ciupaciups pe Instagram: bomboane colorate (inclusiv o acadea), poze cu o fata mergand pe trotineta si hop-uind pe mingi de sarit, poze si cu pisici si cu catei - asta inseamna ca e unul din oamenii aia care intelege ca nu trebuie sa alegi una sau alta - jucarii, aparitii repetate facute de un ursulet galben care traieste, saracul, cu o gaura in cap, un rucsac foarte misto, minionii din Despicable Me, glumite cu talc... As putea sa tot enumar.
Va zic lucrurile astea pentru ca Instagram-ul Alinei Varlanuta (Copywriter la Geometry) arata fix ca playground-ul unui copil creativ. De cadrul asta are nevoie si pe plan profesional: un loc de joaca, indiferent de forma in care s-ar ivi. A fost si este publicitatea; la fel si scrisul. Ce-ar mai putea fi? Nu ne grabim, vremea revelatiilor nu trece niciodata. Sau n-ar trebui.
Oricum, uitati ce poza mi-a placut mie, cel mai mult si cel mai mult: Nu te sufar.
INAINTE DE PUBLICITATE
Studiam de 1 an in Bucuresti la Comunicare si Relatii Publice, SNSPA. In anul II, m-am angajat din intamplare Junior Copywriter (da, se intampla). Nici macar n-aveam nevoie de bani. Primeam burse din doua parti. Si cumva am continuat sa tot invat in timp ce lucram.
Mi-am dat demisia ca sa-mi dau licenta in liniste si m-am angajat la Grey (pe atunci) imediat dupa ce am terminat cu facultatea. Si apoi am incercat sa fac un master la CESI, dar mi-am dat seama ca nu era ce cautam (tarziu, in al-II-lea an) si l-am abandonat. Si cum tot nu ma saturam de invatat, la un moment dat, am luat 1 an pauza de la Grey-G2 (pe atunci) si m-am dus cu o bursa - AHRC Master Award sa fac un MA in Writing de 1 an la University of Warwick. Dupa ce a trecut si acest an, m-am intors la Geometry Global (acum).
Si atunci am stiut: advertising is the way
Nici acum nu pot sa zic ca e the way pentru mine. Mi-am dat de fapt seama ca am in permanenta nevoie de un playground cu idei, creativitate si fun. Si s-a-ntamplat sa fie publicitatea. Uneori. Alteori e scrisul.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
E de fapt un spot. Mi s-a parut tare sa faci un spot pornind de la o short-story scrisa de John Cheever.
Pre-judecati
Un fel de jocul cu margele de sticla, doar ca existau mai multe Castalia.
Rezerve
Atunci niciuna. De abia in ultimii ani s-au dezvoltat niste rezerve in capul meu. Multe au ca punct comun atasamentul excesiv de idei si aura “speciala” a acestui job de creativ.
La angajare
Am avut noroc, recunosc. A fost mai mult "punct ochit, punct lovit".
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Prima campanie-campanie a fost Lenor cand am filmat si pozat multe rochii.
Campania de care esti cea mai mandra
Cea impotriva violentei domestice pentru Sensiblu (N.R. aici).
Cea mai mare gafa de pana acum
Fac mai mult gafe la locul de munca decat in munca propriu-zisa. Cad multe lucruri in urma mea. Uneori si oameni.
O deziluzie
Prea multi oameni din publicitate iau prea multe lucruri personal.
Cel mai important lucru invatat
Sa n-o iei personal.
Mentori/ invatatori
Cel mai mult am invatat de la un tutore din UK care era surprins de hiperactivitatea mea si m-a invatat ce sa fac cand trebuie sa nu fac nimic. In rest, in publicitate, mai mult am furat decat am invatat. Meserie.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Nu as mai lucra. As scrie inca o carte. Si acum urmeaza un moment publicitar pentru prima mea carte, The Hole in Your Head.