce fac acum, ar fi putut fi o cariera dezvoltata in directia animatiei si modelarii 3D.