Rares 'Smack' Gall o sa schimbe prefixul in curand, dar tot ramane cel mai "tanar din agentie": si din FCB, unde isi ocroteste in prezent ideile, si din seria noastra pana acum. Smack suna fun pe post de porecla, dar o sa-i zicem Rares.
Rares credea la inceput de tot ca publicitatea e o lume plina de hipioti, artisti si filfizoni. Dar asta nu l-a oprit. E la FCB de vreo 9 luni, a inceput cu un internship. Si e anul I la Comunicare - SNSPA.
S-a pus la 4 ace de la bun inceput: are site, are si CV si portofoliu, are blog, are pagina de Facebook. I-am reprosa totusi ca din martie n-a mai scris pe blog. Ia sa facem calculul - ies cam 9 luni. Pai ce facem aici? Dar e ocupat si cu facultatea, na. Intelegem.
INAINTE DE PUBLICITATE
[N.R. Adica acum cateva luni]
Tocmai intrasem la facultate, 19 ani, proaspat boboc la FCRP.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Greu de spus. Stiam de prin clasa a IX-a ca asta imi doresc sa fac, dar nu stiu de ce. Nu auzisem de copywriteri pe atunci, dar era de departe domeniul care mi se parea cel mai sexy. Mi-a placut intotdeauna sa fiu informat, iar de multe ori reclamele erau cele care ma tineau la curent. Stiam ca vreau sa vin la facultate in Bucuresti, iar apoi am auzit ca pot studia publicitate la SNSPA. De atunci nu am mai luat in calcul alt domeniu.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Cu siguranta a fost o reclama care m-a facut sa rad. Cand eram si mai mic, vedeam pe net multe spoturi la bere, la Bud Light si Budweiser. Asta e prima care imi vine in minte:
Si spoof-urile erau excelente.
Pre-judecati
O lume plina de hipioti, artisti si filfizoni.
Rezerve
Nu prea aveam, abia asteptam sa ma angajez si sa dau tot ce am mai bun. Nu ma asteptam sa lucrez atat de mult pe calculator, ce-i drept.
La angajare
Pe la mijlocul anului scolar, incepusem deja demersurile pentru a face ceva in publicitate. M-am inscris in Advice, mi-am facut site si blog, am participat la niste concursuri, incepusem sa lucrez la portofoliu, chiar ma pusesem pe treaba.
Aplicasem la cateva internship-uri si s-a nimerit ca unul din ele sa fie la FCB. Am fost la interviu, am dat un test si am ajuns intern. Mi s-a spus de la inceput ca nu isi propun sa angajeze, dar nu prea imi pasa pentru ca oricum o vedeam ca pe o super oportunitate sa invat publicitate pe bune. Dupa aproape 3 luni, m-am angajat. Au trecut 6 luni de atunci. Cred ca le plac ideile mele, altfel nu-mi explic. Au fost oameni grozavi care mi-au oferit oportunitatea sa fac lucruri misto, iar acum imi dau silinta sa le intrec asteptarile.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
La inceput, incercam sa fiu prezent peste tot, sa incerc sa contribui cat de putin si sa invat cat mai multe. Cred ca primul proiect serios a fost un eveniment Vodafone.
Campania de care esti cel mai mandru
Este inca la client. Sper sa o vedeti in curand :)
Cea mai mare gafa de pana acum
Eram inca intern, dar incepea sa se punea problema angajarii. Tocmai primisem primul proiect in care eram singurul copy, pe cont propriu. Nu era mare lucru, dar trebuia sa fie gata pana a doua zi la pranz. A doua zi, am ajuns la agentie la pranz. Noroc ca s-a ocupat altcineva. M-au iertat :)
O deziluzie
Voiam sa iau primul premiu la 19 ani. Fac 20 pe 4 noiembrie, deci aman pentru la anul.
Cel mai important lucru invatat
Sa fiu relevant. Atat in publicitate, cat si in viata de zi cu zi. Am invatat ca fiecare lucru pe care il fac trebuie sa faca o diferenta, daca vreau sa fie luat in seama. Imi place procesul de a veni cu idei si vad fiecare brief ca pe o provocare. Iar daca raspund provocarii cu o idee misto, nu inseamna neaparat ca am venit cu o idee buna. Am invatat sa ma gandesc intotdeauna la cel pentru care fac acel lucru. Doar asa pot sa conteze ideile mele.
Mentori/ invatatori
Fiind primul meu job, am invatat si inca invat foarte mult de la toti oamenii din agentie.
Daca nu ai lucra in comunicare?
M-am inteles intotdeauna bine cu tehnologia si informatica. Cred ca as incepe un start-up, cel mai probabil o aplicatie sau un site. Acum ca stiu sa fiu relevant, as cauta sa le ofer oamenilor ceva de care au nevoie, dar nu si-au dat inca seama.