Jorg Riommi [despre tinerii din agentii]: Imi plac oamenii care nu stiu cum a fost inainte. Ei nu au decat perspectiva prezentului

Jorg Riommi [despre tinerii din agentii]: Imi plac oamenii care nu stiu cum a fost inainte. Ei nu au decat perspectiva prezentului

Intr-o industrie care respira "nou", tinerii sunt un must, crede Jorg Riommi (Chief Creative Officer, Publicis Romania). Spune el: "Bill Gates deja nu mai schimba lumea, asa ca hai sa ne uitam la Zuckerberg care face asta, desi chiar si el a inceput sa imbatraneasca".

Cel mai tanar din agentie

O Art-a brilianta, de 24 de ani, cu super-idei si skill-uri fantastice. Am fost norocos sa o gasesc aici in momentul venirii mele.

Cel mai important lucru

Din pozitia mea de CCO (Chief Creative Officer), ce urmaresc si ce apreciez mai mult la creativii aflati la inceput de drum sunt, in primul rand, talentul si pasiunea. Paul Arden o spune cel mai bine -"important e cat de bun iti doresti sa devii, nu cat de bun esti in acest moment".

Indemnul meu pentru ei e sa-si dezvolte taria de caracter, rezistenta in fata obstacolelor, o vointa de fier si, mai presus de orice, sa nu renunte la visele lor!

"It’s a long way to the top if you want rock'n'roll", zice AC/DC

Facultatea in domeniu - obligatorie?

Deloc! The work, asta conteaza. Uneori ma gandesc ca am cam pierdut si eu vreo 5 ani studiind. Bine macar ca m-am distrat :)

Se invata publicitatea la scoala?

Cred ca se invata publicitate in scoli bune, precum Miami Ad School. Ce m-a surprins este viziunea idealista pe care o au acesti pusti asupra business-ului numit publicitate. Cred ca totul este despre floricele si campii cu iarba verde pe unde ideile zburda in voia lor. Ei bine, nu-i chiar asa. E D-Day. In fiecare zi.

Altfel, cred ca cea mai buna solutie (probabil singura cu adevarat utila) e sa inveti lucrand, sa te arunci in ocean si sa incerci sa inoti pana ajungi victorios la mal.

Selectia

Am o regula simpla: ma uit la ceea ce fac. Iar daca sunt atat de tineri incat sa nu aiba un portofoliu, gasesc eu metode prin care descopar ce ii face speciali fata de restul candidatilor. Poate o scrisoare de intentie, o forma diferita de a trimite CV, un hobby nemaivazut sau, pur si simplu, ce fac in timpul liber.

Uneori am angajat oameni doar pentru ca am fost impresionat de viata lor in social media.

Ce vreau sa vad de la inceput sunt pasiunea pentru munca si talentul.  Ce urmaresc in timp, cand lucrurile se mai decanteaza, sunt increderea ca ma pot baza cu adevarat pe om, angajamentul in relatia noastra profesionala si puterea de a da tot ce poate zi de zi.

Este usor sa intri in publicitate si chiar sa avansezi, dar adevarata provocare este sa nu te plafonezi, sa iti depasesti mereu limitele, sa vrei in fiecare zi mai mult de la tine.

Ce aduc nou

Industria noastra se bazeaza pe "noutate". Mantra noastra este "noul". Fara inovatie si dezvoltare continua, nu am avea sens; sunt esenta jobului nostru. Marketam noul in forme si executii noi, mai ales astazi, cand dispunem de atatea descoperiri tehnologice.

Prin urmare, cel talentati, cu spirit tanar, cu energie "noua", proaspata, sunt un must in industria noastra.

Imi plac oamenii care nu stiu cum a fost inainte, nu au la ce sa se raporteze pentru ca nu existau in acea vreme. Ei nu au decat perspectiva prezentului, care mizeaza pe inovatie. Respira in acest mediu care se reinventeaza in permanenta.

Bill Gates deja nu mai schimba lumea, asa ca hai sa ne uitam la Zuckerberg care face asta, desi chiar si el a inceput sa imbatraneasca.

Cel mai bun si cel mai rau lucru

Punct forte: potentialul
Punct slab: frica de angajament

Greseli si atuuri

Greselile sunt legate de lipsa de cunoastere. Avantajele tin, de asemenea, de lipsa de cunoastere :)

Ce ai invatat de la ei

Sa nu pierzi niciodata acea sclipire, acea magie si pasiune de a-ti dori sa reusesti cu orice pret.

Cu ce te surprind

Totul. Inca.

Diferenta dintre ei si voi

Nu-s asa batran! Wtf :)

Un sfat

Fii tu insuti! Fii autentic! Incearca sa stii cat de mult poti din ceea ce s-a facut, uita-te la tot ceea ce s-a lucrat, cum s-a lucrat. Fii tu cel care stie mai mult decat restul! Sincer, fii obsedat!

Bukowski a fost genial atunci cand a spus: "gaseste in viata asta ceva pe care sa-l iubesti cu adevarat si lasa-te absorbit cu totul de acel lucru, lasa-l sa te conduca." (Find what you love and let it kill you.)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related