Ploaie, ploaie, ploaiee, cat te-am asteptaaat

Ploaie, ploaie, ploaiee, cat te-am asteptaaat

Ce prostie, cum sa-ti placa ploaia? De fapt, da, m-am lovit si eu de oameni d-astia mai sariti. Poate au luat un interviu unuia care uraste lumina si soarele si vara si frumosul. Na, ca am dat click. A. Aaaa. Pai spuneti asa, mai. Petrecere cu ploi calde la Atelierul de Productie pe 21 noiembrie. Asa da.

Si cum se cheama? Rain Boogie, cica, e si event pe Facebook. Unde scrie cine face? Asociatia DU-NE ii cheama. Uite, au organizat si festival 18+, un festival de arta experimentala de la Cluj, parca am auzit de el. A, si fix cu ei vorbesc astia de la IQads in articol. Ce mai tot gandesc atat; vocilor din capul meu, treceti pe silentios.

Asociatia Culturala DU-NE

DU-NE este un copil plin de idei care nu uita niciodata sa se joace. Ne-am adunat in formula asta acum aproape 2 ani, cand o echipa de artisti practicanti, dar si cu experienta de ani buni in spatele scenei, pe partea de organizare, au gasit unul in celalalt o viziune comuna si in DU-NE un spatiu creativ autentic.

Fiecare dintre noi vine dintr-o ramura artistica diferita, fie ca e muzica, pictura, design, arhitectura, si bagajul asta pe care il aducem cu totii alimenteaza o alchimie care ne leaga: transformam frustrarile si sictirul care plafoneaza spatiile culturale in care traim in potential, apoi in initiative care "aprind", cum ne place noua sa spunem, comunitatile. DU-NE este, asa cum ii spune si numele, o calatorie fara o destinatie fixa, o calatorie catre orice are destula substanta cat sa te cheme intr-acolo.

Proiecte

Suntem niste omuleti activi. In mai putin de doi ani de existenta, DU-NE a reusit sa puna pe picioare o multime de proiecte cu bataie atat la nivel national, cat si international.

festival18+
In fiecare an in mai, pe Dealul Cetatuii din Cluj se intampla 18+, un festival dedicat tinerilor cu accent pe arta experimentala. Pe scena 18+ am adus nume sonore, dar si proiecte underground, iar spatiul evenimentului l-am umplut cu tot felul de instalatii nastrusnice, expozitii atipice si jucarii interactive care implica o mica armata de artisti.

Cateva exemple de la primele 2 editii: - o instalatie de desen subacvatic deschisa si publicului, pentru care am construit un acvariu imens ca sa o gazduiasca;

- o expozitie de fotografie reunind lucrarile a artisti foto nevazatori din 7 tari ale lumii;

- o panza de 15mp pictata colaborativ, live, in mijlocul publicului in cele 2 zile ale festivalului, de 13 artisti romani, pe care am expus-o si la Timisoara, Sibiu, Brasov si Bucuresti. Suntem in discutii cu organizatori din Bruxelles pentru o posibila calatorie a panzei si acolo in viitorul apropiat;

- un labirint de aproximativ 600mp, construit ca spatiu multisenzorial impreuna cu mai bine de 40 de artisti si inca cateva zeci bune de voluntari dibaci. Inspirat din folclorul romanesc si avand un traseu de fix 1001 metri, l-am numit  "1001 metri de poveste romaneasca";

- un labirint viu, ai carui pereti i-au format cateva sute de oameni, care au condus publicul pe un traseu intens, unde fiecare carare ii genera o emotie diferita.

Rain Boogie

Ideea
E greu de spus exact de unde a venit ideea pentru Rain Boogie pentru ca la noi se face ping-pong constant cu astfel de idei :) Undeva, in fanteziile si cautarile noastre zilnice, a aparut un gand simplu, cu care am rezonat cu totii instant: cat de frumos e sa te zbengui intr-o ploaie calda de vara! De aici s-a deschis un intreg univers.

