[Cum se fac ambalajele in Romania] Irinel Ionescu: Am propus ambalaj facut din lant, am propus ambalaj care ingloba augmented reality, am pus vin intr-o sticla de lapte

[Cum se fac ambalajele in Romania] Irinel Ionescu: Am propus ambalaj facut din lant, am propus ambalaj care ingloba augmented reality, am pus vin intr-o sticla de lapte

Desi propunerile curajoase de ambalaje nu ii sunt straine, ba chiar a bifat si o sticla cu doua guri, Irinel Ionescu (Owner, AMPRO DESIGN) spune ca toti avem o doza de teama in ceea ce priveste schimbarea.

Puncte importante din brieful pentru crearea ambalajului

Chiar vorbeam zilele trecute cu un partener despre brief-uri… :)

Un brief de ambalaj presupune in mare cam aceleasi puncte esentiale ca si un brief de comunicare, de arhitectura, sau de orice fel de proiect creativ: Oportunitate/ problema si obiectiv / viziune. Fara aceste doua puncte, brief-ul nu este decat o scrisoare care traseaza o executie si nu o creatie. Din pacate, se lucreaza pe sabloane corporatiste, unde multe informatii sunt “copy/paste” si se pierde din vedere esentialul.

Exista, totusi, puncte specifice ale unui brand de packaging: restrictii de productie, stante, informatii legale, dar acestea nu sunt punctele care sa faca diferenta in ceea ce priveste rezultatul final.

In concluzie, o agentie de packaging trebuie sa stie:

- Produsul si avantajul acestuia in raport cu concurenta;
- Piata si oportunitatile din piata;
- Consumatorul si cat mai multe insight-uri despre acesta si cum ii va imbunatati produsul viata consumatorului.

Toti clientii pun in brief deadline (de cele mai multe ori foarte foarte strans), dar foarte putini pun si buget, si cand zic buget ma refer la intreg bugetul proiectului: concept, productie, activare; daca am sti bugetul ar fi mai usor sa vedem care e limita de inovatie in structura ambalajului.

Avantajele unui ambalaj inovator

Nu trece neobservat! Cam asta principalul ATU al inovatiei: diferentierea.

Si am vorbit de mai multe ori pe tema asta: forma ambalajului este de departe primul element care atrage atentia la raft, urmat de culoare. La noi sunt extrem de multe oportunitati la acest capitol.

Pe langa vizibilitate in raft, un ambalaj inovator poate economisi costuri de productie, stocare si transport; poate imbunatati viata consumatorului, facand folosirea acelui produs mai usoara, mai amuzanta.

Inovatia unui ambalaj trebuie sa rezolve o problema in final, fie ca e de domeniul vizibilitatii, fie al functionalitatii ambalajului.

Dificultatile unui ambalaj inovator

Timp, bani si curaj :)

Pentru a putea inova trebuie sa ai timp sa testezi, sa faci prototipuri, trebuie sa ai posibilitatea financiara sa implementezi acea inovatie in productie si mai apoi sa ai curajul sa o lansezi in piata.

Cea mai curajoasa propunere de ambalaj facuta de agentie

Hmm, sunt multe si in general se bazeaza pe simplitate si au fost idei care au ocolit pe alocuri brief-ul :) Dar, din pacate, de cele mai multe ori se aleg rute mai "safe".

 Am propus ambalaj facut din lant, am propus ambalaj care ingloba augmented reality; pentru auto promovare am facut sticla cu doua gaturi, am pus vin intr-o sticla de lapte, am ambalat acum cativa ani cd-ul nostru de prezentare intr-o caserola de sos.

In general, toata lumea sustine ca isi doreste ceva nou, nemaivazut, in acelasi timp, cu totii avem o doza de teama in ceea ce priveste schimbarea.

Cat e inspiratie si cat e documentare in crearea unui ambalaj

Sunt absolut convins ca de cele mai multe ori pofta vine mancand, asadar, inspiratia vine din documentare. Incurajez documentarea: oricum ne inspiram involuntar din ceea ce vedem. Important este sa nu existe niste margini clare la faza de documentare, adica sa te documentezi si in alte categorii, nu numai in cea in care produsul activeaza.

Cat din brandul unui produs reprezinta ambalajul

Nu cred ca este o formula prin care sa stim clar ce procentaj are ambalajul, insa cu siguranta are un impact crucial la capitolul vizibilitate in cazul brandurilor de produs.
Cred ca un ambalaj bun reuseste sa faca produsul observat la raft in prima faza si reuseste sa seduca consumatorul in momentul in care acesta se apropie de raft.

Ai cumparat vreun produs din cauza ambalajului?

De cele mai multe ori cumpar datorita ambalajului: fie ca imi atrage atentia pur si simplu, fie ca l-am creat noi :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related