Drumul comunicarii, presarat cu antreprenoriat: lumea Kaigo Room

Drumul comunicarii, presarat cu antreprenoriat: lumea Kaigo Room
Oana Hurdubelea si Ramona Dumitru

Nu tin minte cum era sa merg la tuns copil fiind, dar stiu ca ma deranjau apoi o zi intreaga firele care mai scapau pe langa prosoapele si tunicile de fas cu care ma acopereau din plin doamnele coafeze. Un semn ca vremurile s-au schimbat e ca, acum, fetitele nu mai trebuie sa indure (la fel de des?) experienta traumatizanta a tunsului la zero.

S-a trecut la nivelul urmator: coafuri impletite precum au eroinele din desene animate (Elsa din Frozen sau Sofia de pe canalul Disney Junior) cocuri paianjen, coafuri de pisica si altele. Asta e meniul de styling de la Kaigo Room, un proiect pornit de 2 profesioniste intr-ale comunicarii: Oana Hurdubelea (in paralel Owner al agentiei Notice) si Ramona Dumitru (ex Saatchi & Saatchi PR).

Sunt si mame, deci stiu prea bine cum sta treaba cu ororile mersului la tuns. Pe scurt, au identificat o nevoie pe care acum o deservesc. Au introdus si cateva servicii si concepte noi: mini-mani & mini-pedi si petrecerea-spa. Tot acolo sunt in pregatire mai multe ateliere creative pentru copii. Despre acestea ne spune Oana in continuare.

Trecerea de la comunicare inspre antreprenoriat
Kaigo Room a inceput sa se contureze acum mai bine de un an si nu e prima initiativa a mea in zona antreprenoriatului. Activez in domeniul comunicarii de circa 14 ani, detin propria agentie full-service din anul 2007 (N.R. Notice), iar anul trecut am decis alaturi de prietena mea si actuala partenera in acest business, Ramona Dumitru, sa punem cap la cap un proiect dedicat copiilor. Asa s-a nascut Kaigo, personajul central al povestii noastre. Noi doua ne consideram "Kaigo mums & masters" si ne place mult acest nou statut dobandit.

Am facut un viraj interesant amandoua si ne-am completat registrul de expertiza B2B cu noul teritoriu B2C. Totul e foarte atractiv si plin de provocari, in fiecare zi descoperim lucruri pe care din activitatea de birou nu le surprinzi.

Ideea
Ideea salonului a raspuns direct unei nevoi cu care ne-am confruntat eu si Ramona. Noi suntem mame de pitici de aproximativ 5 ani (eu baiat, ea fata). De cand copiii erau foarte mici, ne confruntam constant cu subiectul delicat al tunsului copilului. Parintii stiu la ce ma refer. Pentru cei foarte mici, tunsul este o experienta nu tocmai agreabila, chiar stresanta pentru unii, iar parintii pot fi lansati in adevarate aventuri. Sunt situatii cand, dupa experienta tunsului copilului, parintii ies din salon epuizati, ca dupa un examen major sau ca si cand tocmai au trecut linia de finish a unui maraton.

In plus, peisajul serviciilor de salon pentru copii se reduce strict la tunsul parului si, eventual, cateva coafuri imprumutate de la mame la copii. Am hotarat sa oferim si servicii noi pentru piata din Romania, pentru cei mici si cocheti. Aici vizam in special fetitele, prin servicii de mini-mani si mini-pedi (cu produse dedicate copiilor), precum si conceptul de petrecere-spa.

Diferente intre Kaigo Room si alte saloane pentru copii
Kaigo Room este un salon si un spatiu de recreere exclusiv pentru copii. Reuneste, sub umbrela unei povesti create in jurul personajului Kaigo, o lume in care cei mici primesc diverse servicii de intretinere, timp in care se distreaza sau invata lucruri noi, fie despre ingrijirea aprului si a mainilor, fie in cadrul atelierelor creative si de manufactura. Iar parintii au de castigat pentru ca sunt lipsiti de stresul tunsului celui mic sau cel aferent altor servicii de intretinere pentru copil; piticul vine de buna voie. De unde si mission statement-ul Kaigo Room: "Facut cu grija pentru copii, lipsit de griji pentru parinti".

Echipa
Echipa proiectului e reprezentata de catre mine si Ramona. Amandoua activam in industria de comunicare de ceva ani buni. Noi centram si noi dam cu capul, asa cum aceasta industrie ne-a invatat de-a lungul timpului.

