Bogdan Dumitrache, e-talent: Sunt multumit, cred ca ne-am atins cele mai importante tinte care asigura cresterea si dezvoltarea platformei

Bogdan Dumitrache, e-talent: Sunt multumit, cred ca ne-am atins cele mai importante tinte care asigura cresterea si dezvoltarea platformei

e-talent, platforma de casting online initiata de Bogdan Dumitrache, a implinit un an. L-am intrebat pe Boogie cateva detalii despre proiect.

e-talent schimba modul de a face casting

Implica artistii permitandu-le sa aplice online la joburi si sa-si comunice catre angajator intentia de colaborare.

Eficientizeaza cautarea printr-o fitrare avansata, permite comunicarea scrisa, prin email si sms cu artistii, individual sau in grupuri, automatizeaza o parte din actiunile care altfel ar fi trebuie facute manual, cum ar fi programarea la casting, comunicarea conditiilor de lucru, organizarea selectiilor de artisti.

In ce-i priveste pe angajatori, cred ca era nevoie de aceasta platforma, atat pentru cei la inceput, care au nevoie de o baza de date completa, cat si pentru cei mai vechi in industrie pentru ca ea reprezinta o varianta suplimentara si calitativa de resurse umane.

Performerii au gasit ceea ce am promis: joburi - am reusit sa colectam peste 1.000 de joburi in primul an, ma refer la roluri distribuite. Miza noastra este sa crestem constant numarul rolurilor distribuite, pentru ca doar asa putem mentine increderea celor care platesc serviciile noastre.


Provocarile

Ne-am propus ca in primul an sa crestem baza de date de artisti e-talent, atat ca numar si ca diversitate, dar si sa colectam un numar cat mai mare de joburi. In acest moment, avem o baza de date bine echilibrata, cu peste 2.700 de actori profesionisti si 2.500 de amatori; incercam sa acoperim o plaja cat mai larga de cereri din partea angajatorilor.

Dificultatea principala a fost rezerva oamenilor in a aloca timp (chiar si atat de putin) si atentie pentru a invata sa foloseasca soft-uri noi. Din acest motiv am ales sa ascundem o parte din programarea (functiile) deja realizata, in primul an ne-am propus doar sa ne "acomodam" cu sistemul si programul.

In plus, a fost destul de dificil sa acoperim plaja de varsta +50 de ani la artisti, persoanele din aceasta categorie fiind mai putin familiarizate cu mediul online.

Sunt multumit, cred ca ne-am atins cele mai importante tinte care asigura cresterea si dezvoltarea platformei. Monetizarea a fost scazuta, insa am prevazut acest lucru si nu ne-a afectat calitativ.

Status la un an

Candidati - peste 2000 de conturi noi, active.

Joburi - au fost listate public 170 de proiecte, cateva au fost tinute privat din ratiuni de confidentialitate si natura proiectului.

In total s-au desfasurat aproximativ 200 de proiecte prin intermediul e-talent, din care:
- 23 de filme
- 139 de spoturi publicitare 
- alt tip de proiect: videoclipuri, emisiuni tv, audio book-uri, etc.

Roluri distribuite - peste 1000

Artistii trebuie sa fie activi, sa-si acceseze si updateze conturile constant si cu informatii relevante, sa raspunda solicitarilor de casting in care sunt implicati, indiferent ca raspunsul este pozitiv sau negativ.

Cu referire la angajatori, e un pic mai dificil, ne dorim in principal sa acceseze baza de date, sa solicite contacte si sa cheme artisti la casting, dar si sa foloseasca soft-ul in forma sa elaborata, sa creeze proiecte publice si sa permita unui numar cat mai mare de artisti sa-si exprime intentia de participare si colaborare.

Ofertanti

Pana acum, majoritari sunt producatorii de film si publicitate. Fotografii si audio designeri sunt o alta grupa de angajatori care folosesc baza de date.

Tintim catre agentiile de publicitate si, in general, catre un numar cat mai mare de joburi, tinand cont ca trebuie sa creeam un echilibru intre cerere si oferta. Degeaba ofer baza de date gratuit unui angajator din zona de prezentare de moda, daca baza de date nu contine performeri pregatiti pentru. Si viceversa e valabila, nu pot cere bani unui artist la inscriere, daca ulterior nu pot aduce joburi pentru el pe platforma.

Aplicanti

Baza de date este impartita in doua categorii principale: Actori Profesionisti si Amatori.

Actorii profesionisti, absolventi de studii superioare de specialitate trebuie sa demonstreze apartenenta la grup.

Amatorii se impart in mai multe subcategorii, Actori Amatori (absolventi de cursuri scurte de actorie), Real People, Modele, 0-18 ani si, mai nou, Animale de Companie.

Piata de casting din Romania

Simt ca a scazut numarul de produse care se "advertizeaza"; in general, doar companiile mari mai desfasoara campanii importante. In rest, se cauta solutii alternative.

Piata de film are insa un moment bun, constanta concursurilor CNC din ultima perioada a aruncat mai multe proiecte in joc.

Televiziunea produce foarte putina fictiune in ultima vreme.

Constructia platformei e-talent a fost gandita si in functie de o oferta medie de aproximativ 100 euro pe ziua de lucru. Din acest motiv, baza de date are rezultate mai slabe in cazul ofertelor de lucru de figuratie sau alte tip-uri de joburi remunerate sub aceasta medie.

Planuri de viitor

Ne concentram pe relatia cu angajatorii, pe dezvoltarea functiilor si a resurselor care aduc avantaje directe in termeni de eficienta pentru angajatori. Cum va spuneam, parti importante de programare si functii au fost ascunse initial, dar dorim sa le introducem treptat in al doilea an si sa familiarizam angajatorii cu utilizarea soft-ului dincolo de nivelul basic.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related