In urma cu 5 zile, a fost pornita o pagina de Facebook pe modelul Humans of. Dar nu discrimineaza dupa orase, tari sau continente precum toate celelalte pagini dedicate oamenilor si povestilor lor. Nu. Pagina asta e dedicata tuturor oamenilor care s-au aflat la un moment dat pe o strada de oriunde, facand orice, atunci cand trecea masina Google Street View - poate acum un an, poate doi, poate trei.
Si acestor imagini aparent banale, s-a gasit cineva sa le puna sare, piper si alte condimente. A iesit un bufet pestrit de scenete in care apar Axl Rose si Ellen Degeneres, mai marii de la BuzzFeed, mafia pisoilor, clubul barbatilor-fotomodel de varsta mijlocie si alte nazdravanii.
Dar Maria Nazdravan n-a vrut sa faca din Humans of Google Street View (HOGSV) o parodie, cum s-ar putea crede, ci mai degraba un tribut adus emblematicei pagini Humans of New York.
Despre Maria? Dupa o pauza pe care a luat-o pentru a-si scrie licenta, a reintrat in publicitate printr-un stunt: un event viralizat pe Facebook denumit, simplu, COPYWRITER APROAPE GRATIS PENTRU PRIMII 200.000 PARTICIPANTI!!!! Acum, Maria e Copy la MRM si e bine, bine, e foarte bine.
Cine stie, poate acum vreo 3 ani chiar tu te plimbai pe o strada oarecare din Romania, fara sa te gandesti ca esti privit de Google. Si-acum o sa te vezi pe HOGSV. Sa-ti dai tag, da? Si poate daca ati spus "nu" Facebook-ului (vedeti cum ma gandesc la voi?), HOGSV e si pe Tumblr.
Maria Nazdravan nu se dezminte
Cate-un pic despre Maria
Cred ca am ajuns sa fac publicitate - si mai ales copywriting - pur intamplator. Cand eram mica, visam la meserii ceva mai practice, inclusiv sa ma fac sofer de tir pentru o scurta perioada. Apoi am crezut ca vreau PR, apoi art direction, iar la Visual Playground mi s-a sugerat ca as fi buna de copywriter. Asa am ajuns in primul meu internship de copy la Hippos. Stunt-ul a fost un an mai tarziu, cand dupa o pauza luata sa imi scriu licenta cautam sa ma intorc in publicitate.
Ideea universului Google Street View
Stii cum e cand esti in brainstorming si iti vin o multime de idei, doar ca niciuna nu are treaba cu brieful cu care te chinui? Cam asa a fost si cu Humans of Google Street View. Am notat-o in telefon si am supus-o testului timpului: daca mi se mai pare misto si dupa 2 saptamani, o fac. Asa ca i-am dat drumul duminica trecuta.
De ce in engleza?
Pai in ce altceva?
Surse de inspiratie
Principala mea sursa de inspiratie e, evident, Humans of New York. Norocul meu e ca am libertatea de a-mi imagina orice. Si scenetele amuzante imi vin destul de usor. Ma uit bine la cum sunt imbracati, ce postura au, si incep sa imi pun intrebari despre ei. De obicei scriu vreo 2-3 versiuni pana cand ma hotarasc care se potriveste cel mai bine.
Imaginile
Nu dai de imagini juicy la tot pasul, dar asta e parte din farmecul paginii. Fac sesiuni zilnice de cam 30 de minute in care ma plimb din loc in loc si salvez tot ce mi se pare ok, apoi mai filtrez. Am un folder cu peste 100 de imagini pana acum, dintre care probabil ca voi folosi doar vreo 10.
Despre paginile Humans of, in general
Humans of New York e probabil cel mai frumos loc de pe internet. Si paginile celorlalte orase sunt faine, desi cred ca preferata mea e Maidanezi ai Bucurestiului. Cine scrie acolo, scrie foarte bine.
Texte autentice sau "improvizate"
Cred ca pe HONY sunt doar editate, ca sa sune ok si in scris, si sa transmita mai bine ideea. Cat despre Maidanezi ai Bucurestiului, cred ca sunt 100% autentice.
Ce spui de varianta romaneasca, Oameni ai Bucurestiului?
Ma bucur ca exista. E loc de mai bine :)
HOGSV pe mai departe
Deocamdata, vreau sa mai testez niste continut ca sa vad ce isi doresc oamenii sa gaseasca aici. Apoi, as vrea sa prinda mai mult avant si sa creasca de la sine cu fiecare post nou. Pe termen lung, as vrea sa devina o pagina urmarita din toate colturile lumii, cu mai multa interactiune si fan submissions.