Ramona este fost jurnalist, a lucrat in presa pana la inceputul anilor 2000 cand a intrat in industria de PR, unde a ramas si continua sa activeze. Eu sunt de formatie psiholog, dar am trecut pe baricadele comunicarii de la absolvirea facultatii si continui sa fac acest job cu aceeasi placere ca si la inceput.

Demersul de implementare a acestui business a fost sustinut si de cativa oameni apropiati noua, activi tot in zona de comunicare. Le-a placut ideea si elanul nostru de a face un business in alt domeniu si si-au adus si ei aportul, fiecare cu ce stie mai bine: consultanta financiara, ilustratie, art work, DTP, productie etc.

Etapele de la prima idee si pana la lansare
Am identificat o nevoie, am formulat o idee, am luat-o la maruntit si apoi i-am pus la punct tot scenariul de implementare. Am creat initial personajul Kaigo, care apropo, a fost ales de catre copii in cadrul unui focus grup (ne-am facut temeinic lectiile pe partea de research), am creat apoi numele, brandul si business-planul.

Am facut analiza amanuntita a pietei de profil si ne-am uitat atent in ograda competitiei. Aceasta parte a fost in proportie de 100% facuta de catre noi. Am avut fix 1 an de pregatiri pana sa dam start implementare. Partea de implementare a inceput in luna mai 2014 si a durat pana in septembrie cand am deschis usile salonului.

Promovare
Din acest punct de vedere, accesam toata experienta dobandita de-a lungul anilor in domeniul in care activam. O facem de ani buni pentru clientii cu profile si portofolii diferite, acum iata o facem si pentru o marca de servicii proprie. Ne concentram mult pe partea de social media si tactici de PR. Apoi, word of mouth este un instrument de comunicare, valoros si eficient.

Personajul Kaigo in comunicare
Kaigo este elementul central al universului pe care noi l-am imaginat pentru acest salon. El este un semi-dragon cu sange portocaliu, care nu scuipa foc, ci bomboane de fructe atunci cand este incandescent de fericit pentru ca micii sai prieteni au facut o fapta buna sau au fost cuminti. Kaigo este mostenitor al taramului Kaigonia care, ramas singur in lumea sa, situata undeva in constelatia Sarpelui, s-a hotarat sa vina pe planeta Pamant pentru a-si face prieteni. 

Kaigo este omniprezent in tot ceea ce se intampla in acest spatiu. El "traieste" in scorbura copacului din salon si invita copiii la joaca in ouale uriase aflate in locul de joaca; decorul salonului a fost dezvoltat pornind de la povestea lui. Prin urmare, si comunicarea salonului va urma linia de evolutie a personajului si povestea lui. To be continued.

Cine a lucrat pe ce
Kaigo este rezultatul efortului comun Oana & Ramona, am fost 100% implicate in constructia acestui personaj desenat cu ajutorul unui ilustrator. Noi l-am imaginat pana in cele mai mici detalii, si dupa alegerea lui de catre copiii in focus grup, dintr-un set de 6 personaje propuse, am trecut la partea de revizii si ajustari de finete, pe baza feedback-ului copiilor.

Numele a fost propus de catre Ramona si inseamna "grija" in limba japoneza, transmitand atributul de baza al brandului. Backstory-ul este creat in totalitate de Ramona care, in acest context, si-a descoperit pasiunea de a scrie povesti nastrusnice pentru copii.

Partea de branding este realizata cu suportul unui art director, freelancer, care noua ne place mult si al carui nume de cod este Pedro, pentru cine il cunoaste.

Website
La realizarea website-ului Kaigo, care evident ca pentru orice companie care se respecta [… glumesc :) ] este inca under construction, colaboram cu echipa 2bcom. Si speram sa fim online foarte curand si cu kaigo.ro.

Viitor
Acum pregatim pentru copii mai multe ateliere de creatie: sesiuni de origami, lectura de povesti, quilling, pictura si lista poate continua. Avem multe idei pentru Kaigo si le vom pune pas cu pas in aplicare. Ele vizeaza registrul vast al teritoriului serviciilor pentru copii, parenting, educatie. Dar vom dezvalui mai multe in momentul in care personajul nostru, Kaigo, mai creste putin, se maturizeaza si se imprieteneste cu copiii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related