Voltaj: Un artist trebuie sa transmita un mesaj capabil sa treaca bariera timpului

Voltaj: Un artist trebuie sa transmita un mesaj capabil sa treaca bariera timpului

Pe Voltaj ii vom urmari si asculta live la Cupa Agentiilor la Karaoke by Cat Music, unde se vor intrece in vocalize, alaturi de alti artisti, cu publicitarii-cantareti. Mai e un pic pana in septembrie, dar i-am prins pe cei de la Voltaj ca sa-i intrebam despre imaginea si colaborarile lor cu brandurile, despre cum le vine inspiratia si ce ar trebui sa faca un artist ca sa ramana relevant in industria muzicala. S-ar putea spune ca se pricep, unii dintre ei au peste 15-20 de ani de domeniu.

IQads: Ce ati invatat in cariera pana acum despre cum sa va intretineti imaginea? Cum a evoluat trupa Voltaj ca imagine de-a lungul anilor?
Voltaj: Noi ne-am apucat de muzica din placerea de a canta, nu pentru a fi vedete sau alte chestii de genul asta. Preocuparea noastra principala a fost sa facem muzica si sa avem niste prestatii live cat mai bune.

Dar, ca sa fii la un nivel inalt in industria muzicala, nu trebuie sa ignori imaginea, trebuie sa incerci sa fii in pas cu vremurile in ceea ce priveste vestimentatia, sa ai o conditie fizica buna, atat pentru a putea rezista pe scena, cat si din punct de vedere estetic. In plus, am reusit sa facem in cadrul concertelor noastre eveniment de la Sala Palatului sau Sala Polivalenta niste productii "ca afara" de care suntem foarte mandri. Si asta inseamna tot un plus de imagine.

IQads: Ce trebuie sa faca un artist pentru a ramane relevant in ochii publicului pe termen lung?
Voltaj: Trebuie sa aiba ceva de spus, sa transmita un mesaj capabil sa treaca bariera timpului. Noi credem ca am reusit acest lucru, sunt piese de acum 15 ani care se canta cu la fel de mult succes si azi, cu toate ca in fata scenei e o alta generatie decat cea din momentul lansarii acelor piese.

IQads: Cine va ajuta in deciziile legate de imagine?
Voltaj: De-a lungul vremii si ca urmare a multor colaborari, am tras concluzia ca tot artistul insusi e cel mai important in aceasta ecuatie. Noi ne dam cel mai mare interes si tot noi stim cel mai bine ce ne reprezinta si ce nu. Pe de alta parte, am fost atenti la tot ce ni s-a spus din exterior, fie ca a fost de rau sau de bine. Asadar, noi singuri luam aceste decizii.

IQads: Cum va gasiti inspiratia atunci cand incepeti sa lucrati la materiale noi?
Voltaj: Se intampla de la sine. Cantam despre noi, despre ce ni se intampla, ne inspira viata din jurul nostru. Bineinteles ca exista si perioade in care nu iti gasesti inspiratia, dar daca ai rabdare, ea revine!

IQads: Cum a influentat aparitia social media comunicarea cu fanii? Ce va mai amintiti de pe vremea cand primeati scrisori?
Voltaj: Scrisorile aveau farmecul lor. Dar social media ne permite sa comunicam cu fanii cu mult mai mult si mai rapid, sa avem un feedback imediat de la ei. Ceea ce e foarte important.

IQads: Cine va ajuta la administrarea paginilor voastre in social media?
Voltaj: Am incercat sa ne ocupam singuri. Recent, de doua luni, pentru ca timpul pe care il putem aloca e foarte limitat, am ales sa colaboram cu niste specialisti in domeniu, asta neinsemnand ca noi nu mai suntem la fel de prezenti. Doar ca acum putem furniza si mai multa informatie pe canalele noastre.

IQads: Cum va alegeti brandurile si cauzele cu care sa va asociati?
Voltaj: Sunt doua directii. Prima e una umanitara/sociala, in care incercam sa ne implicam in cat mai multe proiecte in care credem si care ne reprezinta. Asa am ajuns sa lucram cu Habitat for Humanity sau World Vision, sa fim implicatii in proiecte precum Let’s do it, Romania! sau Tara lui Andrei.

A doua directie, cea comerciala, ne-a ajutat sa putem pune in scena niste productii artistice foarte mari. Aici am primit cu bratele deschise orice partener care a avut dorinta sa se asocieze cu noi intr-un proiect/turneu, atata timp cat nu a existat o nepotrivire de imagine/produs.

IQads: Ati refuzat pana acum o asociere cu un brand? De ce, in ce conditii nu ati accepta o astfel de colaborare?
Voltaj: Nu am refuzat pana acum niciun brand pentru ca nu a existat vreunul care sa ne solicite o colaborare si cu care sa existe o nepotrivire de imagine. Am colaborat cu branduri puternice din telecomunicatii, din domeniul auto, din sistemul bancar, beri, sucuri, ape samd.

IQads: Ce branduri respectati si de ce?
Voltaj: Cum e si firesc, ne plac brandurile care se implica in muzica si care dezvolta platforme/proiecte legate de muzica.

IQads: Ce reclame va plac si ce reclame v-au facut sa ridicati din spranceana?
Voltaj: Ne plac foarte mult reclamele bine facute, creative si inspirate. De fapt, exista o asemanare cu muzica. O reclama buna e la fel ca un hit, se retine, are impact si lumea o savureaza si dupa ani de zile cand o revede. Pe de alta parte, la fel ca in muzica, exista si multe reclame proaste si neinspirate.

IQads: Cum ar trebui publicitarii sa se pregateasca pentru Cupa Agentiilor la Karaoke?
Voltaj: Cu placere, ca doar e vorba de distractie! Si cel mai important e sa participe!

IQads: Cu care dintre artistii participanti la Cupa Agentiilor v-ati dori sa va confruntati pe scena?
Voltaj: Cu oricare. Tot proiectul ni se pare extrem de amuzant si relaxant.

IQads: Ce planuri aveti pentru acest an?
Voltaj: Vrem sa mai lansam un single pana la sfarsitul anului, lucram la un nou album si avem multe concerte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related