Manuela Gogu [despre tinerii din agentii]: Atuul lor suprem este timpul in care traiesc si timpul de care dispun

Manuela Gogu [despre tinerii din agentii]: Atuul lor suprem este timpul in care traiesc si timpul de care dispun

Manuela Gogu (Creative Director, Lowe&Partners), nu are timp pentru cei care sunt "foarte, foarte buni". Pentru ca nu are timp nici de orgoliile tinerilor care intra acum in publicitate. Se opreste, in schimb, in fata celor curiosi, modesti si dornici de munca.

Cel mai tanar din agentie

Raluca are 23 de ani si este mezina noastra. Am gasit-o aici cand am venit in creatie, deci e mai batrana ca mine. In fiecare zi piciuieste ceva, cuiva. Idei de orice fel, nu doar despre publicitate ci si despre viata. Iar cand o face, vorbeste tare si cu rosu in obraji. N-ai cum sa nu iubesti asta!

Cel mai important lucru

Curiozitate. Iar cand spun asta ma refer la curiosii de performanta, cei care fac din asta o profesie.

Modestia. Daca vin deja convinsi ca stiu cu ce se mananca, degeaba vin. In industria in care lucram noi, desi cred ca e valabil pentru orice industrie, nu poti ajunge cel mai bun decat daca inveti de la absolut oricine. Si nu e doar un fel de-a spune.

Dorinta de munca. Nu cumpar oamenii carora nu li se intampla campanii, premii, succese in timp ce se gandesc la ale lor. Oricat de fun si de intuitiv ar parea, advertising-ul inseamna munca. Multa munca. Nu voi crede un creativ care imi spune ca nu are ce sa faca la birou decat atunci cand se va "stinge" internetul.

Facultatea in domeniu - obligatorie?

Scoala e importanta.

Iti asaza ordine in ganduri, te disciplineaza, iti trec pe la urechi lucruri pe care le redescoperi peste ani, chiar daca la momentul cu pricina par inutile. Spun asta pentru ca intalnesc tot mai des si modelul self-made, spirite libere care nu considera ca au nevoie de scoala, pentru ca sunt prea creative.

Ceea ce da, cred, este ca nu conteaza foarte mult ce facultate urmezi.

Poti fi un publicitar genial crescut la facultatea de comunicare, istorie, ASE, la arte sau la politehnica. Am intalnit oameni deosebit de talentati veniti din toate aceste sisteme. Si nu de putine ori am avut surpriza sa descopar ca cei care s-au intors catre publicitare din pasiune reala sunt mai exigenti, mai cautatori si mai buni decat unii dintre cei scoliti in "institutii creative".

Se invata publicitatea la scoala?

Nicio meserie nu se invata la scoala. Nici macar cea de profesor :)

La scoala auzi lucruri, iti pui intrebari, citesti, dezbati. Iar daca vrei mai mult, exista atatea locuri de unde poti afla. In scoala ai insa timp pentru gandit si citit!

De altfel, sunt multe locuri in care tinerii de azi se pot educa alternativ programei scolare.

In facultate deprinzi niste tehnicalitati si niste rigori; cum sa scrii o prezentare, ce este un deadline, cum sa iti invingi nodul din gat si sa te ridici sa prezinti in fata unei multimi. Sunt toate lucruri cu care te vei intalni si in viata de publicitar.

Cel mai mult se invata deci in particular. Eu cel mai mult am invatat facand si refacand.

Demodat sau nu, mi se pare inca valid dictonul "meseria se fura, nu se invata".

Selectia

Merg mult pe feeling. Portofoliile pot fi inselatoare iar in cazul juniorilor, nici nu prea isi au rostul. Caut autenticitate, modestie si energie. Caut acea dorinta de a face lucruri pe care nimic sa nu o stavileasca. Ii caut pe cei dornici sa faca si sa refaca fara sa li se spuna, ci pentru ca vor.

In ceea priveste partea rationala, ma uit la felul in care isi umplu timpul. Oamenii cu preocupari si pasiuni, oamenii care se implica in ceva sunt perseverenti si muncitori.

Nu am timp pentru cei care sunt deja foarte, foarte buni... La orice varsta ar fi ei.
Nu am timp pentru orgolii ranite si nu am timp pentru cei carora le place sa vorbeasca despre ceea ce fac mai mult decat sa faca.

Ce aduc nou industriei

Internet: facebook, youtube, instagram, blogging. Sunt nativi.

Un lucru bun si un lucru rau

Sunt dezinhibati, expansivi si increzatori in propriile forte. Ceea ce e cool. Abia ei sunt desavarsiti din punctul asta de vedere.

Insa, din pacate, pe multi ii gasesc superficiali si foarte grabiti. Au o treaba de facut si o bere de baut mai in orice moment. Au un respect deosebit fata de timpul si resursele proprii. Nu isi acorda ragaz sa greseasca si sa invete din asta. Ci vor rezultate imediat, iar daca acestea nu vin in cateva luni, se descurajeaza.

Greseli si atuuri

Atuul lor suprem este timpul in care traiesc si timpul de care dispun.  In mod paradoxal insa, nu au rabdare.

Ce ai invatat de la ei

Invat zilnic, sa vorbesc pe limba lor!

Ce te surprinde

Relaxarea. Lipsa grijii zilei de maine.

Diferenta dintre voi si ei

Responsabilitatea.

Un sfat

Sa citeasca. De toate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related