Etapele
Cu orice eveniment pe care il organizam pornim in primul rand de la o experienta anume pe care vrem sa o cream.  Artistii implicati, decorurile, instalatiile, cadrul tehnic, sunt toate alese in functie de acea experienta dorita, sunt toate bucatele din acel puzzle.

In cazul Rain Boogie, probabil cele mai multe provocari vin pe partea tehnica. Pentru a fauri un mediu propice senzatiilor pe care le visam la Rain Boogie e nevoie de un control impecabil al scheletului tehnic si logistic din spatele evenimentului.

Temperatura trebuie sa fie intr-un anumit fel, picurii ploii trebuie sa fie atat de mari sau atat de desi, intervalele dintre ploi sunt de o anumita lungime, luminile si efectele trebuie sincronizate perfect cu muzica si elementele de decor, si asa mai departe. 

Line up
Am gandit un mix de live-act-uri si dj set-uri foarte variat, care sa poarte publicul pe tot felul de continente ritmice. De la afrobeats, la hip-hop, improvizatii jazzy-funk sau muzica electronica. In curand anuntam si numele care vor urca pe scena si sunt sigura ca selectia noastra o sa bucure pe multi. Pana atunci, ne adunam pe pagina evenimentului, adica aici.

Desfasurare
Spatiul evenimentului o sa fie impartit in zone de zbenguiala intensa si in zone de relaxare, ferite de ploaie, unde o sa te poti bucura de spectacol si de decorurile si instalatiile construite special pentru Rain Boogie. Pentru fete avem o surpriza placuta: in incinta evenimentului o sa amplasam un make-up corner unde o echipa de artisti profesionisti va fi la dispozitia doritoarelor pentru a le oferi un machiaj rezistent la apa ca la carte, fara nici un cost suplimentar.  Nu dezvaluim inca toate surprizele, dar in mod cert nimeni nu o sa se plictiseasca la Rain Boogie.

Promovare
Mergem cu toate panzele sus, cat ne tine plapuma :) Am adunat deja peste 20 de parteneri care ne sustin in promovarea evenimentului atat pe online, cat si radio si presa scrisa.

Pregatim tot felul de pastile virtuale, vizuale sau auditive, prin care o sa dezvaluim detalii despre eveniment treptat. Ce-i drept, ne ajuta foarte mult si unicitatea conceptului care ne stimuleaza usor creativitatea si umorul pe partea de promovare. E un eveniment care creste organic si care avem incredere ca o sa circule natural in comunitati si o sa trezeasca interesul.

Branduri
Evenimentul este sprijinit de TatraTea, Desperados si Avon. Cu fiecare dintre ei am gandit modalitati creative de implicare in eveniment si ne bucuram ca am descoperit o deschidere mare pentru abordarea noastra neconventionala.

Colaborari cu agentii
Avand multi artisti in echipa, pana acum ne-am descurcat in-house pe partea de creatie si productie. Avem cativa prieteni in agentii cu care ne mai sfatuim, dar deocamdata nu am colaborat oficial cu nimeni. Nu excludem insa aceasta posibilitate pentru planurile din viitorul apropiat. Ne dezvoltam repede si in mod cert implicarea unei agentii serioase inseamna mai multi muschi creativi pentru proiectele noastre si totodata o putere mai mare pe partea de promovare.  

Nu in ultimul rand, gasim uscatoare de par?
Sigur. Suntem atenti la toate detaliile in ceea ce priveste comfortul oferit publicului. O sa fie la eveniment de toate: o garderoba unde oamenii isi pot lasa in siguranta obiectele pe care le vor protejate de ploaie si eventual un rand de haine de schimb pentru la final, uscatoare de par, prosoape de hartie, cabine de schimb, betisoare feng-shui si niste zane paparude sa te conduca la iesire :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related