Denisa Tudor e Account Executive la The Syndicate si, mai interesant, prima doctoranda in Social Media de care am auzit eu cel putin. A urmat ciclul universitar la SNSPA dupa cum urmeaza: FCRP, Masterat in Brand Management si Comunicare Corporatista, si urmeaza sa fie si Doctor. E un mister cum si pe unde, dar a strecurat printre cele mentionate si o facultate de Drept. Iar in prezent, preda la SNSPA viitorilor comunicatori din Romania.
La catedra, Denisa nu poate duce lipsa de povesti umoristice, nici de povete, nici de sfaturi. Are ce margaritare sa raspandeasca prin amfiteatre - doar a trecut prin televiziune, PR, marketing online si de 2 ani s-a stabilit prin publicitate, pe care o degusta cu aceeasi pofta in fiecare zi. Aici si acum, ne-a spus, ii place ce se intampla.
INAINTE DE PUBLICITATE
Inainte a fost Facultatea de Comunicare si Relatii Publice (nume de cod FCRP), unde am terminat cu o lucrare de licenta "aventuroasa", aflata "sub dezideratul identitatii europene": Imnurile nationale ale Europei: Functii retorice sub dezideratul identitatii europene. Interesul pentru retorica si teoria argumentarii este inca accentuat si pot spune ca ma ajuta foarte mult in ceea ce fac acum.
Ca tot studentul la Comunicare, am fost tentata sa explorez multiple fatete ale domeniului comunicarii. Anul II de facultate ma gasea in televiziune, mai precis lucram la o emisiune pe domeniul educatiei din cadrul TVR 1, anul III de facultate ma gasea in PR, iar anul I de masterat in Brand Management si Comunicare Corporatista ma gasea in marketing online.
Si uite asa, de la un an in televiziune, la cateva luni bune in PR, apoi peste un an jumatate in marketing online. De 2 ani ma aflu intr-o frumoasa "degustare" a "dulce-piperatei" publicitati. Momentul de a intra in domeniul publicitatii a coincis cu finalizarea celei de-a doua facultati, Facultatea de Drept, asa ca, tema de licenta, de aceasta data, a fost ancorata in ceea ce fac profesional: Concurenta neloiala si protectia ideilor in domeniul publicitatii in contextul erei internetului.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Nu ma caracterizeaza aceasta expresie. Cred ca expresia x is the way ne limiteaza. Daca acel x (orice ar fi el) se transforma, ce fac? Have I lost the way? Cred in a fi aici, acum. E atat de complicat? Nu e complicat, noi ne complicam.
Si intorcandu-ne la adverbele-vedeta: aici si acum, sunt in publicitate si ma bucur zi de zi de experienta. Dupa 2 ani, zi de zi, abia astept sa ajung la birou. Nu muncesc, ci investesc intr-o pasiune. Dincolo de efectul de luna de miere valabil oricarui inceput, cred ca cel mai important aspect este ca ceea ce facem sa facem cu drag si pasiune si, de abia atunci, vom putea "pregati terenul" spre a face lucruri cu care sa ne mandrim.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Campania Dalin. A fost prima reclama pe care am retinut in foarte scurt timp. O reclama tip musical pe care si acum (desi au trecut ceva ani de cand mi-a atras atentia) pot spune ca o consider potrivita, atat pentru targetul de comunicare (parintii, in speta mamicile), cat si pentru end user (copilasul jucaus si speriat sa nu-l usture ochii). Un exemplu de campanie educativa.
Pe langa mesaj, a fost prima campanie care mi-a atras atentia din perspectiva executiei 3D a puisorilor. Noi, in the Syndicate, am cochetat cu aceasta directie pentru brandul BRAMAC pentru care am realizat spotul de imagine din 2013 integral 3D. Este multa munca in spate, dar rezultatele merita efortul.
Pre-judecati
Au fost multe si toate s-au dovedit eronate dupa cunoasterea directa a lucrului in agentie. In primul rand, cum eu am inceput "aventura de Account" aici, in the Syndicate, imi era tare teama ca voi face mai mult bugete decat coordonare de proiecte, mai multe cifre decat implicare in procesul creativ sau intalniri si discutii cu clientii.
