Nu ni-s straine aceste trei fete de la Kubis Interactive - doar ele invart cuvintele de mama focului si apoi confectioneaza Dumele de mestecat. Despre asta am mai vorbit cu ele, dar acum iata ca le-am recunoscut printre cele 8 proiecte shortlistate la Beat the Drum for Change, o competitie din cadrul Golden Drum pentru tineri nascuti dupa 1984.
Au trecut de shortlist si au luat locul III. Proiectul fetelor s-a numit University of StandFor, o platforma globala de educatie non-formala, unde oricare dintre noi am putea sa impartasim din cunostintele noastre, teoretice sau practice, cu un user de pe alt continent sau, la fel, sa invatam de la cineva aflat oriunde din lume. Fiecare am putea sa fim A Weapon of Mass Instruction, cum au zis ele. Proiectul e prezentat integral aici.
Cum merge treaba cu Beat the Drum for Change? Se da un brief si apoi doritorii, in echipe, trimit propuneri de campanii. Celelalte campanii castigatoare sunt proiectul A2 - Fighting against poverty (Locul I ) si proiectul The EDU Currency (Locul II).
Simona Lazar, corespondent IQads la Golden Drum 2014, le-a prins pe acolo si le-a pus cateva intrebari.
Si ne-am inscris
La inceput a fost mailul de la CD, Eugen, catre toata creatia. La un click deschisa-i calea, am intrat sa vedem ce si cum si ne-am indragostit de brief la prima vedere. Ne place sa lucram pe social, sa venim cu idei care modeleaza o realitate existenta si o racordeaza la ceea ce urmeaza. Credem in publicitate, dar credem mai mult in binele pe care il poate face daca e folosita cum trebuie. Publicitatea cucereste, nu ia pe sus, insa pentru unele cauze unii oameni au nevoie de-un "ia cu zahar". Asta e, asta facem. Cat timp rezultatul misca, altceva nu prea mai conteaza.
Ne-am inscris si pentru exercitiu. Am facut-o fara sa ne luam in serios, desi ideea e cat se poate de serioasa. E important sa ai simtul propriei valori. Sa vezi ce-au inscris si ceilalti de-o seama cu tine (sau mai mari) si sa-ti dai, cat de obiectiv poti, o nota.
Echipa completa
Cele trei care au speriat vestul: Camelia Cucolea – designer, Laura Ionescu – copywriter si Ioana Zvac – social media manager. Lumea ne mai stie drept fetele cu dumele: Cami, Luluts, Zvac. Lucram la Kubis.
Brief-ul
A venit din partea celor de la Global Development. Ni s-a cerut o idee care sa duca la un fel de trezire colectiva in ceea ce priveste efectele sociale, economice ale actiunilor intreprinse in diverse parti ale lumii, practic sa generam awareness in ceea ce priveste efectul fluturelui – orice actiune are repercusiuni intr-o lume globalizata. O idee care sa transforme felul in care oamenii folosesc internetul (exemplul dat facea referire la gameri). O idee care incape in urmatoarea fraza: Help learn the world.
Solutia
Am mers pe curaj si am gandit o platforma globala de educatie non-formala, in care oricine ar putea sa invete pe altcineva ceva. Userii se inscriu fie ca profesori, fie ca studenti. Time on site se transforma in ore de voluntariat. Platforma se numeste University of StandFor. Pe indelete, aici.
De la A la B
Nu am vrut sa fie o activare la obiect, ceva mic, dragut, PR-ish, de care oamenii sa uite rapid dupa ce i-au dat un share. Am vrut sa ne rupem de ideea de pledge, foarte pe val in State, spre exemplu. Am mers pe actiune, pe lunga durata. Un mental colectiv se schimba in timp.
Departe de a ne dori sa modificam esential felul in care oamenii se dau pe net, pentru entertainment, info, whatnot, am incercat mai degraba sa ii facem sa se conecteze pe bune la o alta persoana cu scopul de a intelege mai bine ce se-ntampla cu si in lumea asta mare. Inveti altfel cand ai un singur profesor. Si cand esti singurul elev, toata atentia se concentreaza pe tine si viceversa.
Urmatorii pasi
Cred ca trebuie sa ne dam seama cam de ce avem nevoie la nivel de resurse (timp, fizice, buget), cat ar dura programarea, cum ar trebui sa arate versiunea finala ca sa fie cat mai pe feelingul userilor, daca o putem simplifica. In prezent cautam un ONG pe educatie care sa ne ajute – le dam ideea, ne ocupam de implementarea, apoi speram ca platforma se va face mare si va merge fara roti ajutatoare. Am inceput sa miscam, chiar vrem sa o facem sa se intample.
Tinerii si competitiile de tipul Off Drum
Nu stiu daca e important sa participe, dar e bine sa :) Asa iti dai seama daca exista un gap intre tine si ei, intre ei si noi, iei pulsul ideilor celorlalti, vezi si cam ce cauta un juriu la o idee. Inveti sa faci o prezentare cum trebuie, sa nu o ornezi cu mii de cuvinte, sa te exprimi vizual. Competitiile ca Off Drum iti ofera o mai mare libertate, zic eu. Tu alegi cum sa-ti prezinti cazul, ce anume vrei sa transmiti, te ocupi de concept, declinari etc.
La final, daca toata energia asta creativa te rasplateste cu un loc pe shortlist sau pe podium, inveti sa te bucuri altfel decat ai facut-o pana acum. Pentru toate orele alea de peste program, pentru weekendurile in care conceptualizezi pana si omleta, pentru ca meriti. Si poate ca nu o zicem des, dar e destul de fain.