Pentru Marius Rosu, Creative Partner GAV, cele zece porunci ale publicitatii nu sunt diferite de cele din lumea reala. Cea mai importanta ar suna asa: sa nu te inchini leului
Codul etic personal
Publicitatea e un domeniu in care trebuie sa inveti sa fii pragmatic, un domeniu in care pe primul loc este brandul cu valorile lui. Calitatea rezultatului e singurul turn de control la care ma raportez, dar trebuie sa existe si un minimum de etica. In concluzie, n-as putea niciodata sugera ca e ok sa-i dai copilului sa bea coca si sa manance mac, chiar daca asta m-ar face mai cunoscut in Franta.
"Pacatele" publicitatii din Romania
Folosirea repetata a familiei de blonzi cu ochi albastri, care sta in jurul bradului albastru, din camera cea mare a casei de vacanta, cu semineul in care arde lemnul laminat. Sau faptul ca se inlocuiesc pompierii cu arhitectii. Sau scenele aplaudate de pinguini. Sau lipsa vreunui pacat.
Limita
Exista. Cred ca un exemplu foarte bun de “asa da” e campania Unhate a lui United Colours of Benetton, unde s-au fortat limitele, dar in spiritul brandului. Nu s-au facut asocieri doar de dragul senzationalului, ci s-a articulat o declaratie clara si bine sustinuta de istoria in comunicare a celor de la Benetton. In schimb, un exemplu de “asa nu”, e rezolvarea din printurile realizate de Ogilvy & Mather pentru Kurl-On; nu cred ca as putea spune ceva nou aici, s-a vorbit foarte mult si la voi pe site despre devierea creatiei in acest caz, dar mi se pare un exemplu foarte clar de ”asa nu” in advertising.
Niciodata
O campanie pentru Gold Corporation.
Prima porunca a publicitatii
Nu cred ca ar trebui sa fie mult diferite de cele zece existente deja in lumea reala si as incepe cu: Sa nu-ti faci leu cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor.