[Tinerii din agentii - Saatchi & Saatchi] Corina Bratu, fost Junior Account, acum la strategie

[Tinerii din agentii - Saatchi & Saatchi] Corina Bratu, fost Junior Account, acum la strategie

In copilarie, avea gura mare si un simt al dreptatii cu care mergea pana-n panzele albe. Ne-a spus, deci, ca daca n-ar fi lucrat in comunicare, ar fi fost avocat. Corina Bratu a ales insa Facultatea de Comunicare la SNSPA, nu Dreptul. Voia sa ajunga in Planning; bun. Si-a conturat usor-usor traseul: a inceput in 2008 cu un job de Junior Account Executive la Publicis, apoi a fost Account Manager la Saatchi & Saatchi si, intr-un final, a schimbat departamentele. Din 2012 este Strategic Planner. Punct ochit, punct lovit. Asta ca sa invatam s-avem rabdare.

De sezon

INAINTE DE PUBLICITATE

Eram o studenta atipica fata de majoritatea colegilor mei de la FCRP (SNSPA). Eram infipta, raspundeam profesorilor cand ne intrebau ce credem si nu intelegeam de ce colegii mei nu ziceau nimic. Cum aveam si destul timp liber, am fost voluntar in ONG-ul studentesc VIP (Voluntari pentru Idei si Proiecte) unde ma potriveam cu oamenii, eram toti pusi pe treaba si schimbat lumea.

Apoi in anul 2 m-am inscris la Gradinita lui Teo Migdalovici, adica The Alternative School la absolvirea careia am fost printre cei 15 finalisti care au mers la Festival la Cannes Lions. Era Festivalul de la Cannes, THE FESTIVAL; era 2008, deci inainte de criza si aveam la gat un full-pass la toate seminariile & workshop-urile. Era mi-nu-nat. Mi-am simtit creierul cum imi crestea in acele zile. Si tot atunci am stiut ca vreau sa fac strategie.

Si atunci am stiut: advertising is the way
Cand eram clasa a 9-a, voiam sa fiu avocat. Aveam gura mare de mica, dar si simtul dreptatii cultivat de tata. Dar tot tata, care era seful biroului de criminalistica din Braila, mi-a spart bula de sapun explicandu-mi ca, la noi, avocatura nu e deloc cum vedeam eu in Ally McBeal si ca la cum sunt eu, bataioasa, cu dreptatea in mana pana-n panzele albe, as fi tare dezamagita.

Apoi prin liceu mi s-a nazarit ideea ca mi-ar placea, totusi, sa pot schimba niste lucruri la oameni (mai ales la comportamentul lor) si ca as putea sa o fac prin comunicare. Nu-mi era clar daca prin advertising sau PR, urma sa vad in facultate.

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu stiu daca a fost doar o campanie, ca le sorbeam cu lacomie, mai ales ca ma uitam la Marca inregistrata unde aratau muuuulte reclame faine pe care la noi nu le vedeai. Dar dintre ele stiu ca mi-a placut mult de tot twist-ul si umorul din celebra IKEA - Lamp.

Pre-judecati
Credeam ca la creatie se mananca tot timpul pizza, se scrie si se deseneaza frenetic, dar se sta si cu picioarele pe birou; si mai credeam ca accountii mananca tot timpul in oras cu clientii, iar plannerii sunt acolo cu oamenii de rand, ba la coada cu ei la piata, ba in saloane la mani-pedi tragand cu urechea la ce vorbesc intre ei oamenii atunci cand cred ca nu-i aude nimeni.

Rezerve
Niciuna. Nici macar nu ma speria ca trebuia sa dau licenta in anul ala si eu ma angajam full-time.

La angajare
M-am angajat din prima la Publicis in vara lui 2008, imediat dupa Cannes, dar pe post de Junior Account Executive. Era singura intrare, nu angaja nimeni juniori planneri. Si nici in anii urmatori (cu criza etc). Dar dupa cativa ani am trecut oficial pe Planning aici, in Saatchi.

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
... nu se uita niciodata, asa e vorba, nu? A fost pentru Rosemary, un brand de vermut si lichior pentru femei, in 2012. Campania targeta femeile si tin minte ca am scris in brief despre femeia aceea care, cand intra intr-o incapere la o petrecere, simte daca privirile sunt atintite asupra ei, mai ales privirile masculine care parca ii aluneca pe corp. Bucata asta s-a si dramatizat in spot.

Campania de care esti cea mai mandra este...
... urmatoarea, sper mereu.

Cea mai mare gafa de pana acum
Mi se intampla des sa fac cunostinta cu acelasi om de 2-3 ori si mi se zice "dar ne-am mai cunoscut", mai ales la evenimentele industriei. Dar lucrez la asta.

O deziluzie
Ca nu toate proiectele pe care lucrezi, se si fac. Si nu ma refer la pitch-uri.

Cel mai important lucru invatat
Sunt doua dar se leaga:

1 – ca nu trebuie sa fiu cel mai destept om din incapere, dar trebuie sa fiu suficient de inteleapta sa pun intrebarile potrivite;

2 – sa intreb mereu de ce.

Mentori/ invatatori
Ar fi multi de enumerat, si colegi (Raluca, Flo) si autori (Jon Steel sau Seth Godin - cu care m-am si conversat pe mail). Sunt multi pentru ca incerc sa fiu ca Ender, sa fur tot timpul, chiar si din strategia inamicului.

Daca nu ai lucra in comunicare?
As fi probabil avocat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related