Candva pe la inceputul anului, o veste maricica rasarea pe piata din Romania: Romtelecom si COSMOTE aveau sa fie rebranduite si incluse sub umbrela Deutsche Telekom. Altfel spus, se anunta intrarea brandului T-Mobile pe piata romaneasca.
[UPDATE] In Romania, fiind vorba de operatiuni integrate fix-mobil, companiile nu vor utiliza brandurile T-Mobile si nici T-Home. Ambele companii vor fi prezente pe piata sub un brand unic, folosind logo-ul T ca interfata cu publicul. Denumirea oficiala urmeaza sa fie anunta in curand.
[UPDATE 2] Incepand cu jumatatea lunii septembrie, Romtelecom si COSMOTE Romania vor comunica sub acelasi brand: Telekom Romania, in timp ce denumirile legale vor fi Telekom Romania Communications S.A. (in loc de Romtelecom S.A.), respectiv Telekom Romania Mobile Communications S.A. (in loc de Cosmote Romanian Mobile Telecommunications S.A). Detalii aici.
Pentru publicul larg, vestea a adus cu sine o multime de semne de intrebare: oare ce oferte va avea compania? Vor fi smartphone-urile mai ieftine? Oare o sa merite sa raman pe reteaua pe care sunt acum? Pentru agentiile de publicitate, vestea a venit doar cu un mare semn de intrebare: cine se va ocupa de comunicarea brandului? Cateva luni mai tarziu, avem si raspunsul la intrebarea care circula prin agentii: GMP este agentia care se va ocupa de comunicarea rebranding-ului. Mai multe despre pitch, despre ce a facut diferenta si despre ce urmeaza ne-a spus Andreea Nemens (Director Executiv, GMP Advertising).
IQads: Stiu ca pitch-ul pentru contul Romtelecom si COSMOTE a fost unul cu miza foarte mare si cu siguranta multe agentii isi doresc un astfel de client. Ce inseamna pentru GMP castigarea acestui pitch?
Andreea Nemens: Castigarea pitch-ului Romtelecom si COSMOTE Romania inseamna recunoasterea calitatii echipei GMP si a produsului strategic si creativ realizat. E fara doar si poate un mare pas inainte, o validare a faptului ca acum GMP este in liga cu marile agentii multinationale din Romania. E o ocazie sa ne dezvoltam. Echipa noastra a crescut si va creste si in cursul anului viitor, iar in ceea ce priveste portofoliul, conform noii strategii de dezvoltare, dorim sa adaugam un client din domeniul financiar-bancar si unul din farma.
IQads: GMP se va ocupa integral de serviciile de comunicare pentru Romtelecom si COSMOTE sau contul se imparte intre mai multe agentii?
Andreea Nemens: GMP se va ocupa integral de comunicarea pe zona de marketing a noului brand, pe baza propunerii castigatoare la care a colaborat si Webstyler, agentia de digital a GMP Group.
IQads: Cum a schimbat miza pitch-ului faptul ca Romtelecom si COSMOTE urmeaza sa intre sub umbrela Deutsche Telekom?
Andreea Nemens: A fost un pitch care a beneficiat de expertiza si implicarea Deutsche Telekom, deci echipa care conduce international brandul a fost parte din proces in fiecare pas. Standardul pe care l-au asteptat a fost unul international.
IQads: Cum s-a desfasurat pitch-ul?
Andreea Nemens: Pitch-ul a avut doua etape. Briefing-ul a avut loc in Germania, iar acest lucru a fost foarte inspirational pentru echipa noastra, deoarece inca de atunci clientul a impus standardele foarte ridicate. Cautau o strategie de lansare a noului brand in Romania si o campanie de comunicare cu statura si substanta, care sa se potriveasca cu valorile brandului international, dar si cu piata in care urma sa fie difuzata. In egala masura doreau sa vada creatie la cele mai inalte standarde.
IQads: Care a fost abordarea voastra? Care crezi ca a fost elementul care v-a oferit un avantaj in fata celorlalte agentii?
Andreea Nemens: Cred ca am castigat riscand. Am riscat bazandu-ne 100% doar pe competentele si resursele echipei proprii. Ale echipei care a si castigat acest pitch. Stim ca i-am convis printr-o strategie care a pus foarte bine in valoare universul brandului si a reusit sa faca foarte firesc legatura cu produsul, dar si prin idei de creatie la nivel de festival. Le-am aratat ca suntem O ECHIPA, motivata, energizata, si ca lucram cu bucurie impreuna. Cerinta de la briefing a fost sa venim cu idei pe care am vrea sa le vedem realizate, de care sa fim mandri. Imi doresc sa vad cat mai multe dintre ideile propuse implementate.
IQads: Cat de mult crezi ca a contat oferta de pret facuta de fiecare agentie in cadrul acestui pitch?
Andreea Nemens: Cred ca ceea ce a contat in primul rand a fost valoarea strategiei si a creatiei din oferta facuta. I-am vazut pe oamenii de marketing implicati in licitatie, interesati de calitatea propunerilor, de valoarea adaugata. E o miza mult prea mare ca sa alegi pe criterii de pret.
IQads: Stim ca si WEBSTYLER a contribuit la castigarea contului. Se va implica si de acum incolo in lucrul pentru acest cont?
Andreea Nemens: Unele dintre cerintele pitch-ului au avut in vedere obiectivele de marketing ale noului brand in mediul digital. Astfel, WEBSTYLER a lucrat cot la cot cu noi pentru castigarea pitch-ului de creatie si acum face parte din echipa care se va ocupa de noul brand.
IQads: Care e punctul de plecare in rebrandingul sub umbrela Deutsche Telekom?
Andreea Nemens: Punctul de plecare il reprezinta consumatorul si brandul – intersectia dintre aceste doua universuri.
IQads: Veti aduce oameni noi pentru a face fata cantitatii de work pentru acest cont? Planuiti sa formati un business unit separat?
Andreea Nemens: Am adus si vom mai aduce oameni noi in echipa, pentru ca e un cont important care are nevoie de multe resurse. Vor fi resurse dedicate, insa nu vom face un business unit separat. Noi am castigat acest cont tocmai demostrand ca suntem o echipa, prin urmare nu vrem sa ne scindam.
IQads: E un lucru stiut in piata ca un cont de telecom vine la pachet cu mult de lucru si cu multa presiune pe agentie. Ce masuri luati pentru a va adapta cerintelor unui client atat de mare?
Andreea Nemens: Avem de trei ani experienta unui cont de telecom, prin urmare, am avut ocazia sa ne adaptam si sa invatam. Suntem mai pregatiti acum pentru ritmul de lucru. Suntem si mai realisti in ceea ce priveste volumul de munca. Ne luam masuri dedicand contului o echipa experimentata, care sa poata face fata. Suntem deschisi sa ascultam nevoi si sa gasim solutii, care sa aduca beneficii reciproce. Suntem mai rapizi acum decat eram in urma cu trei ani. Printre picaturi, incercam sa mai bem cate o bere in echipa, adica sa mai facem cate o mica pauza binemeritata. Cred ca satisfactiile sunt pe masura efortului. Un cont mare aduce si multa presiune, insa ai bucuria de a-ti vedea ideile intamplandu-se repede si ai mereu increderea ca poti face lucruri mari, de impact.