Printre paginile care ne coloreaza News Feed-ul a rasarit, pe la inceputul anului, si una cu ilustratii jucause si poante la fel de jucause: #glumita. Alexandru Purcarea, cel care a gandit si pus la punct pagina, isi petrece timpul de dupa serviciu desenand uneori ad-litteram, alteori reinterpretand din creion, expresii uzuale. Intrati aici ca sa vedeti despre ce e vorba si cititi in continuare mai multe despre proiect, asa cum ne-a povestit Alex.
Cine face #glumitele
Salut! Eu sunt Alex si ma tin de glume de 24 de ani. Lucrez in marketing intr-o companie multinationala, unde sunt de aproape doi ani. Cand nu ma tin de glumite, sunt, cel mai probabil, in spatele unui pahar de vin, alaturi de prieteni. Ori asta, ori ma joc pe PlayStation. Sau alerg :).
The Big Idea
Proiectul #glumita a aparut relativ spontan. Voiam sa imi fac o pagina de Facebook unde sa ma joc cu ilustratii simpliste, motiv pentru care incepusem un proiect in engleza, cu ilustratii facute doar din triunghiuri, insa nu a avut succesul pe care mi l-am dorit, asa ca am decis sa fac trecerea la limba romana. Numele "glumita" a venit natural intrucat, in grupul meu de prieteni, glumele mele, uneori prea dese, sunt cunoscute drept "glumite de-ale lui Purcarea".
#glumita isi propune sa aduca zambete trecatorilor prin newsfeed. Nu m-am gandit nicio clipa la un public tinta, pentru ca aceste ilustratii sunt pe intelesul tuturor. Totusi, avand in vedere varsta utilizatorilor care sunt cei mai activi pe Facebook in Romania, as spune ca targetul meu este undeva intre 15 si 30 de ani, cu focus pe cei intre 18 si 24, pentru ca acest segment reprezinta cea mai insemnata parte din publicul de pe pagina mea. Traiasca Facebook Insights!
Ce e diferit fata de alte proiecte similare
In momentul in care am inceput proiectul, nu aveam idee ca exista o pagina cu ilustratii pe aceeasi tema, motiv pentru care, dupa ce am aflat de ea, am decis sa evit sa intru pe pagina pentru a nu ma inspira involuntar sau pentru a nu ma opri din a ilustra ceva doar pentru ca a fost folosit deja. Asta imi aminteste de o glumita:
I: De ce nu fac sex publicitarii?
R: Pentru ca s-a mai facut.
Dupa parerea mea, e foarte greu sa mai gasesti ceva ce nu s-a mai facut. Internetul e plin de ilustratii cu jocuri de cuvinte, insa fiecare le abordeaza diferit. #glumita se diferentiaza prin stilul ilustratiilor si prin faptul ca incerc, acolo unde se poate, sa dau un twist expresiilor, nu sa le ilustrez ad litteram.
Cel mai greu si mai greu
N-a existat un moment dificil in adevaratul sens al cuvantului, insa pot sa spun ca s-a intamplat (destul de des) sa ma ajunga oboseala si sa imi piara cheful de ilustratii. E greu sa imbini un job full-time cu un proiect personal care mananca atat de mult timp, insa atunci cand vezi ca ilustratiile tale sunt apreciate de mii de persoane si primesti mesaje ca ai facut cuiva ziua mai buna, te simti super. Chiar daca uneori ajung acasa obosit si fara chef, aceste mesaje imi dau energia de a continua si a incerca sa fac mereu lucruri noi. Multumesc, asadar, pentru sustinere!
Promovare
Mi-ar placea sa pot spune doar "pe gratis", insa am apelat din cand in cand si la promoted posts pe Facebook. Mai ales la inceput, cand nu reuseam sa imi fac ilustratiile vizibile in newsfeed-ul fanilor. In rest, #glumita se promoveaza de la sine, pentru ca este genul de content care se distribuie repede in social media. Am avut o #glumita preluata chiar de marele Tony Poptamas :) Pacat ca o preluase fara sursa, totusi... Ce-am mai plans cand i-au inchis pagina!
Monetizare
Am inceput deja sa testez apele, timid. Fac tricouri cu #glumita, dar mai am de reglat niste lucruri pana sa incep sa le ofer publicului larg :). De asemenea, am inceput sa primesc comenzi pentru ilustratii personalizate pentru cadouri.
Alex in alte proiecte
Pentru moment nu ma laud cu niciun alt proiect si nici nu am in plan, pentru ca #glumita este inca in scutece si mai are mult de crescut. Fiind primul copil, odata cu el cresc si eu: invat sa fac lucrurile mai bine si sa-mi gestionez mai bine timpul. :)
Planuri de viitor
In capul meu sunt destul de multe, insa foarte pe scurt: site, tricouri si magazin online.