LEMNIA: Un tata si un fiu fac din tamplarie moda

LEMNIA: Un tata si un fiu fac din tamplarie moda
Florin si Razvan Chelu

Sa zicem ca intr-o zi ar veni un prieten la tine - unul din-ala mai cu idei, mai inventiv, un antreprenor innascut, dar cam prea vizionar pentru binele lui - si ti-ar zice "Bai, am o idee - Ce? - Stii ce nu s-a facut inca? - Ce? - Genti din lemn!". As banui ca tentatia de a-i taia avantul si de a imprastia cu furtunul de scepticism peste tot prin jur te-ar birui si ai ceda.

Din fericire, situatia a stat un pic altfel pentru fondatorii atelierului LEMNIA, care fix cu asta se ocupa - produce genti din lemn. Diferenta e ca Florin si Razvan Chelu sunt o echipa tata-fiu, iar primul are o experienta de peste 20 de ani in tamplarie. De la o idee care a "lovit" undeva in Lisabona, au pornit atelierul dedicat unor gentute foarte cochete, din lemn si piele naturala, lucrate in totalitate manual si dificil de buzunarit pe nesimtite.

Florin se ocupa de genti, Razvan se ocupa de promovare. Mai multe i-am intrebat pe ei:

Echipa LEMNIA
LEMNIA este o activitate de familie, echipa fiind formata din Florin Chelu (tatal - la inceputul anilor '90 a pus pe picioare un atelier de tamplarie care de atunci produce usi furniruite pentru interior) si Razvan Chelu (fiul - arhitect). In viata de zi cu zi ne impartim timpul intre activitatile individuale, si impreuna, pentru dezvoltarea proiectului.

Avand o experienta de peste 20 ani in prelucrarea lemnului, tatal meu se ocupa de realizarea in intregime a gentilor, iar eu ma ocup de tot ce tine de promovare si pastrarea legaturii cu partenerii si clientii – online si offline.

Ideea
In timpul unei excursii la Lisabona, am vazut intr-un magazin o geanta realizata din bucati de oglinda, iar in pozitia din care ma uitam, in ea se oglindea un panou din lemn. Vazand fladerul lemnului pe o geanta, mi-a venit ideea pentru Lemnia, ne-am intors acasa si am inceput sa lucram, iar dupa o luna am avut un prototip.

De la scanteie la lansare
S-a intamplat treptat. Primul pas a fost sa mergem cu prototipul la cateva magazine, unde am fost primiti cu entuziasm si am expus cateva genti. Apoi am lansat pagina de Facebook, iar mai apoi site-ul atelierLEMNIA.com.

Procesul
Toate gentile sunt realizate in atelierul nostru din Campulung Muscel. In primul rand, alegem cu grija materialele:  lemnul care trebuie sa fie bine uscat si sa aiba cat mai putine noduri, si pielea trebuie sa fie de foarte buna calitate. Urmeaza procesul de prelucrare si finisare a materialelor, care necesita rabdare si timp pentru ca aceste operatiuni sunt realizate manual.

Folosim materiale autohtone, pe care le achizitionam de la furnizori de incredere.

Inspiratia vine...
Lemnia se afla la intersectia dintre ceea ce inseamna in general o geanta (ca functionalitate si aspect) si posibilitatile oferite de lemn. Probabil pentru fiecare colectie vom avea surse diferite de inspiratie, pastrand mereu lemnul in centrul atentiei.

Promovare
Avem genti expuse in mai multe magazine, participam la targuri si evenimente, insa principalul canal de promovare si vanzare este internetul.

Cresterea proiectului
Pana in momentul de fata, feedback-ul clientilor a fost cel mai important. Inca de la inceput, cuvintele frumoase si de lauda ne-au dat incredere si ne-au motivat. Pe de alta parte, am folosit toate sugestiile pentru a imbunatati continuu gentile.

Monetizare
LEMNIA este un proiect care a fost inceput si la care lucram din pasiune. Desigur, pentru ca el sa evolueze nu putem neglija partea financiara si pot spune ca daca pastram ritmul actual de crestere, preconizam sa ajungem la break-even in aproximativ un an.

LEMNIA in viitor
In viitorul apropiat vom lansa o noua colectie de genti si intentionam sa crestem echipa. Pe termen mediu si lung, ne dorim ca LEMNIA sa devina un brand romanesc cu expunere internationala.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related