S-au ales spoofie-urile castigatoare la Grand Spoof 2014

S-au ales spoofie-urile castigatoare la Grand Spoof 2014

Grand Spoof 2014, sau competitia care a vanat cel mai bun #spoofie al anului, isi inchide portile. Nu plangeti, nu plangeti, vremea e sa radeti. Mai exact, joi seara, pe 21 august, cand proiectam la ADfel toate clipurile castigatoare. Si, ca sa oferim niste context, facem si retrospectiva Grand Spoof din anii trecuti, cu cele mai bune creatii care fac haz de necazul din publicitate.

Pana trecem la treaba sa vedem cine a castigat, vorbim despre "ce" s-a castigat. Spoof-urile din 2014 s-au batut pentru 2 premii mari si mai multe premii speciale. Juriul profesionist si-a ales podiumul, iar publicul, la fel, prin vot online. Ambele spoof-uri de pe locul I primesc premii in bani - 5.000 de lei spoof-ul preferat de juriu, respectiv 2.000 de lei, cel votat virtual de comunitatea de pe The Creator. Si acum, fiti atenti:

Juriul a acordat Premiul I unui spoof ca niciun altul, inchinat lui Van Damme si al lui spagat provocator de viraluri si foarte benefic pentru reputatia camioanelor (si brandului) Volkswagen Trucks. Responsabili pentru Van Damme a scapat, cu 5.000 de lei mai bogati, sunt Mihai Secuianu si Mihail Enache. Priviti si fiti uimiti.

Publicul a dat like, like si iarasi like spoof-ului Ciorditor.ro. Asa se numeste parodia dupa Mercador, unde furaciosii isi posteaza agoniselile nelegiute. Spoof-ul inscris de Sava Ciprian, Ramon Gorjanu-Radu, Raluca Gorjanu-Radu, Lucian Rosu, Bogdan Boiangiu si Andreea Oprea n-a luat doar Premiul publicului + 2.000 de lei, a primit si Premiul III din partea juriului. S-a luat in considerare si schimbarea Mercador-OLX si s-a spoofuit in profunzime.

Ajungem la Premiul II al juriului, adjudecat tot de o parodie a spagatului lui Van Damme, reprodus pe plaiurile rurale romanesti. Ideea le-a venit celor de la UaiUaiTricouri (inscris de Daniel Moisa), care l-au intitulat Spagat Epic Betavan Ratat.

Urmatoarele 2 spoof-uri, in ordinea preferintelor publicului – deci Premiul II si Premiul III - au fost Borna - incarca-te cu relatii, o parodie la reclamele Dorna, inscrisa de Erik, Fredrik, Adrian (va stiti), si totN-AI.ro, o dedicatie facuta Varului - care devine Vericul, de la Very Cool - si platformei tocmai.ro de catre Bogdan Popa, Marius Donici si Mihnea Tullea.

Acestora li se alatura mai multe spoof-uri pe care le-am considerat demne de recunoastere pentru performante specifice. A venit, deci, vremea premiilor speciale: Cel mai bun rol femininFantastic Body Control; Cel mai surprinzator spoofHardcor.ro; Cel mai romanesc spoofManga Imaj; Cel mai balcanic spoofPalinca Floyd; Cel mai infocat spoofVoda Fohn - Adrian Pornea.

Juriul profesionist Grand Spoof 2014 a fost format din: Liviu David (Creative Director, Next Advertising), Sergiu Floroaia (Stand-up comedian, Sector 7), Alex Dona (Managing Partner, Times New Roman), Hypno (Regizor) si Marin Preda (Business Developer, IQads&SMARK). Fiecare membru al juriului a acordat note de la 1 la 10 fiecarui spoof inscris, pe baza a 3 criterii: originalitate (33,3%), adecvarea la brief (33,3%), aprecierea personala a juratului (33,3%). Materialul care a acumulat cel mai mare punctaj a fost declarat castigator.

Mai multe informatii despre competitie si lucrarile castigatoare sunt disponibile pe platforma The Creator.

Grand Spoof este un eveniment IQads.

Ce este un spoof?
Un spoof este o parodie ce face referire la o reclama cunoscuta, folosindu-se de notorietatea acesteia pentru a servi unei alte marci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie, neasociata vreunui brand. Nu este o reclama comparativa sau una plagiata, ci recreeaza in mod original elemente care amintesc de reclama initiala, pentru a le reinterpreta si pentru a crea un nou sens.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related