Pacatele creativilor romani sunt frica si neglijenta, spune Irina Becher, Creative Director Leo Burnett. Din cauza asta, publicitatea s-a culcat pe o ureche si nu mai stie sa fie sexy pentru consumator.
Codul etic personal
Nu m-am gandit niciodata sa am. Dar am. “Codul meu” suprem spune sa fac lucruri de care sa nu imi fie rusine. Sa fiu mereu cu capul sus, stiind ca am facut tot ce am putut mai bine, ca m-am luptat pana la capat si nu am scos repede batista ca sa plec mai devreme acasa.
Sa fac bici, daca e nevoie.
"Pacatele" publicitatii din Romania
Frica si neglijenta de sine.
Frica a stors din agentie riscul frumos, creativ si curajul de a gandi mare, fara restrictii. Liniile luate la palma de atatea ori au lasat urme adanci. Iar clientul si-a eliminat, tot din frica, toti “feromonii” dornici de diferentiere.
Neglijenta a aparut cand publicitatea a renuntat sa mai seduca. Exact ca o nevasta care a uitat sa se mai ingrijeasca. S-a culcat pe o ureche si crede ca o place consumatorul si asa. Azi fardurile, maine insight-ul, renunta la tot ce o facea sexy odata.
Si suntem de ambele parti vinovati de aceasta progenitura malaca si pacatoasa, agentii si clienti. Ni s-a facut brusc frica. E criza...
Limita
Comunicarea inseamna in primul rand emotie, seductie. Suntem jongleri profesionisti cu toate tipurile de emotii. Cata vreme nu scapam mingea si face poc.
Limitele tin in primul rand de subiect si de reactia pe care vrei sa o obtii. Intrebarea corecta este, cred, nu cat de tare vrei sa sochezi ci DE CE vrei sa sochezi. Ajuta mesajul? Ai nevoie de soc pentru a genera raspuns? Atunci, go ahead. Sunt campanii care au facut istorie, care au socat si au fermecat. Mari clasici. Benetton sau pompierul care vomita la locul accidentului cand descarcereaza, ca sa te faca sa ai cosmaruri cu el cand te mananca pedala de acceleratie.
Tabuu-urile sunt de obicei o tema suculenta. Cata vreme sunt manevrate cu cap si nu obtin efectul advers. Adica nu iau nota 1, pe scala noastra din Leo, adica nu sunt direct “appaling”.
Niciodata
N-as face nimic din ce nu cred. Cata vreme simt o doza minima de logica, de bun simt in ce am de comunicat, stomacul meu e tare. Si harsit prin multe. Dar ce am invatat despre mine in anii de publicitate este ca nu sunt dispusa sa fac ceva doar pentru ca trebuie sau mi se cere.
Prima porunca a publicitatii
Have fun. Se vede in ce faci.