De vorba cu Vasile Alboiu (SENIORHYPER): Sut la Bucuresti, gol la Mamaia in cea mai recenta activare Orange

De vorba cu Vasile Alboiu (SENIORHYPER): Sut la Bucuresti, gol la Mamaia in cea mai recenta activare Orange

Vara aceasta, Orange a plecat in turneu prin tara pentru a le arata oamenilor, prin tot felul de activitati interactive, cat de tare e internetul la viteze 4G. Una dintre ele: fotbal jucat la viteze 4G si sute de km distanta. Sa spunem ca tu esti in Bucuresti, in pasajul de la Universitate, si un prieten al tau e in Mamaia, la cortul Orange de pe plaja H2O. Tehnologia folosita de SENIORHYPER pentru activarea Orange iti permite sa sutezi o minge virtuala din Bucuresti, in timp ce prietenul tau din Mamaia apara varianta reala a aceleiasi mingi. Si invers. Activarea se foloseste de Kinect (dar nu numai) si s-a desfasurat intre 19 iulie si 3 august. Cei care merg la Summer Well weekend-ul acesta vor avea inca o sansa sa testeze fotbalul la viteze 4G. Vasile Alboiu (Creative Director, SENIORHYPER) ne-a povestit mai multe despre cum a pus SENIORHYPER activarea la punct - de la idee pana la detalii - dar inainte sa cititi raspunsurile lui, aruncati un ochi si peste filmuletul de making-of:

IQads: In ce consta campania Discovery Tour? Ce isi propune ea?
Vasile Alboiu: Campania Orange 4G Discovery Tour isi propune sa aduca cat mai aproape de oameni avantajele vitezelor 4G. Cum face asta? Aratandu-le toata bucata aia interesanta data de video streaming, upload rapid, navigare aproape instant si, nu in ultimul rand, momente fun ce insotesc toate aceste experiente. Cortul Orange e plin de astfel de experiente ce arata "pe viu" unde a ajuns tehnologia 4G si cum ne poate schimba felul de a comunica.

IQads: In afara fotbalului la viteze 4G, ce alte activari au mai fost cuprinse in campanie?
Vasile Alboiu: Sunt o multime de demo-uri tehnologice, gadget-uri noi, jocuri si tot felul de device-uri ce asteapta sa fie testate. Fotbalul 4G e o parte componenta din acest mare "platou" pus in fata celor care-si doresc mai multa viteza in viata lor virtuala. Aproape ca te pierzi printre atatea chestii noi si cu iz usor SF...

IQads: Cum functioneaza tehnologia din spatele activarii "Fotbal la viteze 4G"? 
Vasile Alboiu: Fotbalul 4G e mult mai mult decat un joc Kinect. Mai exact, a trebuit sa inventam pe rand cateva device-uri care, puse impreuna, sa ofere aceasta experienta noua. "Inima" intregului ansamblu este un tun care suteaza mingi reale. A trebuit sa gasim un astfel de tun in America, sa-l aducem la noi, sa-i atasam un suport inventat de noi si un modul de comanda numerica. Astfel, dintr-un tun manual a devenit un tun controlat de computer. Urmatorul pas a fost sa legam jocul si senzorul Kinect de acest tun. Practic un jucator suteaza o minge virtuala dintr-un oras si ajunge in celalalt oras ca un set de comenzi date celui de-al doilea tun care suteaza la propriu mingea folosindu-se de viteza si unghiul primite pe net. Mai departe, intreaga performanta e fotografiata si poate fi uploadata pe contul personal de Facebook.

IQads: Care au fost pasii parcursi pentru dezvoltarea tehnologiei, de la primele idei pana la produsul final?
Vasile Alboiu: Sigur ca mai intai a fost ideea. Dupa care a trebuit sa punem pe hartie schitele preliminarii ale robotului-tun de tras mingi. Proiectul tehnic a pornit din agentia noastra dupa care am discutat cu o companie specializata in automatizari. Ei au preluat solutia noastra si au adus imbunatatiri discutand in permanenta cu noi. In paralel am inceput sa lucram la jocul Kinect, comunicarea cu Facebook si la constructia intregului ansamblu. Pana la urma, din fericire, toate s-au intalnit in acelasi punct.

IQads: Ce a fost cel mai dificil in implementarea activarii?
Vasile Alboiu: De departe cea mai complicata faza a fost constructia tunului de sutat mingi. Lucrurile nu stau intotdeauna asa cum ti-ai dori si aici s-a vazut cel mai bine. Pentru ca a trebuit sa inventam cateva componente – de la sistemul de tintire, trecand prin "tragaciul" ce comanda fiecare sut si ajungand la software-ul care transmite datele catre tun – am intampinat o multime de provocari. Unele oarecum asteptate, altele cu totul fanteziste. De exemplu am stat cu totii doua zile sa descoperim un bug de pozitionare a tunului ca sa ne dam seama cu totul intamplator ca de vina era o placa de baza usor arsa care nu primea cum trebuie comenzile prin portul USB... Cred ca ala a fost momentul in care ne-am dorit cu totii sa calcam in picioare placa respectiva. N-am facut-o.

IQads: Cum a fost primita activarea? Planuiti sa o aduceti si in alte orase?
Vasile Alboiu: Noi credem ca a fost primita foarte bine. Oamenii au fost uimiti sa vada cum cineva de la 250 km distanta suteaza o minge si peste 3 secunde mingea respectiva tasneste din spatele unui paravan. Copiii au fost probabil foarte incantati sa apere si sa suteze deopotriva. Am dus-o in Mamaia, pe plaja H2O si o s-o ducem la festivalul Summer Well ca parte a proiectului Orange 4G Discovery Tour.

IQads: Ar putea fi reciclata tehnologia si pentru alte proiecte?
Vasile Alboiu: Nu stiu daca reciclata neaparat, insa cu siguranta ca invatamintele descoperite in acest proiect o sa ne foloseasca si la altele. Noi consideram ca suntem intr-un continuu proces de invatare si tot ce facem reprezinta o etapa in gandirea si producerea unor proiecte si mai neasteptate. Sigur ca in acest proces facem si greseli, insa cred ca fara acestea si fara sprijinul clientului nu putem sa ducem la capat astfel de experiente mai putin intalnite.

IQads: E primul proiect care se foloseste de Kinect pe care SENIORHYPER l-a dezvoltat?
Vasile Alboiu: Nu... din fericire, nu. Folosim tehnologia Kinect din momentul in care au fost facute publice librariile de programare sub Windows. Cat timp Kinect-ul a fost legat exclusiv de Xbox era foarte complicat sa facem jocuri. Acum insa lucrurile s-au simplificat mult. Asa ca de cativa ani (2-3 cred) tot facem activari ce folosesc intr-un fel sau altul senzorul Kinect. Pentru Wrigley am facut astfel de proiecte, de asemenea tot pentru Orange am facut Orchestra Interactiva ce se baza pe Kinect anul trecut.

IQads: Incotro se indreapta trendurile in materie de Kinect?
Vasile Alboiu: Odata cu aparitia Kinect 2.0 ce insoteste noul Xbox One, Microsoft a facut un salt tehnologic destul de important. Au imbunatatit substantial senzorul, i-au atasat o camera full HD, au facut detectia mult mai buna, au marit numarul de persoane ce pot folosi concomitent senzorul etc. Toate astea ne incanta foarte tare pentru ca deschid multe porti catre proiecte mai interesante. Activarile digitale in-store pe baza de Kinect vor fi probabil mult mai prezente. De asemenea proiectele de e-learning se vor putea baza pe acest senzor aducand in scoli o tehnologie mult mai accesibila si mai aproape de universul elevilor. Nu in ultimul rand, jocurile ce au la baza senzorul Kinect vor creste ca numar fie doar si pentru simplu fapt ca sunt mult, mult mai natural de jucat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related