In al doilea rand, credeam ca toti creativii sunt oameni inchisi in "cochilia" lor, care fumeaza fara oprire si cu care ai o comunicare greoaie (din cauza firii lor de artist). Intre timp, am aflat ca mai nimic din ce credeam nu e asa si ma bucur :)
Rezerve
Nu aveam si nici nu am. Avand in minte prejudecatile listate mai sus, a lucra in publicitate era pentru mine, mai degraba, o provocare decat ceva la care ma raportam cu rezerve.
Cu toate acestea, in primul an de facultate as fi spus ca nu voi lucra niciodata in domeniu pentru ca mi se parea extrem de dificil sa fii mereu creativ, mereu "conectat la imaginatie". Acum, in schimb, mi se pare cel mai potrivit energizer, zi de zi.
La angajare
A mers totul struna. A fost primul interviu pentru a intra in "lumea publicitatii". Vreau sa cred ca am fost omul potrivit, la momentul potrivit, pentru jobul potrivit. Prima zi de lucru a fost pe 6 decembrie, ca un cadou de Sfantul Nicolae. Incercari nu au fost. Chiar ma amuzam zicand cum ca am fost "un copil cuminte", n-am primit "nuielusa de la mosu’ ".
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
O campanie cu POSMs care avea o componenta de productie consolidata si in care "mi-am prins urechile" atat de tare, incat la numai 2 luni de cand venisem in the Syndicate, am reusit recordul de 1200 si ceva de mail-uri cu furnizori peste furnizori. Pentru ca mi-am dorit sa invat singura care-i treaba cu relatia cu furnizorii pe productie si am facut research temeinic, am lecturat materiale peste materiale, cataloage promotionale peste cataloage, am realizat Excel-uri pe tipuri de productie. Treaba, domn’le! Voiam sa dovedesc ca-s un Account strasnic! :)
Campania de care esti cea mai mandra
Cu fiecare campanie pe care lucrez invat lucruri si ma inspira sa fiu mai buna. Sunt multe campanii pe care am lucrat si cu care ma mandresc. Sunt campanii de care imi amintesc cu drag cand ma gandesc la brainstorming-urile inspirate pe care le-am avut cu echipa de creatie. Sunt campanii care mi-au ramas in minte datorita colaborarii excelente cu clientul si deschiderii acestuia de a avea o abordare indrazneata in comunicare. Sunt campanii de care imi amintesc cu drag pentru ca, uitandu-ma in spate, simt ca am facut imposibilul cu resursele de timp pe care le-am avut la dispozitie.
Cu toate acestea, o campanie de care m-am atasat este cea la care lucram de ceva timp si care va fi on air in curand asa ca stay tuned.
Cea mai mare gafa de pana acum
In comunicare, micile scapari sunt inerente (dar nu neaparat repetate), important este cum raspundem la ele si cum ne adaptam situatiei. Din fericire, nu-mi amintesc sa fi facut o gafa mare (aici numai clientii si echipa de creatie m-ar putea trage de urechi).
O deziluzie
Fara deziluzii, pe cat posibil! Sa nu le lasam loc sa se instaleze. Ma concentrez pe intamplarile si vestile frumoase de zi cu zi.
Cel mai important lucru invatat
Constructivitatea in relatia cu echipa de creatie, pe de o parte, si cei de baricada cealalta: clientii, pe de alta. O abordare constructiva si orientata spre solutii mereu aduce cu sine timp castigat si calitate a ceea ce livram.
Mentori/ invatatori
Legea rezonantei functioneaza in planul relatiilor interumane. Oamenii frumosi mereu ajung in aceleasi medii. De aceea, uneori, avem impresia ca ne invartim in cerc sau ca lumea-i mica, asa cum am scris si aici. Am avut noroc sa ma "inconjor" in colaborarile profesionale de oameni buni, romani frumosi (cum imi place mie sa le spun), de la care fac tot posibilul sa "prind din zbor" cat mai mult.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Imi place comunicarea. Si-mi place, in aceeasi masura, sa vorbesc despre comunicare. Daca nu as lucra in acest domeniu, m-as bucura sa le predau, in continuare, studentilor de la FCRP. In momentul de fata, ma simt implinita: am acumulat cunostinte pe care ma bucur sa le pot da mai departe studentilor si, in acelasi timp, sunt, la randu-mi, intr-un proces continuu de invatare. E un sentiment frumos!