Cum isi gasesc arta romaneasca si caii locul in moda

Cum isi gasesc arta romaneasca si caii locul in moda

A mai trecut acum, dar stiti febra tricourilor cu Che Guevara si Ramones, atat de purtate incat ai fi zis ca toate strazile sunt pline activisti sau "suflete batrane" in ale muzicii. Din fericire, a dat inapoi, dar parca tot simtim nevoia sa avem prin sifoniere haine care sa "vorbeasca" lumii despre noi/ credintele/ preferintele noastre misto. Mai arunc in oala o idee pe care o tot auzim despre romani, ca nu stiu sa se valorifice si ca nu se apreciaza. Daca amestecam aceste doua ingrediente, ne indreptam spre ocupatiile zilnice ale Alinei Petcan.

Iubitoare de arta si cai, a creat o colectie de tricouri pe care a pictat in acuarela reproduceri dupa pictori romani precum Nicolae Grigorescu, Stefan Luchian sau Nicolae Tonitza, numita Be Aware. Not Just Wear. Asa am ajuns noi la ea.

Apoi am vazut ca e in lucru pentru a-si definitiva un brand de haine, incaltaminte si accesorii pe care le gandeste singura si le produce cu ajutorul mai multor ateliere. Am vorbit cu Alina despre ce isi propune sa faca pe viitor si cum crede ca arata peisajul designului vestimentar in Romania.

Despre Alina
O mare parte din timp o dedic baietelului meu de 3 ani, timp pe care il imbin si cu agenda zilnica, cu drumurile pe la ateliere, depozite, contabilitate, etc. Sunt zile care sunt un adevarat tur de forta.

Ideea brandului Alina Petcan
Ideea mi-a venit acum 5 ani, in cadrul unui alt bussines pe care il aveam la momentul respectiv. Am realizat potentialul acestei activitati si l-am testat in paralel, cat sa-mi dau seama cum merg lucrurile.

Fundite ingrasate


Nicolae Grigorescu - Fetita cu basma rosie

De la idee la lansare
Prima etapa si cea mai grea, a fost cu gasirea personalului cu care sa lucrez si stabilirea unui mod de lucru cu fiecare. Restul se asaza pe parcurs, mai greu, dar reusesti.

Inaintea formarii brandului, am avut o activitate in care pictam mobila. A fost vorba de un experiment la inceput, dar si o continuare, pentru ca pictam pe orice. Initial, faceam reproduceri dupa capodopere universale, insa la un moment dat am vrut sa ma mandresc cu artistii romani care imi plac. Asa a venit ideea tricourilor cu tablouri romanesti reproduse in acuarela.

 Ana Ularu, endorser al colectiei Be aware. Not just wear

Nicolae Grigorescu - Taranca din Muscel

Design/productie
Realizez singura picturile si designul produselor. Eu aleg materialele si finisajele, dar pentru fiecare proiect am un atelier specializat cu care colaborez pe partea de productie. Am un atelier pentru genti, unul pentru incaltaminte si unul pentru produsele de imbracaminte. Am ales asa, desi e un pic mai dificil cu coordonarea produselor din colectii, tocmai pentru a accesa oamenii potriviti.


Poison bag

Evolutie
Proiectele de genul asta cresc atunci cand sunt gandite profesionist de la cap la coada, de la momentul in care gandesti conceptul, mesajul si cui vrei sa te adresezi, la partea de productie, promovarea lui in cat mai multe retele social-media si online, asocierea unei personalitati cu povestea ta si punctele de desfacere. Daca toate aceste etape sunt duse pana la capat, nu are cum sa nu mearga pana la un punct in care trebuie sa cresti proiectul din nou. Eu sunt in etapa in care trebuie sa-l cresc si mai mult.

 Tricou: Stefan Luchian - Anemone I

Usor de remarcat

Despre design-ul vestimentar romanesc...
E intr-un stadiu incipient daca ne raportam la tari cu traditie in design. Evolutia depinde foarte mult si de artistii si mesterii cu care lucrezi o colectie, si care sunt pe cale de disparitie la noi. Mestesugurile cu traditie in arta, sursa de inspiratie pentru acte creative, sunt ori inaccesibile, ori din ce in ce mai rare.

... si publicul roman
Publicul abia a inceput sa inteleaga ca e mai cool si mai deosebit sa detii o piesa de designer decat una de mass-market. De multe ori piesele unui designer, daca este la inceput, sunt la acelasi pret cu cele din retail. Insa vad cum oamenii tind sa se alinieze la niste trenduri agreate si certificate ca fiind moda actuala. Nu se experimenteaza, nu se merge in general pe stilul propriu care poate sa ramana original, chiar daca e depasit ca tendinte la un moment dat.

Promovare
Cu agentii nu am lucrat, dar ma gandesc sa o fac. Am langa mine persoane care stiu ce trebuie facut in domeniul marketingului si le ascult sfaturile.

Logo
Este un simbol al copilariei mele. Caii m-au marcat de mica, imi plac foarte mult si, cand sunt in prezenta lor, ma linistesc si ma incarc. Ultima mea colectie de pantofi este inspirata din elementele lor morfologice. De cand ma stiu, ma uit dupa picioarele femeilor care au glezne frumoase (ca de cal).


Balerini cabalini

In viitor
Vreau sa am un mesaj mai clar si un target precis. Am testat mai multe directii si acum o s-o aleg pe cea care corespunde cel mai mult inclinatiilor mele in design.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related