DERO, brand traditional romanesc cu o istorie de peste 40 de ani, si-a dorit sa ofere consumatorilor romani ocazia de a alege noua haina a prospetimii DERO. Nu demult le-am cerut pasionatilor de design inspirati de plaiurile mioritice si traditiile romanesti sa creeze noul ambalaj al unuia dintre sortimentele DERO, care va ajunge pe rafturile din tara. Am primit 180 de inscrieri, dintre care au fost alese 10, dupa preferintele publicului de pe platforma The Creator si in urma unei jurizari profesioniste.
Ionut Popescu e un grafician cu acte in regula si concursoman, dar nu pe Facebook, ci creativ. A participat la mai multe competitii de creatie, asa ca n-a stat mult pe ganduri pana s-a pus pe desenat in tus varianta lui de ambalaj. Aveti niste mostre mai jos, despre care ne-a si povestit.
Va indemnam din nou la vot: nominalizati designul preferat in aplicatia Tu alegi noul ambalaj DERO pana duminica, 3 august, la ora 23:00. DERO premiaza implicarea voastra cu sansa de a castiga o excursie pentru 2 persoane in inima Romaniei sau cu unul dintre cele 17 pachete de DERO Ozon+ automat, la 8 kg. In urma voturilor, precum si unei a doua jurizari, se va decide cum va arata ambalajul editiei limitate DERO. Miza e mare: ambalajul ales va fi lansat in magazine in perioada toamna-iarna 2014 si va fi premiat cu 4.000 RON.
IQads: Spune-ne un pic despre tine. Ce diplome ai, la ce iti folosesc, ce faci in viata de zi cu zi?
Ionut: Diploma mea de grafician cred, totusi, ca m-a ajutat in meseria mea zilnica de graphic designer. Ce fac dupa job? He he – timpul acesta evident ca se imparte intre un pahar de bere cu prietenii, dar mai ales desenatul la proiectele personale.
IQads: Cand te-ai apucat sa cochetezi cu graphic design-ul?
Ionut: Ma ocup de el chiar inainte de a avea calculator (sigle facute de mana, coperte de albume facute manual). Bineinteles, la inceputurile inceputurilor a fost ilustratia si banda desenata – treptat, calculatorul a usurat munca. Raspunzand la intrebare, as putea spune ca in liceu.
IQads: Cum ai aflat de competitia DERO si cum ai decis sa te inscrii?
Ionut: Un amic mi-a trimis link-ul, iar decizia a fost simpla: imi place sa concurez cu ideile altora, avand la activ multe concursuri bifate (Concurs-inspired, Nestea, We Tour, Red Bull, Jazz Compas, MetroArt, Harap Alb Continua, Sprite).
IQads: Ce ti-ai propus initial cand te-ai inscris in competitie?
Ionut: Mi-am propus sa pot veni cu o idee originala si constructiva pentru brandul DERO. Nu doresc in mod special sa lucrez in advertising - de fapt, chiar am lucrat :)
IQads: Cum ai abordat brieful, de unde ti-a venit inspiratia?
Ionut: Am incercat sa imbin elemente culturale romanesti si sa le aduc intr-o mica poezie vizuala, care sa te duca cu gandul la o feerie cu iz de basm popular.
IQads: Spune-ne cum a evoluat realizarea lucrarii finaliste.
Ionut: Am cautat situatii romanesti de exprimare artistica, pe care le-am imbinat intr-o recunoastere usoara si placuta privitorului. Desenul initial este facut in tus pe hartie, scanat si interpretat liber pe calculator.
IQads: Ce parere ai despre initiativele brandurilor de a revitaliza cultura si traditiile romanesti, cum este cea a DERO?
Ionut: Este o initiativa foarte buna – cred ca multe branduri romanesti ar trebui sa redescopere ceea ce noi romanii avem ca valoare nationala, si sa le promoveze celor care nu stiu, sau care au auzit foarte putine despre noi.
IQads: Ce-ar insemna pentru tine sa castigi competitia?
Ionut: As crede ca DERO a reusit sa se regaseasca in designul pe care mi l-au selectat, dar este o decizie grea pentru ei – sunt 10 lucrari finale foarte bune.
IQads: Spune-ne despre alte proiecte ale tale despre care ar trebui sa stim.
Ionut: In prezent, lucrez la un album de benzi desenate pe care as dori sa-l termin curand – in paralel, am de executat ilustratii si grafica pentru diferite proiecte.
Alegeti ambalajul DERO preferat pana duminica, 3 august, la ora 23:00, in aplicatia Tu alegi noul ambalaj DERO.