"Tanar si fara de agitatie", asa ni s-a descris Marius Eftimie din start, in cateva cuvinte. E copy la Saatchi & Saatchi si de cand era prin scoala generala se uita la filmulete tari trase pe CD-uri de la colegi. Si multe din filmuletele astea tari erau spoturi publicitare. Corolar: de prin clasa a 8-a, Marius stia ca o sa "faca reclame" cand o sa se faca mare.
In anul doi de facut Relatii Economice Internationale la ASE, s-a bagat voluntar la Advice. Si economia internationala a fost istorie. Nu va agitati, a terminat facultatea. Ce vreau eu sa zic e ca a trecut pe creatie, si tot pe creatie a ramas.
INAINTE DE PUBLICITATE
Eram mandru student la ASE, la facultatea de Relatii Economice Internationale. Nu neaparat ca voiam sa devin ambasador, dar admiterea era grila, iar numele specializarii continea doua dintre cuvintele mele preferate. In al doilea an de studentie, m-am apucat de voluntariat in ONG-ul Advice, in care am prins viciul publicitatii.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Nu-mi dau seama exact cand si cum. Cred ca atunci cand ma uitam la Marca inregistrata sau in era pre-YouTube cand bagam in CD-ROM discuri cu "filmulete tari" pe care erau multe spoturi de afara.
Ideea e ca undeva pana in clasa a 8-a eu ziceam ca o sa "fac reclame". Tin minte asta pentru ca am scris la ora de dirigentie pe o fisa de ghidare in cariera ca ma vad in advertising si ca il am drept model pe Andi Moisescu - in Slobozia nu prea ajunsesera atunci numele oamenilor care chiar lucrau in agentii.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Mhm. Era ceva cu un catel. Ba nu. Trei catei, iar catelusa era infidela. Un spot la anvelope, cred.
Pre-judecati
Totul este pe fast-fast-forward si mai "la birou" decat credeam. Chiar imi imaginam ca tu, creativ, stai toata ziua pe bean bag si te mai duci prin oras sa observi oamenii si sa vii cu cele mai tari idei din lume.
Rezerve
Mi se parea ca trebuie sa fii artist ca sa fii creativ publicitar, descriere pe care nu mi-o pot atribui.
La angajare
In afara unui interviu pentru account, la care am ajuns intamplator, fara sa vreau sa fiu CS, m-am angajat relativ usor. Am dat un mail agentiei in care am zis ca as vrea sa vin intern, sau extern in zilele insorite. M-am dus. Dupa o luna am zis ca as cam vrea sa ma angajeze. Si m-au angajat. Cam asta a fost.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie + Campania de care esti cel mai mandru
Prima, si cea de care sunt in continuare mandru, a fost campania pentru Creativity Blueprints 4, proiect la care eram si Project Manager in Advice. Pentru ca a fost prima mea campanie si nu prea stiam ce facem, voluntari tineri fiind, dar noi luam deciziile, eram si clienti, si creativi, si acccounti, si tot. Am facut print, spot, radio, teasing, OOH neconventional, site si alte cele, o campanie integrata, asa cum trebuie. Si a iesit mai bine decat multe lucruri facute in agentii pentru clienti, pentru ca le faceam pentru noi.
Cea mai mare gafa de pana acum
Intr-o prezentare de pitch, am dat ecranul de la Mac in stanga si, ce sa vezi, a aparut un wallpaper naravas, nitel cam indecent, cu multe fetiscane sumar imbracate. Dar au fost apreciate de client, s-a ras, s-a trecut mai departe, s-a relaxat prezentarea.
O deziluzie
Nu am avut prea multe iluzii atunci cand nu lucram, asa ca nu stiu.
Cel mai important lucru invatat
Ca orice trebuie vandut.
Mentori/ invatatori
De la toata lumea, de la mine, de la bunul www.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Asta e o intrebare buna pentru atunci cand n-o sa mai lucrez in comunicare. Nu stiu, nu prea vreau sa stiu exact ce-o sa fac peste 2 ani. Ca e plictisitor sa stiu. Poate vad pe o viitoare carte de vizita, scris sub nume, titlul de Calator Senior.