[Tinerii din agentii - Next Advertising] Dana Popescu n-a dat Romania pe Rwanda. Ia spuneti, voi ce-ati fi facut?

[Tinerii din agentii - Next Advertising] Dana Popescu n-a dat Romania pe Rwanda. Ia spuneti, voi ce-ati fi facut?

Nu stiu daca in lumina primului tur de vot pentru prezidentiale ar regreta alegerea, insa Dana Popescu (Senior Media Planner, Next Advertising) nu s-a dus sa faca PR in Rwanda, ci a decis sa ramana om de media in Romania. Si parea sa fie foarte multumita asa, dar va zic, am vorbit cu ea inainte de alegeri si nu stiu ce-ar mai spune acum.

Cert e ca s-a inteles din prima cu cei de la Next si a pornit hotarat pe drumul ascendent al prefixurilor in Media Planning [Junior - Nimic - Senior] . Avea totusi o retinere: credea ca in publicitate oamenii vorbesc mult, tare si deodata. Si nu e omul care sa urle peste o gloata de guralivi entuziasti care sunt interesati sa spuna, mai putin sa asculte. Pana la urma, a descoperit ca e-n regula, publicitarii se mai si linistesc. Totul e sa stii cum sa-i pandesti.

INAINTE DE PUBLICITATE

Ca mai tot tanarul bucurestean, studiam comunicare si relatii publice la SNSPA. Prin anul 2, dupa ce lucrasem pe tot felul de proiecte de tipul "rezolvare de brief", am inceput sa imi doresc sa vad cum se desfasoara oamenii de comunicare in habitatul lor natural. Asta s-a concretizat in cateva internship-uri pe PR. Pastrez o amintire placuta despre ele, au reprezentat un prim contact interesant cu industria.

Si atunci am stiut: advertising is the way
Lucram pe media, ma prinsesem deja ca GRPii sunt mai multi si se numara pe capete, si la un moment dat mi-a aparut oportunitatea unui alt job pe PR; mi-a zambit cu posibilitatea de reveni la ce incepusem in facultate, dar m-am oprit sa ma gandesc cu privire la destinatie: pe langa altele, vreun an in Rwanda. Desi imi doream foarte mult un astfel de job la vremea aia, cand m-am decis sa nu dau advertising-ul de Bucuresti pe Kigali, mi-am dat seama totodata cat de mult imi placea ce aveam aici.

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu a fost vorba despre o campanie anume; cand am ales facultatea nu aveam foarte clar conturat obiectivul "advertising", astfel ca mai degraba industria m-a convins.

Pre-judecati
O gasca de oameni exuberanti si imbracati colorat care isi petrec zilele in intalniri in care vorbesc tare si toti deodata, si din care ies victoriosi cu idei de campanii (o nota importanta aici ar fi ca, la vremea aceea, existenta departamenului de media imi era total necunoscuta).

Rezerve
Faptul ca nu-mi placeau adunarile in care oamenii vorbesc tare si toti deodata.

La angajare
Nu l-am perceput ca pe un drum dificil, mai ales ca nu cautam cu ardoare un loc de munca, ci eram mai degraba in perioada "ia sa vedem ce lucruri interesante faceti voi aici". In acest spirit, am ajuns la Next si mi-a placut, si lor, si asta a fost.

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
Aici probabil ar trebui sa dau un nume de campanie super cunoscuta a carei soarta am schimbat-o radical inca din prima zi de job prin talentul meu :) Insa pentru oamenii de media lucrurile stau putin diferit: cel putin pentru offline, cu care am inceput eu, este vorba mai degraba despre mai multe campanii pe care rupi Excel-ul pana intelegi mersul lucrurilor.

Nu-i armata neaparat, ci mai degraba o masura de securitate. Stiti … media e locul magic in care un 0 capata o valoare fantastica atunci cand e in plus sau cand lipseste. Deci, emotie mare, nu-mi aduc aminte care a fost prima campanie.

Campania de care esti cea mai mandra
Cred ca in majoritatea cazurilor nu este vorba despre relatia pe care o ai cu o campanie, ci mai degraba despre cum te simti tu facand parte din intreaga poveste: mandru ca pui umarul la constructia ideii, ca pui cap la cap o stategie si alegi niste directii care ajung pana in final sa faca parte dintr-o poveste de business de success. Hopefully. Sau luckily.

Cea mai mare gafa de pana acum
O schema clasica: mail-ul corect catre destinatarul gresit (da, erau niste cifre). Ce sa-i faci … evaluezi situatia, te confesezi, rezolvi si mergi mai departe.

O deziluzie
Am avut doar rezerve, fara iluzii :)

Cel mai important lucru invatat
Ca razganditul are doza lui de utilitate.

Mentori/ invatatori
Cred ca e bine sa inveti de la toti cei cu care intri in contact si nu are sens sa masori, pentru ca, uneori, informatii foarte succinte iti revolutioneaza total perspectiva.

Daca nu ai lucra in comunicare?
Scurt si fara urma de ezitare, farmacie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related