In contextul in care alegerea consumatorilor se face din ce in ce mai mult la raft, importanta ambalajului diferentiator in categorie creste, spune Cristian Stancu, Manager Remark Studio. Nu doar eticheta este importanta, ci si forma, dar, mai ales, deschiderea clientului in a aproba propuneri inovatoare.
Puncte importante in brieful pentru crearea ambalajului
Tendintele clientilor sunt si aici polarizante, de la briefuri “simpliste” in care se doreste un ambalaj nou fara prea multe info si constringeri, pina la cei ce ofera briefuri documentate, complete, uneori oferind informatii chiar mai mult decit necesar.
Cel mai important aspect pe care ne concentram este pozitionarea/esenta marcii, modul in care acel cuvint definitoriu poate fi transpus in crearea ambalajului respectiv.
Avantajele unui ambalaj inovator
Ambalajul trebuie sa conlucreze cu restul mixului de marketing al marcii respective pentru a potenta evolutia acesteia. Fara un mix de marketing complet, efectul acestuia va fi diminuat.
In contextul actual, in care alegerea consumatorilor se face din ce in ce mai mult la raft, importanta ambalajului diferentiator in categorie creste.
Ce as dori sa punctez este ca nu doar eticheta, culoarea specifica, conventia grafica sau realizarea acestuia sunt importante. La ora actuala marcile ce reusesc sa se diferentieze cel mai puternic sunt cele ce au o abordare complete, incluzind si designul structural si protectia mediului. Sunt marci care chiar in lipsa “etichetei” sau oricarui element de branding sunt recognoscibile doar prin “forma” in care isi prezinta produsul ajung astfel sa devina niste marci iconice in categoriile respective.
E de ajuns sa va amintesc de ciocolata patrata fara sa fiu nevoit a mentiona marca.
Dificultatile unui ambalaj inovator
Inovatia de ambalaj se loveste in primul rind de “asumarea” unui astfel de ambalaj, incepind de la agrearea ideii si pina la punerea ei in practica. E nevoie de determinare, uneori de rezolvarea unor provocari tehnologice, lucruri care de multe ori nu vin cu saving-uri de cost. Nu in ultimul rind, consumatorul este un factor important pentru ca “neobisnuitul” sa il surprinda in mod placut, semnificativ pt marca.
Cea mai curajoasa propunere de ambalaj
Atita timp cit nu a fost asumata de client, mentionarea ei nu isi are rostul. Curajoasa nu e persoana care a creat vaca mov, ci persoana care a decis ca ea va fi iconul marcii.
Cat e inspiratie si cat e documentare in crearea unui ambalaj
Nu cred ca exista un raspuns la aceasta intrebare, cred in mariajul fericit intre strategie si creatie. Creatia fara strategie e arta, strategia fara creatie - plan pe hirtie.
Cat din brandul unui produs reprezinta ambalajul
Depinde foarte mult de categoria de produs despre care vorbim, cu cit alegerea marcii /produsului este una mai emotionala, cu atit importanta acestuia creste. Una e sampanie, alta e apa distilata. Ambalajul nu poate induce decit incercarea marcii. Si ca sa raspund si la intrebare - 1% - 19%:)
Ai cumparat ceva din cauza ambalajului?
Da, am cumparat o sticla de vodca doar pentru ambalaj, chit ca nu sunt consumator:)