La vanatoare de masini clasice prin Bucuresti, cu Andrei Piciorus

La vanatoare de masini clasice prin Bucuresti, cu Andrei Piciorus

Eu nu ma pricep la masini. Deloc. Nu le recunosc pe strada, daca sunt Fiat, Opel sau Peugeot, BMW sau Audi. Nu stiu ce masini au cunoscutii mei, poate numai tata, care are un Suzuki caruia ii mai zice "Suzi". Dar ce stiu e ca masina mea, cand va exista, o sa fie de un albastru foarte specific. Stiti cum arata oceanul cand te uiti de sus la el? Pe masura ce te indepartezi de tarm, albastrul devine tot mai inchis. Si la un moment dat, este acel albastru pe care il vreau. Pana ma intalnesc cu poza perfecta, uitati un urs inotator.

Cam cat de incantat ar fi un vanzator de masini de o discutie cu mine? De asta sunt recunoscatoare lumii pentru oameni precum Andrei Piciorus, pasionatii de masini de care ne putem milogi sa ne acompanieze la aste cumparaturi.

Andrei a pus pe picioare o comunitate pe Facebook in jurul masinilor clasice vazute si fotografiate in Bucuresti: Bucharestcars. Creste repejor si au inceput sa contribuie multi useri cu comori pe 4 roti descoperite pe strazile din Romania. L-am rugat pe Andrei sa ne spuna cum a inceput totul si incotro se indreapta.

Andrei Piciorus, un zambaret iubitor de masini

One-man show
De toate aspectele comunitatii Bucharestcars se ocupa Andrei Piciorus, 28 de ani, absolvent de jurnalism, care este fondatorul, moderatorul, editorul, PR-ul, momentan somer, adica eu.

Dragostea de masini
A aparut cand aveam aproximativ 4-5 ani, moment in care tatal meu a achizitionat prima masina a familiei noastre, undeva prin anii '90, un Oltcit Club. Pasiunea pentru masinile vechi s-a dezvoltat atunci cand am inceput sa le si vad la emisiunile de specialitate de la TV si prin diferite locuri.


1970 Chevrolet Corvette Stingray (C3)


1970 Dodge Challenger R/T

La inceput
Locuiesc de 10 ani in Bucuresti si de cand sunt aici am observat foarte multe masini superbe in anumite locuri, care dupa o perioada dispareau, asa ca m-am gandit sa le fotografiez. Dupa ce am strans o colectie apreciabila de "fotografii de telefon", mi-a venit ideea sa le impartasesc si celorlalti pasionati. Asa au aparut pagina de Facebook si profilul de Instagram, urmate la scurt timp de blogul cu acelasi nume.

Blogul Bucharestcars
Blogul a venit in continuarea paginii de Facebook si urmeaza sa se transforme in site la momentul potrivit. Pe langa poze, acolo am incercat sa spun si povestea din spatele lor, a oamenilor pasionati de acest fenomen, cat si a acelora care si-au facut un scop in viata din a conserva sau a reconditiona aceste masini. In prezent, el se afla in standby, pana voi gasi mijloacele necesare desfasurarii activitatii.


1943 Jeep Willys MB

"Masini din Bucuresti, mai vechi de anul 2000"
 Numele nu e tocmai definitoriu pentru continutul paginii. Usor, usor isi fac aparitia si masini din alte orase. O simpla placuta de inmatriculare nu poate fi criteriu de selectie pentru a face parte dintr-o comunitate de acest gen.

Numele e gandit ca o intregire generica a hartii mondiale a pasionatilor de automobile clasice. Incercati sa adaugati pe Instagram cuvantul "cars" dupa numele oricarei metropole din lume si veti vedea despre ce vorbesc.


1984 Fiat 124 Spider 2000

O bijuterie de masina clasica vs. o rabla
Eu nu spun veche, nu folosesc niciodata acest termen. Consider ca masinile clasice sunt cele cu caracter, pe care le privesti si de care te simti atras, masini facute din pasiune de catre oameni care si-au dedicat vietile acestui fenomen, asemenea artistilor. Majoritatea masinilor clasice sunt adevarate opere de arta, datorita tehnicii prin care erau facute, materialelor de o calitate impecabila, formelor si designului necorectat de matematica. 


1973 Volkswagen Beetle 1303/Big


1978 Porsche 911 SC

Rabla poate fi, dupa parerea mea, orice masina de calitate indoielnica, nementinuta corespunzator, fabricata chiar si in zilele noastre. Acest cuvant nu se identifica neaparat cu un an de fabricatie indepartat de prezent.

Fotografii de la altii
Initial nu am vrut sa le public. Am vrut sa fie doar "jucaria mea" si am interzis postarile din exterior pe pagina. In timp, mi-am dat seama ca exista foarte multe masini cu care, probabil, nu o sa am ocazia sa ma intalnesc si ar fi pacat ca ele sa nu ajunga aici.

Monetizare
Proiectul nu a pornit ca o afacere, dar am inceput sa ma gandesc si la acest aspect. Imi doresc foarte mult sa am posibilitatea materiala de a transforma blogul in site si sa reusesc sa spun acolo toate povestile oamenilor minunati pe care i-am intalnit in aceasta comunitate.

Promovare
Nu prea fac asta, m-am promovat din vorba-n vorba pana acum, la majoritatea evenimentelor de profil din Bucuresti si nu numai. De asemenea, din share-urile de pe online. Este in the making o strategie in acest sens.

Obiective
Imi doresc ca Bucharestcars sa devina o comunitate consistenta, coerenta si interactiva a pasionatilor de masini clasice.

Trei modele de masini preferate all-time au devenit zece pentru Andrei
Asta ma pune cel mai mult in dificultate. Trei este o cifra mult prea restrictiva pentru cate dorinte am in acest sens, asa ca am sa enumar zece, in ordine aleatorie:

Mercedes Benz 300 SL Gullwing din 1954


Jaguar E-Type din 1962


Ferrari 250 TR (Testa Rossa)


Bugatti Type 57 SC Atlantic Coupe

Porsche 356 Carrera Cabriolet

Ford Mustang Fastback din 1967


BMW Isetta din 1956


Volkswagen T1 Deluxe Samba Bus din 1951


Alfa Romeo 8C 2900B Le Mansdin 193

Maserati A6 GCS/53 Pinin Farina Berlinetta

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related