Sa-i dam bitchy cu Dumele de Mestecat

Sa-i dam bitchy cu Dumele de Mestecat

Ah, iata-ne dupa ultima noapte de dragoste, ajunsi in intaia zi a saptamanii. Dupa ce nazbatii am facut sambeata noapte, Slava Somnului c-a fost duminica. Stiti vorba aia, zana buna se cunoaste de dimineata? Nu? Inseamna ca nu v-ati baut cafeaua proaspat vrajita. Lunea de miere inca-i departe, iata-ne tristi la birou, in Bucuresti. Normal ca suntem roz de invidie pe astia care sunteti acum la plaja. Vai ce bine ar merge o excursie in Slaponia. 

Dar pana ne planuim escapada la resedinta de vara a lui Mos Craciun, va povestim de 3 fete care au pus bazele unei pagini de Facebook, ce urmeaza in scurt timp sa devina magazin online, cu dume de mestecat care se lipesc de tine. Sunt Dumele de Mestecat, v-am servit cateva din repertoriu mai sus, si poate ati facut cunostinta cu ele tocmai zilele trecute la Train Delivery.

Pentru neinitiati, dumele sunt niste alaturari istete de cuvinte pe fundaluri colorate, foarte share-uibile, de care nu te poti dezlipi. Dupa ce dai de pagina lor, stai si dai cu scroll-ul pana ajungi la sfarsit, si asa afli ca Dumele s-au nascut oficial pe Facebook in 31 martie 2014.

Din stanga si-n dreapta, am aflat ca fetele responsabile cu Dumele sunt Camelia Cucolea, Laura Ionescu si Ioana Zvac de la Kubis Interactive, si - vesti bune - tocmai luna asta au inceput sa primeasca comenzi de merchandise (tricouri, stickere si coastere cu dume). Apoi le-am contactat direct ca sa ne spuna ce si cum. Sa-i dam bitchy.

Ideea Dumelor
La inceput, Dume de Mestecat nu a fost deloc un proiect, ci un cadou de zi de nastere. I-am daruit Laurei, de ziua ei, dumele pe care le-a dat de-a lungul timpului pe Facebook si pe Twitter – sub forma de stickere, ca sa le imprastie cum vrea in stanga si in dreapta. Inainte sa i le dam, le-am adus la birou. Colegii au fost entuziasmati, ei i-a placut cadoul foarte mult si doua zile mai tarziu am zis sa facem o pagina de Facebook. Nu stiam atunci ca vor prinde atat de bine, ni s-au parut amuzante, i-am pus un nume, am postat una-alta si cam asta a fost. Fara asteptari.

Echipa 
Suntem o triada: Camelia, graphic designer, Laura, web copywriter si Zvac, social media manager. Lucram in publicitate de ceva vreme. Cami este pasionata de graffiti, bboying si tatuaje, Laura scrie cat o tine penita si le are cu istoria, iar Zvac este the dog whisperer, cinefila si feminista. Prima nu prea crede in zodii, celelalte doua cam da.

Inceputul
Am vrut sa vedem daca putem face o pagina de pe care sa nu-ti mai vina sa pleci, sa-i facem pe oameni sa chicoteasca la unele dume sau sa se intrebe ce-i cu altele. Apoi am devenit curioase si ne-am intrebat cat de receptivi pot fi in ceea ce priveste jocurile de cuvinte, de la cele mai facile la cele mai complexe. Ne hotarasem sa le facem stickere si sa le dam celor apropiati noua.

De la idee la productie
Idee, munca, noroc, noroc, noroc. O prietena foarte buna, Tara, ne-a spus despre un concurs de design de obiect pe care-l organizau THE PLOT – Start_Up Design. Deja ilustrasem cateva dume, oamenilor le placeau. Ne-am inscris in proiect si am fost alese. Ne-a ajutat foarte mult Florin (THE PLOT, osanale tuturor). Nu numai cu entuziasm, caci de acela are din plin, ci si cu logistica: tricourile, printurile pe tricouri, coasterele, materialele folosite, tot procesul, sugestii de ambalaje, curaj si, din nou, entuziasm.

De unde vin Dumele
In ultima perioada am inceput sa primim multe mesaje cu dume faine. Initial, veneau toate de la noi, acum avem un procent in jur de 30% primite de la oameni. Jocurile de cuvinte se intampla pur si simplu. Iti mai reamintesti o zicala, schimbi o litera, totul capata un alt sens. Uite, chiar si-acum m-am pricopsit cu una: tu cu cine faci sens? Poate o ilustram zilele astea. :)

Cresterea proiectului
La inceput am testat dumele pe prietenii si apropiatii nostri. Si asa a inceput sa creasca. Vorba ceea: 'share si ti se va da'. Experienta de agentie probabil ca si-a spus cuvantul, dar a fost si este un proiect nepremeditat, a carui materializare nu ne-o inchipuiam atat de rapida. Tot ce-am facut a fost mai degraba pe simtite si presimtite.

Promovare, pe langa Facebook
Vorbim despre proiect, dar cam atat. Mai avem cativa oameni simpatici care au fost de acord sa ne promoveze purtandu-ne primele tricouri: Bogdan Serban, Stefan Matei (Les Elephants Bizzares). Si mai urmeaza, speram noi, sa gasim endorseri.

Monetizare
Am inceput sa primim comenzi, le onoram cat de repede putem. Pana acum nu am monetizat nimic, am pornit cu ajutorul dat de THE PLOT si ne dorim sa reusim sa devenim mai business savvy, acum nu ne sunt familiare multe dintre elementele care compun un business. Crestem, invatam, e okay. Vrem sa reusim sa-l facem sa se autosustina financiar si sa avem cat mai multi scriitori publicati si cititi in colectiile viitoare. :)

Planuri
Urmeaza sa lansam, cat de repede putem, un magazin on-line. #spoiler: si poate si mai multe produse cu dume.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related