[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Valentin Vacarus: Daca in 2008 nu aveam in echipa persoane dedicate mediului online, acum avem 6 din 26

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Valentin Vacarus: Daca in 2008 nu aveam in echipa persoane dedicate mediului online, acum avem 6 din 26

Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie, ca sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de creatie si al agentiei Godmother, aflam de la Valentin Vacarus (Managing Director).

Tendinte in business-ul de creatie
Creatia se adapteaza si se adapteaza si se adapteaza: la deadline "vreau in 2 ore", la "nu avem foarte multi bani, dar...", la orice. Exista multe joburi cu bugete mici, productivitatea este mai ridicata si exista mai putini seniori in departamentele de creatie. Am observat ca primim din ce in ce mai multe cereri, cel putin la nivel de new business, in care se cere un concept, o idee. Cred ca asta e era ideilor, din ce in ce mai multi clienti cauta sa lucreze cu 1 sau 2 creativi care le ofera atat solutii de business, cat si creatie ieftina si buna.

S-au dus vremurile in care clientii cautau resurse nelimitate in multinationale, bugetele mici ii fac pragmatici si fiecare ora platita este o ora muncita 60 de minute. Pe scurt, cred ca departamentele de creatie sunt mai vii decat oricand si asta nu poate fi decat in avantajul clientului. 

Relatia Client - Agentie
Este ca in fotbal: daca ai rezultate, esti pastrat, agentie fiind. Daca nu faci spectacol, dar livrezi in parametri, te baga in pitch. Daca ai pierdut, esti out in prima repriza. 

Cerintele de comunicarea ale clientilor
Clientii vor solutii, nu cred ca cineva respinge o solutie sau un canal care-i poate asigura rezultate. Cum il asiguri ca solutia ta este cea mai buna? Aici inca mai cautam raspunsuri si recunosc ca nu e punctul forte al agentiei. Frustrarea este mare cand vedem ce solutii s-au ales si ce campanii au rezultat. 

Modelele de plata Client - Agentie
Aici tine de cultura de business a fiecarei companii. NU cred ca oamenii de la client intarzie platile just for fun!

Online/social media
Solutiile cele mai masurabile sunt in online, iar noi ne focusam pe livrare de leaduri. Drept urmare, daca in 2008 (anul in care apare pe harta Godmother) nu aveam in echipa persoane dedicate acestui mediu, acum avem 6 din 26. Provocarea este insa cum livrezi integrat si nu punctual. 

Workflow
Cautam sa construim piata, sa gasim oportunitati conexe, si sa folosim resursele si know-how-ul in interes propriu. Altfel, online-ul permite mai multe zile de lucru de acasa pentru colegi, raspunsuri rapide catre client (raspundem in maxim 2 ore la fiecare intrebare/solicitare venita catre noi de la oricine). 

Evolutia business-ului Godmother
Pot sa spun cifre. In 2009, am avut o cifra de afaceri de 900.000 euro si numai 6 angajati. In 2013, vorbim de 2.2 milioane euro si 26 colegi. 65% dintre clienti lucreaza cu Godmother de mai bine de 3 ani. Pentru noi sunt cifre elocvente si imbucuratoare. Nu am crescut intr-un an cat altii in 7 si nu am avut salturi artificiale.

Ce urmeaza? Greu de anticipat, atata vreme cat consolidarile sunt solutii de supravietuire si afilierile sunt printre putinele parghii de a lucra si in alte piete. Ce stim sigur este ca perseverenta, indrazneala si istetimea sunt inca idei pe care le indragim.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related