Matei Popescu, PR Executive la Ogilvy PR, ne spune despre cum a dat ramura Finante Banci a ASE-ului pe Marketing, unde a ramas vreme de 5 ani (licenta si master). Pus in fata cu triada profesionala client-agentie-research, l-au atras flexibilitatea si varietatea oferite de publicitate. Pana acum, spune ca totul e bine mersi. In cei 2 ani pe care-i are in domeniu - aproape 3, daca socotim si internship-ul cu care a inceput - n-a trait inca o deziluzie. Promitator.
INAINTE DE PUBLICITATE
Inainte de a lucra in advertising am urmat cursurile de licenta si master ale Facultatii de Marketing din cadrul ASE. Inainte de asta am facut un an la facultatea de Finante Banci, dar nu mi se potrivea deloc.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Pe parcursul facultatii am reusit sa iau contact intr-o oarecare masura cu fiecare dintre mediile spre care as fi putut sa ma indrept (client, agentie de advertising, cercetari de marketing). Am considerat ca cel mai potrivit pentru mine este advertising-ul.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu pot spune ca a fost vorba de o campanie anume, ci mai degraba de flexibilitatea pe care o percepeam ca fiind specifica muncii in advertising. Pana acum cred ca s-a dovedit a fi corect. Munca variaza foarte mult in functie de clienti si de campaniile realizate pentru acestia. Desigur, la un moment dat intervine o anumita monotonie, insa cred ca mai putin decat in alte domenii.
Pre-judecati
Aveam o parere superficiala despre "viata nebuna din publicitate", dar eram constient ca nu e ca in filme. In general, nu prea imi place sa imi formez pareri dupa zvonuri si clisee. Oricum, realitatea ajunge sa te surprinda pana la urma.
Rezerve
Nu-mi puneam inca problema de rezerve. Eram foarte curios, insa.
La angajare
Am ajuns sa lucrez la Ogilvy in prima faza ca intern, prin intermediul unui program organizat de facultate. Desi scopul programului nu era angajarea, ci doar realizarea orelor de practica, dupa perioada de practica am fost angajat. Nu a durat foarte mult, insa implicarea si interesul aratat au fost cruciale.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
"Johnnie Walker at Your Home". A fost o campanie interesanta care avea ca scop informarea publicului despre whisky-ul scotian prin sesiuni care aveau loc la consumatori acasa.
Andrei Gusidi, ambasador Johnnie Walker, in cadrul evenimentelor Johnnie Walker at Your Home
Sursa foto: businessmagazin.ro
Campania de care esti cel mai mandru
Cred ca e vorba tot de campania mentionata mai sus ("Johnnie Walker at Your Home"). Feedback-ul a fost extraordinar, iar cateodata oamenii chiar ma sunau ca sa imi spuna cat de mult le-au placut sesiunile si sa intrebe daca pot participa din nou. Toata lumea care a luat parte la campanie a fost foarte incantata.
Cea mai mare gafa de pana acum
Ii las pe altii sa se pronunte.
O deziluzie
Nu am lucrat inca destul timp incat sa fiu deja deziluzionat.
Cel mai important lucru invatat
Sa ai bun simt in relatiile cu oamenii e o rasplata in sine. Ajuta si la munca.
Mentori/ invatatori
E bine sa inveti de la toata lumea. In special la inceput, daca esti dispus sa asculti, oricine din jurul tau te poate invata cate ceva. Dar cel mai mult "am furat meserie" de la colegii cu care lucrez zi de zi, pe aceleasi proiecte.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Foarte greu de spus. La un moment dat, ma gandeam chiar sa continui studiile cu un doctorat si sa urmez o cariera academica.