Laura Iane: Ma bucura foarte mult faptul ca nu simt frica in ochii tinerilor de azi

Laura Iane: Ma bucura foarte mult faptul ca nu simt frica in ochii tinerilor de azi

Laura Iane (Co-Creative Director, Saatchi & Saatchi Romania), a invatat de la colegii ei mai tineri sa se streseze mai putin. Relaxarea lor, insa, o surprinde; si, daca e sa fie mai putin subtila, Laura recunoaste: "Generatia asta e un strop mai lenesa".

Cel mai tanar din agentie

Cel mai tanar membru al departamentului de creatie are 25 de ani si este web designer. La sfarsitul unui program de internship, a iesit la suprafata o tanara foarte talentata pe care am si angajat-o.

Cel mai important lucru

Entuziasmul, curiozitatea si energia. Din punctul meu de vedere, e foarte important ca un tanar la inceput de drum sa fie entuziasmat de meseria asta, curios sa afle tot ce presupune ea si sa aiba energia necesara sa deprinda aptitudinile necesare prin multa, multa munca.

Facultatea in domeniu - obligatorie?

Cand am intrat eu in industrie, eram sigura ca da. Nu imi imaginam cum poate sa fie cineva bun in art direction daca nu are in spate studiile necesare. Dar experienta mi-a demonstrat ca nu conteaza neaparat. Am lucrat cu art directori foarte talentati care au absolvit ASE-ul.

Drept urmare acum spun ca nu, nu conteaza facultatea pe care ai terminat-o, atat timp cat ai talent, esti creativ si dispus sa inveti.

Se invata publicitatea la scoala?

Se poate invata, dar din cate observ eu, destul de putin.

Dar nici deloc, cum spun toti tinerii pe care i-am cunoscut. Cand au contact cu o agentie de publicitate, discursul lor este "la facultate nu inveti nimic", dar eu, lucrand cu ei, realizez ca au ceva informatie acolo pe care o acceseaza fara sa isi dea seama. Si fac niste conexiuni pe care nu ar putea sa le faca altfel.

Evident se poate mult mai bine. Dar aici nu vorbim despre sistemul de invatamant de la noi. Un subiect foarte trist, de altfel.

Selectia

Indiferent cat de talentata este persoana care vine la interviu, indiferent ce portofoliu magnific are, daca simt cea mai mica urma de blazare, o resping. Caut sa vad la oamenii noi pasiunea pentru aceasta meserie. Pasiunea autentica. Atunci cand le ascult ideile, vreau sa le vad sclipirea din ochi.

Ce aduc nou

Ma bucura foarte mult faptul ca nu simt frica in ochii tinerilor de azi. Generatia asta nu isi mai doreste neaparat un job sigur, de la 9 la 6. Un scaun la un birou. Nu le e teama ca nu au un venit constant. Nu le e frica sa incerce lucruri noi. Sa experimenteze si sa caute modalitati cat mai diverse de a se exprima. 

Aceasta generatie reuseste sa emane o senzatie de libertate pe care eu o apreciez foarte mult.

Un lucru bun si un lucru rau

Libertatea de care vorbeam mai sus. Are si o parte mai putin prietenoasa.

Ma surprinde sa aud foarte multi tineri spunand ca nu stiu ce vor sa faca cu viata lor. Din punct de vedere profesional, bineinteles. Nu cred ca e periculos daca simti asta o perioada scurta de timp. Dar cred ca poate deveni periculos daca acest sentiment se prelungeste. Sa pendulezi printre diferite activitati poate sa fie palpitant, dar e nevoie si de un fel de asumare a unei directii concrete pentru aprofundare.

Greseli si atuuri

Dupa parerea mea, cea mai intalnita "greseala" este sa creada ca o idee buna iese usor si din prima. Atuuri? Energia pe care o daruiesc atunci cand realizeaza ca e foarte mult de muncit.

Ce ai invatat de la ei

Sa ma stresez mai putin.

Ce te surprinde

Cat de relaxati sunt.

Diferenta dintre voi si ei

O diferenta buna ar fi ca generatia asta este mult mai conectata si mult mai "la curent" cu tot ce se intampla. Multa informatie inseamna mai multe puncte de unit in moduri interesante.

O diferenta mai putin buna? Generatia asta e un strop mai lenesa.

Un sfat

Nu o face daca nu iti place cu adevarat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related