In viata sunt si momente in care trebuie sa schimbi ceva ca sa devii harder, better, faster, stronger. Pentru agentia de BTL Men in Black momentul a venit anul acesta. Rebranding-ul prin care a trecut l-am anuntat deja. Dar cum era vorba de o schimbare destul de mare, ne-au interesat si motivele deciziei si impactul asteptat. Daca tot ne-am apucat sa discutam, i-am intrebat cate ceva si despre evolutia proiectelor lor si, bonus, despre rolul lor in organizarea evenimentului de lansare Telekom Romania. Au raspuns Cristian Ramboiu (Managing Director), Gabriel Pricop (Fondator, Business Development Director), Cristian Lica (Fondator), Bogdan Kisescu (Fondator) si Sorina Pentilescu (Creative Director).
Povestea rebranding-ului
Cristian Ramboiu: Acesta este primul proces de rebranding al agentiei. A venit natural, ca o consecinta a maturizarii noastre ca agentie dar si al echipei. La inceput simteam nevoia sa ne definim, sa spunem cu ce ne ocupam ... acum am crescut si am trecut de perioada definitiilor – suntem „there, taking care”
Cristian Lica: BTL-ul in sine este despre adaptabilitate, de raspuns unor nevoi imediate si implicit noi ca oameni care activeaza de mult in domeniu suntem structurati sa ne adaptam. In multe situatii din BTL nu ai cum sa faci revizii, orice contact cu consumatorul este unic, legat de o situatie, un context, un moment. Asa cum trebuie sa gandesti din punct de vedere al produsului si sa intelegi nevoile clientului trebuie sa ai in fata tot timpul persoana careia i te adresezi, consumatorul. Asa ca adaptabilitatea la piata si la mediu face parte din ADN-ul nostru.
Pilonii rebranding-ului Men in Black
Sorina Pentilescu: Pilonii au ramas aceiasi pentru ca tin de ceea ce suntem noi. Sa nu credeti ca am decis sa ne schimbam identitatea vizuala si odata cu asta ne putem schimba si noi. Noi am ramas aceiasi, dar am simtit nevoia sa exprimam mai bine ce suntem. Este doar o schimbare de unghi din care ne privim, o chestiune de nuanta, ne-am dorit sa spunem ce ne defineste ca entitate si nu in ce domeniu activam.
Cristian Ramboiu: Nu ne-am dorit neaparat un rebranding, noi am vrut o analiza pertinenta si profesionista a firmei noastre. Facusem 7 ani si trebuia sa mergem la scoala, a fost testul de intrare in clasa intai. In cadrul acestei evaluari au fost chestionati un numar relevant de clienti, furnizori, angajati, fosti sau existenti. Evaluatorul a fost extern (confidential) si in baza analizei ne-am dat seama ca avem nevoie sa spunem ceea ce suntem de fapt. A fost o concluzie a universului in care functionam dar de care nu eram neaparat constienti.
Sus - vechea identitate vizuala Men in Black, jos - actuala. Schimbarile: un nou logo si un nou slogan
Impactul asupra business-ului
Gabriel Pricop: Dupa cum spuneam si mai devreme, noi am ramas aceiasi. Nu asteptam sa fim priviti altfel, nu am vrut sa atragem atentia, nu ne-am facut o operatie estetica. Am simtit nevoia in primul rand pentru noi sa ne uitam in oglinda si in acelasi timp sa le spunem partenerilor nostri exact cum suntem. Nu ne asteptam sa castigam clienti pentru ca ne-am schimbat tinuta, dar ne asteptam sa promitem unui client nou exact ceea ce suntem – acum mergem cu oglinda la noi.
Evolutia proiectelor Men in Black
Gabriel Pricop: Nu cred ca e cineva care ar avea curajul sa spuna ca a involuat, mai ales cand e vorba de calitate intr-un business. As putea sa spune ca in principal ne intereseaza calitatea executiei proiectelor pe care le facem. In acelasi timp ne desfasuram activitatea (ca toti ceilalti) in centrul unui triunghi timp – calitate – pret. Daca timpul de realizare a unui proiect e scurt si se face cu bani putini, esti nevoit sa faci compromisuri calitative. Noi credem ca am crescut constant, pe toate planurile si ne mandrim cu asta.
Proiectele pe care nu le uiti
Cristian Lica: Multe sunt din categoria recordurilor, de la toti key accountii (retele de magazine) din toata tara activati simultan sau door-to-door cu penetrare de 90%. Personal, cele de care imi aduc aminte cu mare placere sunt Guinness World Record pentru Kinder si show-ul aviatic organizat in primele luni de existenta cu participare de 100,000 de oameni. Oricum e o apreciere cat se poate de subiectiva, sunt convins ca reperele colegilor sunt mult diferite, daca le punem la un loc lista ar deveni interminabila :).
Lansarea Telekom in Romania
Bogdan Kisescu: Lansarea Telekom este cu siguranta cel mai mare eveniment comercial al anului, probabil ca al ultimilor ani. Ne bucuram ca GMP a avut incredere in noi sa fim parte dintre partenerii cu care au lucrat la aceasta lansare. In acelasi timp proiectul a fost unul foarte amplu, iar noi ne-am ocupat doar de o mica parte, cea logistica – conform sloganului „there, taking care”. Un proiect de asemnea anvergura are multe praguri de trecut, dar si multe momente interesante. Ne bucuram ca ceasul a aratat ora exacta din punctul de vedere al rotitei care a ajutat si ea sa functioneze ansamblul, dar de data asta partea grea nu a fost la noi.