Lansata la inceputul lunii iulie, "De la casa la Acasa", noua campanie Praktiker semnata thegroup, isi propune sa repozitioneze brandul de bricolaj si sa-l apropie mai mult de romanii care vor sa-si imbunatateasca locuintele. Mai multe despre campania de repozitionare, dar si despre planurile companiei pentru viitorul apropiat ne spune Cansu Derintuna, Directorul General al Praktiker Romania.
IQads: Cum arata piata de bricolaj din Romania in momentul de fata si cum a evoluat ea in ultimii ani? Care sunt principalii competitori?
Cansu Derintuna: In doar 15 luni piata locala de bricolaj s-a schimbat radical: patru grupuri au decis sa plece, alti doi jucatori, printre care si Praktiker, au decis ca este un moment bun sa investeasca in sector, in timp ce francezii de la Leroy Merlin au gasit oportunitatea sa isi extinda reteaua. Ultimii ani au fost marcati, asadar, de schimbari majore, iar de la inceputul anului ne confruntam chiar cu un proces de "curatare" a pietei.
Principalii competitori pe piata de bricolaj sunt Dedeman, Bricostore si Hornbach. Faptul ca si Baumax a vandut catre Leroy Merlin ne arata clar ca si acesta va deveni un competitor pentru noi. Cu toate acestea, Praktiker nu isi face griji in privinta competitorilor, ci isi concentreaza atentia asupra obiectivelor sale.
IQads: De ce avea nevoie Praktiker de aceasta campanie de repozitionare?
Cansu Derintuna: Repozitionarea este o etapa fireasca in procesul dezvoltarii Praktiker in Romania. Am identificat dorinta oamenilor de a-si personaliza locuintele, asa ca ne-am gandit ca putem veni in intampinarea nevoilor lor.
IQads: Cum se pozitioneaza Praktiker prin acest nou demers de comunicare?
Cansu Derintuna: Noua campanie de imagine are scopul de a aduce Praktiker mai aproape de romani, iar sloganul "Praktiker - de la casa la Acasa" comunica principalul mesaj: Praktiker te ajuta sa-ti personalizezi locuinta, astfel incat sa te simti ca acasa.
Campania este una integrata, astfel incat mesajul va fi comunicat la toate nivelurile, inclusiv prin organizarea magazinelor Praktiker. Vom imbunatati experienta de cumparare, vom introduce game si produse inovatoare, vom implementa oferte personalizate. Am pregatit mecanisme promotionale inedite, reduceri si programe de loializare, si avem in proiect deschiderea de spatii coffee shop special amenajate, pentru ca magazinele Praktiker sa reprezinte locul ideal pentru o experienta de cumparaturi placuta si relaxanta. Repozitionarea va fi comunicata prin intermediul principalelor canale de comunicare precum TV, presa scrisa, internet, outdoor si actiuni tactice de PR.
IQads: Cum ati construit brieful? Care au fost cele mai importante puncte de atins?
Cansu Derintuna: Brieful a fost dezvoltat pe baza realitatii din magazinele Praktiker. Pe fondul unor schimbari initiate deja de noua structura de management - extinderea portofoliului de produse de design, crearea unei experiente de cumparaturi mai placute, imbunatatirea semnalisticii la raft - ne-am propus sa repozitionam brandul in segmentul de Home Improvement. Miza generala a fost asadar asocierea Praktiker cu tot ceea ce inseamna decoratiuni si amenajari usoare, un demers pe termen lung care implica inevitabil si un shift in profilul de consumator vizat.
Totodata, ne-am dorit ca repozitionarea brandului sa aiba la baza transpunerea in practica a noilor valori ale companiei. De la inceput am stiut ca vrem sa construim o noua imagine pe valori precum eficienta, incredere, creativitate, sinceritate si deschidere, valori care vor fi transpuse in organizarea magazinelor Praktiker, astfel incat sa fie "palpabile" pentru clienti.
IQads: Cat de mult s-a implicat Praktiker in realizarea spotului si cat s-a lucrat la el?
Cansu Derintuna: Selectia echipei de productie si a regizorului a apartinut Praktiker, toti ne-am implicat in proiect cu mult entuziasm. Pentru ca intreaga campanie a fost realizata contracronometru, productia spotului s-a incadrat in aproximativ o saptamana de lucru.
IQads: Care sunt obiectivele campaniei?
Cansu Derintuna: Unul dintre obiective este atragerea unui numar cat mai mare de femei in magazinele noastre, si mentinerea numarului actual de barbati.
Un alt obiectiv este continuarea schimbarii perceptiei de "magazin DIY" in "affordable home improvement" si cresterea gradului de satisfactie a consumatorului.
IQads: Care sunt partile implicate in campanie (agentii de media, publicitate, PR, productie, digital)?
Cansu Derintuna: Campania de repozitionare "De la casa la Acasa" poarta semnatura grupului de comunicare thegroup. Conceptul si executiile creative au fost gandite si implementate de DDB Romania, alaturi de Media Investment, care a oferit consultanta strategica in selectarea si achizitia celor mai eficiente medii de promovare. Comunicarea campaniei a fost sustinuta prin eforturile de PR ale Porter Novelli Romania, iar agentia de digital a grupului,Tribal Worldwide, a avut in grija componenta digitala a campaniei.