[Etica in publicitate] Corina Bacanu: Cele mai mari provocari ale carierei au fost atunci cand am comunicat pentru branduri in care nu am crezut absolut deloc

[Etica in publicitate] Corina Bacanu: Cele mai mari provocari ale carierei au fost atunci cand am comunicat pentru branduri in care nu am crezut absolut deloc

Pentru Corina Bacanu, Creative Director Godmother, etica se imparte in doua: etica profesionala si etica personala. Cum se impaca, la final, constiinta? "Trebuie sa existe o selectie naturala".

Codul etic personal
Nu pot sa spun ca am un cod, un cod presupunand un ansamblu de reguli, dar ma ghidez in profesie dupa 3 principii de baza: sa spun adevarul, sa nu fur si sa fiu un profesionist desavarsit. Fara sa intram intr-o discutie filosofica despre ce inseamna adevarul,  m-am intrebat de nenumarate ori daca in advertising exista "ACEL" adevar alb- negru. Probabil ca nu, din moment ce  industria oscileaza intr-o zona foarte gri, intre un beneficiu emotional vs. un beneficiu rational, intre un "eu doar comunic un produs, nu-i bag omului mana in buzunar" si "nu vreau sa manipulez pe nimeni sa faca ceea ce eu n-as face niciodata". Mi se pare putin ironic ca oamenii din advertising sa vorbeasca despre etica dar am trecut provocarea la  capitolul "ce lucru nou voi face azi?". Si, daca am tot vorbit despre adevar, cel mai relevant exemplu de "adevar" in advertising mi s-a parut un anunt aparut in ziarele londoneze in anii 1900:  "Men wanted for hazardous journey. Small wages, bitter cold, long months of complete darkness, constant danger, safe return doubtful. Honor and recognition in case of success." Oare cati au raspuns anuntului? Cati au "cumparat"?

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related