Sa tinem pielea aproape de noi, asta ne spune noul slogan al brandului UNIKA, "Keep It Closer", care a trecut luna trecuta printr-un proces de rebranding.
Cele 3 directii de business ale companiei despre care vorbeam anul trecut - Clasic UNIKA, Atelierele UNIKA si brandul de lux DonDonnaT - sunt reunite acum sub denumirea UNIKA, cu DonDonnaT devenind colectia de produse de lux Black. Brandul are si un site nou, care aduce la un loc produsele din portofoliu, pana acum dispersate.
Am vorbit cu Nina Tudor (CEO, UNIKA) despre contextul schimbarilor de identitate vizuala, despre procesul de rebranding, modalitati de promovare si despre colaborarea cu agentiile de publicitate. Sa o ascultam:
Context
Pentru a fi un brand actual, pentru a sublinia noutatea produselor, pentru ca ne adresam unei piete tot timpul in schimbare, am decis sa insuflam un aer nou si actual brandului UNIKA, exemplificand prin schimbarea vechiului logo care continea caractere arhaice.
Anul trecut vorbeam despre directiile de business Atelierele UNIKA, Clasic UNIKA si zona de lux cu brandul DonDonnaT. Acum am decis, in urma unor cercetari de tip focus grup, ca cea mai buna solutie pentru noi este sa ne numim doar UNIKA.
Schimbari in directiile de business
Activitatea noastra este in continuare impartita in 3 directii si anume: productia de agende si obiecte promotionale din piele naturala si piele ecologica, atelierul de legatorie de arta si o gama de produse de lux care anul acesta poarta numele de Black. Aceasta colectie de lux va primi in fiecare an un nume nou si o fata noua. Vom tine cont de tendintele din fashion, dar si de cele mai noi metode de finisare.
Componentele rebrandingului
In primul rand, Brand Identity, apoi comunicarea B2B si B2C prin materiale printate si digitale. Am lucrat cu oameni care ne sunt aproape, care cunosc brandul si produsele foarte bine. De componenta de marketing s-a ocupat Anca Cojocaru (Senior Marketing Consultant si Owner, iMedia Advertising), iar la partea de creatie si grafica am lucrat cu Emanuel Ignat (Ad Maker Creative Studio)
Sloganul "Keep It Closer"
Dupa lungi cautari, briefuri si focus grupuri in care am analizat latura creativa si unicitatea brandului, am gasit alaturi de omul nostru de creatie un slogan care sa ne inspire si sa aduca clientul aproape de noi, sa-i trezeasca simturile si sa simta atingerea produselor unicat din piele. Ne dorim ca toate produsele noastre sa fie apropiate consumatorului, fie ca vorbim despre un portofel sau portfard ori un produs din gama business.
Site-urile UNIKA de pana acum
Le vom pastra pentru a nu pierde componenta SEO de care ne bucuram si la care s-a lucrat multi ani pentru a avea o pozitie buna in Google. Nu vorbim despre o prezenta simultana a site-urilor vechi pentru o perioada lunga de timp. Procesul de trecere de la un site la altul este anevoios in ceea ce priveste programarea, asa ca am decis sa pastram functionale si site-urile vechi pentru o tranzitie mai usoara.
Unika.com.ro este site-ul oficial UNIKA lansat de curand, care reuneste toate directiile de business prezentate pana acum separat. Lansarea lui oficiala va fi facuta in cadrul targului Gifts Show de saptamana viitoare, unde sunt invitati clienti, potentiali clienti si toti cei care vor sa fie alaturi de noi.
Promovare
Canalele de promovare utilizate pana acum au fost Google, Facebook, pe zona de media online, mixate cu elemente de PR, atat in zona de online, print si chiar TV. In urma rebrandingului, punem accentul pe noul site, catalogul de produse distribuit catre parteneri, prezenta la targuri de profil - atat la nivel national, cat si international - si, nu in ultimul rand, pregatirea fortelor de vanzari interne si cele ale distribuitorilor.
Serviciile de marketing sunt externalizate de la inceputul anului 2013 avand-o drept consultant pe Anca Cojocaru. Echipa iMedia Advertising, formata din Andreea Cojocaru si Larisa Degan, se ocupa de "vorbele frumoase" pe toate canalele de comunicare, inclusiv Facebook. Tot iMedia Advertising gestioneaza Facebook Ads si Google Ads.Vom continua campaniile pe acest canal deoarece ne dorim sa ne facem cunoscuti si de catre la clientul final; mai mult decat atat, ne dorim intarim pozitia brandului in piata de profil.
Colaborarea cu agentiile de publicitate
Faptul ca ne-am organizat mai bine decat in anii precedenti in abordarea actualilor si potentialilor parteneri, fie ca vorbim de agentii mici, mijlocii si mari, nu a facut decat sa schimbe peisajul in bine. In acest sens, am organizat training-uri cu oamenii de vanzari, dar si de productie din agentii, actiunii au contribuit mult la cresterea vanzarilor.
Agentiile au inteles ca este vremea parteneriatelor, au o deschidere mai mare decat anul trecut, insa rezultatele pentru acest an le vom comenta in ianuarie 2015.
Evolutia cerintelor agentiilor
Din ce in ce mai mult vor produse speciale, noi, vor culoare; si, culmea, nu cer neaparat ca pretul sa fie mic. Au inteles ca nu se poate face calitate la un pret mic, ci doar la un pret corect.
Cele mai populare produse
Daca vorbim despre sezonul in care ne aflam, agendele si materialele promotionale din piele ecologica si naturala sunt varf de lance. Chiar daca gama Black nu a fost lansata oficial, clientii o cumpara deja pe cateva luni de pe magazinul nostru online.
Produsele destinate zonei HORECA (mape de meniu, mape de camera, carti de onoare etc.) au avut o cerere foarte mare in primele 6 luni ale anului. Inca de anul trecut, in portofoliul nostru au intrat nume mari din industrie cum ar fi Timisoreana sau Ursus.