Daca ne-am lua acum dupa rezervele pe care le avea Dana Carastoian (Senior Account Executive) inainte sa intre in comunicare, am vedea oameni din PR si jurnalisti stand unii cu cutitele la gaturile celorlalti. Bine ca erau numai impresii nefondate. Dar, eu va spun totusi, ca sa fim intelesi, n-am nimic cu ea. Deocamdata.
Nu, serios acum, mi-e simpatica. Chiar daca "asa au vrut parintii", imi place ca a dat la Academia de Politie, cred ca i-a fost greu. Dar, de data asta, Universul s-a bagat fara nicio jena, asa incat ea a picat si a fost foarte fericita. In sfarsit avea free will. A dat la Comunicare si 3 ani mai tarziu a terminat-o; si a fost sefa de promotie. Acum e la Master.
Gafe nu prea a facut in cei 2 ani de cand e la Saatchi & Saatchi PR, doar se mai impiedica ocazional. Si, daca prin absurd ar fi nevoita sa se reprofileze, i-ar placea psihologia. Sau ar vrea sa fie scriitoare. Mai departe va spune ea.
Am vrea si niste behind-the-scenes :)
INAINTE DE PUBLICITATE
Activitati si interese
Evenimente si poezii. Inca din liceu. Timp de vreo 3 ani am fost voluntar activ in cadrul catorva ONG-uri, dar m-am indragostit permanent si iremediabil de organizarea de evenimente atunci cand am inceput sa pregatesc activari speciale pentru Agentia Antidrog din Constanta.
In paralel, scriam ce apucam, pana cand mi-am deschis un blog. In clasa a XII-a am reusit sa-mi gasesc toate pasiunile reflectate in meseria de om de PR, dar cu toate acestea, am dat admitere si la Academia de Politie, din dorinta alor mei.
N-a mers si nici nu-mi doream sa mearga, a fost pentru prima data in viata mea cand m-am bucurat ca am picat un examen. Prin urmare, peste inca 3 ani de-atunci, am terminat Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA ca sefa de promotie, iar acum sunt studenta in anul II la Masterul de Brand Management si Comunicare Corporatista.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Mi-am dorit de mica sa ma fac scriitoare, dar toata lumea mi-a spus ca asta nu e o meserie. Apoi am vrut sa fiu jurnalista, dar contextul actual din Romania m-a facut sa ma razgandesc.
De-abia in liceu am coborat cu picioarele pe pamant si am ajuns la evenimente si la relatiile cu presa, prin prisma ocupatiei mele din cadrul Antidrog Constanta. Atunci mi-am dat seama ca pot sa inglobez tot ceea ce sunt sub aceasta meserie. Si nu cred ca puteam alege mai bine de atat.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu a fost vorba despre o campanie, am fost dintotdeauna atrasa de comunicare, indiferent daca vorbim despre evenimente sau comunicate de presa. A fost cea mai fireasca si naturala decizie pe care am luat-o vreodata.
Pre-judecati
Am cazut in capcana clasica a glamour-ului, ca orice domnisoara de 18 ani care se respecta si urmareste Sex & the City. Mi-a placut totusi sa vad ca m-am inselat, ca sub stratul aparent de sclipici sunt multe task-uri mai mult sau mai putin dificile cu care orice specialist in PR se confrunta zilnic. Un fel de manusa de catifea care imbraca o mana de fier, ca sa ii spun asa. A fost cea mai placuta descoperire.
Rezerve
Mi se insuflase cumva faptul ca jurnalisii sunt cei mai mari dusmani ai oamenilor de PR si asta ma facea oarecum sa vreau sa stau departe de interactiunea cu ei. Pana cand prietena mea cea mai buna care a terminat Facultatea de Jurnalism si cu care imparteam aceeasi camera, s-a angajat la ziarul Adevarul. A venit ca o palma peste ochi si, totodata, o trezire la realitate. Mi-am dat seama atunci ca a fost cea mai stupida prejudecata pe care as fi putut s-o am in ceea ce priveste industria pe care am ales-o.
La angajare
Primul CV trimis a fost la Saatchi & Saatchi PR. Dupa doua interviuri, am inceput un internship de 4 luni in urma caruia am fost angajata. Si de 2 ani si jumatate sunt aici. N-am sa uit niciodata cel de-al doilea interviu, a fost inceputul realitatii meseriei mele.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din Romania, "E dreptul tau! Actioneaza!".
Campania de care esti cea mai mandra
Evenimentele de comunicare interna organizate pentru Rompetrol, precum si campania de CSR de anul acesta, "Impreuna pentru fiecare", pregatita pentru acelasi client. In tot timpul asta, mi-am depasit limite pe care nici nu stiam ca le am si ma astept sa fac asta in continuare.
Cea mai mare gafa de pana acum
M-am impiedicat de mai multe ori, dar cele mai mari probleme pe care le-am avut la inceput au fost cu bugetele pentru campanii sau evenimente. Om de comunicare fiind, matematica o detestam. M-am redresat cu succes pe parcurs. Din fericire!
O deziluzie
Lucrurile nu merg aproape niciodata asa cum le planifici initial in prezentari si timeline-uri. Uneori e fain sa improvizezi pe parcurs, dar alteori chiar ti-ai dori ca totul sa iasa asa cum ai visat.
Cel mai important lucru invatat
Sa ma controlez. Sa fac un pas in spate, sa trag aer in piept si s-o iau de la inceput.
Mentori/ invatatori
In primul rand, de la colege. E mare lucru sa ai rabdarea si abilitatile necesare pentru a lua de la zero un intern care stie doar din carti ce este o situatie de criza. Apoi de la clienti. Am invatat de la unii dintre ei in 3 luni cat in 3 ani de facultate.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Long shot? Psihologie. Dar inca nu am renuntat la ideea de scriitoare.