Leslie Hawke despre cum un bal caritabil a inlocuit ”trick or treat”

Leslie Hawke despre cum un bal caritabil a inlocuit ”trick or treat”

Pe la noi nu prea se practica sa mergi din casa in casa dupa dulciuri. Dar sa ne costumam ne place si noua. Aparent, ne place si sa sustinem cauze umanitare, altfel Balul de Caritate de Halloween n-ar fi ajuns un eveniment cu traditie. Prima editie a avut loc in 2005. Organizat de asociatia OvidiuRo, evenimentul strange fonduri pentru programul Fiecare Copil in Gradinita, initiativa care ii ajuta pe copiii defavorizati sa poata merge la gradinita. Mai multe despre aceasta cauza, despre bal si despre ce trebuie sa stie oricine se hotaraste sa organizeze evenimente caritabile ne spune Leslie Hawke (fondatoare, OvidiuRo). Eu zic sa va pregatiti costumele si cheful de donat.

IQads: Cand si cum a aparut ideea unui bal caritabil de Halloween?
Leslie Hawke: Ideea organizarii Balului de Caritate de Halloween a aparut in 2005, cand Asociatia OvidiuRo a demarat un program in sectorul 5 al Capitalei, moment in care ne-am si mutat biroul in Bucuresti. Principalul nostru finantator– USAID, se pregatea sa se retraga din Romania, odata cu integrarea tarii in Uniunea Europeana, asa incat a trebuit sa cautam alte surse de finantare. Evenimentele sunt modalitati foarte bune de a atrage atentia celor din sectorul corporatist. Stiam ca majoritatea companiilor au alocate bugete pentru evenimente pentru ca sunt o buna oportunitate de networking, iar la momentul respectiv era firesc sa procedam asa. Ideea a venit de fapt de la un prieten care tocmai participase la Carnavalul de la Venetia si a spus: ,,Hei, hai sa facem ceva asemanator in Bucuresti pentru OvidiuRo”. Si am raspuns: ,,Doar daca-l vom face la Casa Poporului”.

IQads: Ce ne puteti spune despre cauza pentru care Halloween Charity Ball strange fonduri?
Leslie Hawke: Fiecare Copil in Gradinita (FCG) este un parteneriat public-privat-societate civila care a fost citat ca model de buna practica de prestigioasa publicatie The Economist si de Banca Mondiala. Lansat in 2010, cu girul Ministerului Educatiei Nationale, programul Fiecare Copil in Gradinita a condus la o crestere spectaculoasa a numarului de copii saraci inscrisi la gradinita si a prezentei zilnice a acestora. FCG stimuleaza parintii saraci sa-si aduca zilnic la gradinita copiii cu varste intre 3 si 5 ani, oferindu-le tichete sociale in valoare de 50 de lei pe luna. Copiii trebuie sa fie prezenti zilnic la gradinita pentru ca famiile lor sa poata primi aceste tichete sociale.

Misiunea OvidiuRo este ca educatia prescolara sa devina o prioritate nationala, iar pana in 2020 Fiecare Copil in Gradinita sa fie accesibil tuturor copiilor care traiesc in saracie. Inscrierea copiilor saraci la gradinita de la varsta de 3 ani este cel mai puternic mod de a reduce diferentele educationale dintre copiii din mediul rural si cel urban, precum si dintre cei foarte saraci si cei provenind din familii cu venituri medii. La aceasta varsta, gradul de integrare sociala, precum si capacitatea de invatare a copilului pot fi cu adevarat influentate.

IQads: Cine sunt membrii echipei de organizare a balului? Ce rol are fiecare membru?
Leslie Hawke: Membrii echipei OvidiuRo indeplinesc diferite roluri in organizarea balului. Aproape toata echipa este implicata, avand atributii de la recrutarea si coordonarea voluntarilor care ne vor ajuta in seara balului si pana la gasirea de sponsori. Simona Ilas, care este la OvidiuRo de la prima editie a balului din 2005, coordoneaza intregul eveniment. De asemenea, suntem foarte bucurosi sa o avem in echipa pe Alexandra Tinjala, fondatoarea agentiei de publicitate Sister, care ne-a ajutat, ca voluntar, de la bun inceput si care a intelege foarte bine misiunea noastra.

IQads: Care sunt cele mai mari provocari legate de organizarea unui eveniment caritabil?
Leslie Hawke: Una dintre cele mai mari provocari este sa pastram cheltuielile la un nivel minim, astfel incat banii pe care-i strangem sa fie directionati catre programul Fiecare Copil in Gradinita, fara sa fie nevoie sa investim foarte mult in organizarea balului. Evident ca evenimentele costa, asa ca trebuie sa ne bazam atat pe donatori, cat si pe voluntari dedicati cauzei noastre. Am fost foarte norocosi sa avem, de-a lungul timpului, sustinatori precum Pro TV, Athenee Palace Hilton, Stage Expert sau Camera Deputatilor. Ne-am bucurat deopotriva de sprijinul altor donatori care ne-au oferit pro-bono produsele si serviciile lor.

IQads: In functie de ce criterii selectati brandurile/afacerile/personalitatile carora le propuneti sa sponsorizeze un eveniment caritabil?
Leslie Hawke: Noi le propunem tuturor celor cu care ne intalnim si care si-au obtinut banii pe cai legale sa sustina financiar initiativa noastra. Avem nevoie de suportul tuturor daca vrem sa schimbam cu adevarat parcursul educational al copiilor saraci.  

IQads: De ce este un Bal de Caritate de Halloween? E totusi o sarbatoare importata, multi dintre romani nu o sarbatoresc.
Leslie Hawke: Este un bal de Halloween pentru ca, practic, eu l-am demarat, si pentru ca IUBESC sarbatoarea de Halloween. In America, pe vremuri, aceasta era o sarbatoare doar a copiilor, cand cei mici se deghizau si mergeau din usa in usa intreband ,,Trick or Treat’’. Acum, foarte multi adulti folosesc aceasta sarbatoare drept pretext pentru a se costuma si a se purta caraghios pentru o zi. Spre exemplu, in New York, nu este deloc neobisnuit ca un om in toata firea sa mearga de Halloween la serviciu costumat in iepuras sau gorila.

Imi place foarte mult ideea unui bal costumat. Este o modalitate de a-i face pe toti cei care participa sa simta ca sunt parte integranta din distractie. Palatul Parlamentului, sau Casa Poporului, asa cum mai era cunoscuta cladirea cand am organizat prima editie a Balului in 2005, este locul perfect pentru un astfel de eveniment grandios. Cand faci turul cladirii, toata aceasta imensitate goala te copleseste. Dar cand o decorezi intr-un mod creativ si o umpli cu 650 de oameni costumati in actori plini de farmec si in personaje de film ciudate, totul pe un fundal muzical antrenant, atmosfera este magica!

IQads: Daca cineva ar vrea sa se apuce de organizat evenimente caritabile, dar e totusi nehotarat, care ar fi ACEL argument care sa-l faca sa se decida?
Leslie Hawke: Daca ai de gand sa organizezi un eveniment caritabil, asigura-te in primul rand ca sustii o cauza care intr-adevar merita si ca ai nevoie stringenta de fonduri si de recunoastere. Organizarea de evenimente presupune un volum enorm de munca. Daca nu esti extrem de abil, cheltuielile pot scapa usor de sub control si nu o sa reusesti sa strangi foarte multi bani. Este cu siguranta, o modalitate foarte buna de a atrage atentia asupra cauzei pe care o sustii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related