Lilia Galac (Lika, pentru oamenii care-i plac) credea in liceu ca vrea sa faca design vestimentar. Dar au intrat pe fir Comunicarea si Relatiile Publice si a mers, cu incredere, catre SNSPA. Primul obstacol: i s-a ratacit dosarul la admitere. Panica, teroare, nopti nedormite, "Doamne, ce-o sa se intample cu viata mea"?
Nu chiar. A prins a doua etapa. La SNSPA era plin deja, normal. Iar in categoria facultati bucurestene cu locuri libere, nu prea mai erau optiuni interesante. Dar Likai i-a facut cu ochiul o facultate pana la urma. Al doilea obstacol: era situata la o distanta de cateva sute de kilometri, in Timisoara.
Odata identificat raul cel mai mic, Lilia s-a mutat la Timisoara pentru facultate. Da, da, chiar asa. Mai avea o treaba de terminat si la Bucuresti, asta a fost Masterul. Apoi a "intrat" la Mercury360, unde este Junior Account Manager si aduce pe aceeasi lungime de unda clientii cu proiectele indraznete.
INAINTE DE PUBLICITATE
Povestea a inceput in Chisinau. De mica eram convinsa: Cand voi fi mare, ma fac designer! (eram la scoala de Arte "V. Poleackov" si faceam in paralel cursuri de design vestimentar), cu cateva luni inainte de a absolvi liceul lucrurile s-au schimbat la 180. Stiam ce vreau sa fac, dar nu stiam ce specialitate poate cuprinde aceasta activitate. Dupa ceva research, am descoperit: Comunicare si Relatii Publice.
Totul s-a intamplat foarte repede… am strans teancul de acte necesare pentru a intra la SNSPA, insa soarta m-a adus la Timisoara. De ce spun soarta? Pentru ca dosarul meu a fost ratacit, astfel am intrat in cea de-a doua etapa de admitere. Locurile la SNSPA erau ocupate, iar din lista de facultati disponibile mi-a sarit in ochi cea din Timisoara. Pana atunci nu vazusem Timisoara, pot sa spun ca a fost o decizie spontana.
Asa in cateva zile m-am trezit la 800 km de casa, la Universitatea de Vest. Un student colorat care a renuntat la design pentru PR si Publicitate.
Nu m-am dezis asa usor de arta, in anul 2 am intrat la studii ID la Academia de Muzica, Teatru si Arte Plastice, din Chisinau, specialitatea Culturologie [specialitatea nu e foarte cunoscuta pe aici, asa ca dati un search pe Google :) ].
Dupa 3 ani frumosi de facultate, voluntariat, proiecte studentesti, oameni faini, m-am mutat din Timisoara la Bucuresti. Aveam aici o treaba neterminata, am intrat la Master la SNSPA.
Si atunci am stiut: advertising is the way
In facultate. Lucrurile au venit de la sine, am schimbat doar directia, am dat-o in BTL.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu a fost o campanie propriu-zisa, a fost o decizie luata pe parcurs. Imi placea sa citesc despre psihologia consumatorului, trendurile socio-culturale, imi parea super interesant. Urmaream premiile Effie, facusem pe acea vreme si cateva studii pe eficienta campaniilor premiate la Effie. Descopeream lucruri atat de faine, de atunci cred ca si mi-am propus sa fac si eu acelasi lucru.
Pre-judecati
"What Women Want". Nu este un film pe care l-as recomanda, dar acolo am vazut cateva secvente pe care le-am tinut minte. Mi-a placut cum Mel Gibson incerca sa intre in pielea consumatoarelor.
Asa vedeam eu lucrurile in agentie, foarte practice, bazate pe multa cercetare a comportamentului consumatorilor.
La angajare
Spre norocul meu, nu a fost greu, a fost primul interviu din viata mea, dupa care m-am trezit la Mercury360. Cred ca eram din acelasi film :)
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Initial am inceput cu multa raportare pe mai multe campanii. Dar printre primele activari pe care am lasat si prima amprenta pe partea de set-up a fost ceva de pe Purina.
Campania de care esti cea mai mandra
Wild Turkey - "Know your music, Know your bourbon". Campania a implicat un rand de activari BTL si branding de locatii, una dintre ele a intrat in lista de worldwide best practice pe Wild Turkey. Da, chiar sunt mandra de acest fapt.
Cea mai mare gafa de pana acum
S-a intamplat cumva intr-un status, am zis ceva gresit, dar am improvizat. S-a terminat cu happy end.
O deziluzie
"Nu avem buget!"/ "Nu se poate!" de fiecare data imi suna in urechi in slow motion. Cand ma fac mare, fac o fundatie B.A.C.T. (bugete in avans pentru clientii tineri) sau Fabrica de C**ie (se poate si Curaj) :) )
Cateodata, pentru a face un lucru misto, fie trebuie sa investesti, fie sa ai un pic de curaj. Cand o sa inteleaga lumea acest lucru?
Cel mai important lucru invatat
O idee nu este suficient de fie buna, mai trebuie si "vanduta" bine.
Mentori/ invatatori
De la omu' din dreapta... Cristian Negrea.
Daca nu ai lucra in comunicare?
As reveni la design. As petrece mult timp in atelier lucrand in linistea unui playlist bun.