Alex Trofim, tanar graphic designer, am CV pictat in ulei pe panza

Alex Trofim, tanar graphic designer, am CV pictat in ulei pe panza

Sa ne punem in pielea unui HR pentru cateva minute. Aoleu, cat de multe hartoage trebuie sa parcurga. Sau daca nu hartoage, CV-uri online. Si mai rau. Nu stiu cum stati cu vederea, dar pun pariu ca dupa 600 de CV-uri ati pleca cu ochii impaienjeniti de la calculator.

N-ar fi cazul, cu niste candidati ca Alex Trofim, graphic designer brasovean, care si-a pictat CV-ul in ulei pe panza.

Cum ar fi, HR fiind, sa ai toata ziua numai tablouri de privit? Impresioniste, expresioniste, poate chiar cubiste - toate CV-uri. Jos cu targurile de joburi, sa fie numai muzee de CV-uri, unde angajatorii vin in recunoastere ca sa-si potriveasca creativii.

Dar gata, ca poate v-am plictisit. Trece Alex la microfon:

Despre Alex si caile lui catre graphic design
Am 24 de ani, sunt pasionat de design, arta si in principal de tot ce este frumos. Mi-am inceput cariera in graphic design in 2009, imediat dupa ce am terminat liceul. In prima faza am fost freelancer si am incercat sa invat cat pot de mult. Ca orice novice, nu stiam de unde sa apuc meseria asta, asa ca am inceput sa fac logo-uri pentru personalitati (speaker si traineri in principal) din America (fara ca ei sa-mi ceara asta), doar ca sa-mi exersez mana si imaginatia. Nu a fost acceptat niciunul, fapt ce m-a bucurat si m-a impins sa ma perfectionez.

Dupa cateva luni, am obtinut un job de graphic designer la o companie locala care avea doar 8 angajati dar care intr-un an s-a dezvoltat enorm ajungand la 60 de oameni. Acolo am invatat practic baza si incepusem sa imi formez un stil propriu (devenind chiar principalul responsabil de intreg procesul de marketing), moment in care am fost "furat" de o multinationala franceza, care au tinut neaparat sa lucrez pentru ei. Dupa cateva luni intr-un mediu ce nu imi permitea sa imi manifest creativitatea, am parasit firma respectiva.

Apoi am ajuns la o companie austriaca unde am lucrat timp de doi ani si jumatate pentru hotelurile de lux din intreaga lume (Mandarin Oriental, Intercontinental, Four Points, Four Season etc) unde am reusit cu brio sa ma ridic la standardele lor. In iunie anul acesta am primit vestea ca sediul din Brasov al companiei se inchide, iar de atunci cautam compania perfecta la care sa aplic, desi nu aveam nicio idee cum voi face asta.

Cand nu lucreaza
Cand nu fac design, sunt ori prins de sevalet si desenez sau pictez, ori filmez si editez filme ori sunt in garaj pe sub masina, mesterind cate ceva.

Angajarea merge...
Momentan caut o modalitate sa "plasez" CV-ul in biroul departamentului de HR, fara ca ei sa stie. Pentru asta am nevoie de un complice, iar acesta e putin dificil de gasit. Singura mea temere este ca, dupa ce voi pune CV-ul meu pe perete, acesta sa fie confundat cu un restul tablourilor si sa nu fie observat, lucru ce cu siguranta ma va flata. Nimic nu ar fi mai frumos pentru mine decat ca CV-ul meu sa fie confundat cu o opera de arta :) Dar dupa feedback-ul primit, sunt sigur ca nu o sa fie probleme.

Sa fii designer in Brasov
Daca nu sunt oportunitati, mi le creez. Dar sunt destul de putine companii care au nevoie de un graphic designer iar in general e dificil sa gasesti pe cineva care sa te aprecieze si sa iti permita sa-ti dezolti creativitatea. De asta incerc sa fac lucruri creative cat de des pot. Sa fac o chestie pe care n-a mai incercat-o si nici gandit-o nimeni, niciodata. Anul trecut am avut o expozitie in Piata Sfatului, iar anul acesta am continuat cu un proiect, dar care nu a ajuns expus in offline din lipsa de timp.

Proces
CV-ul pictat pe panza e un lucru destul de simplu. Sunt foarte multi oameni in lumea asta care ar putea sa faca ce am facut eu, doar ca nu s-a gandit nimeni pana acum ca ar putea sa-i dea forma asta. Am urmat timp de un an de zile un curs de pictura, dar nicidecum nu mi-a trecut prin cap ca asta ma va conduce la un CV pictat. Modul efectiv de lucru a fost asa:

- ideea a venit cand am gasit compania potrivita la care sa aplic si eram pregatit sa o fac;
- 2 zile planificarea ei;
- 2 zile (de dimineata, la 8.oo, pana seara, la 22.00-23.00) in care am facut design, am taiat cu bisturiul, mi-am ros unghiile, am pictat, am cautat solutii la probleme de care multi oameni mi-au spus ca sunt imposibil de realizat;
- plus alte 7 zile ca uleiul de pe panza sa se usuce.

CV-ul pictat vs. portofoliu
Portofoliul e cel care ma recomanda, despre CV imi place sa cred ca e un as in maneca pe care doar eu il am si doar eu stiu sa-l joc. Vreau sa cred ca am demonstrat ca am gasit solutiile unor probleme despre care nimeni n-ar fi crezut ca exista, desi ele sunt acolo si destul de vizibile pentru un ochi format.

Feedback
Initial clipul de Making Of a fost privat si l-am aratat doar unui grup restrans de oameni. Prieteni si profesionisti in domeniu. Am cerut doar un feedback pentru mine, nu credeam ca este chiar atat de neobisnuit si ca va prinde atat de bine la public. Am auzit de la "genial" la "este cea mai buna idee vazuta de mine in ultimii ani" (si astea sunt citate exacte). Moment in care m-am decis sa scot filmuletul public. Si de acolo a izbucnit valul neasteptat de aprecieri si felicitari.

Brasovean cu sufletul
Sunt nascut, crescut si indragostit de Brasov. E mediul perfect pentru stimularea creativitatii: liniste, aer curat, o multime de locuri in aer liber si limonada rece de unde sa lucrezi. Dar imi place sa ies din zona de confort destul de des, iar daca exista o oportunitate care-mi face cu ochiul, de ce nu?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related