Selfie schmelfie. Spoofie!

Selfie schmelfie. Spoofie!

Daca v-ati saturat sa tot auziti de selfie-uri in stanga si-n dreapta, avem ceva si pentru voi. Cel mai nou, cel mai revolutionar, unic, cel mai formidabil si nemaiauzit concept, reiesit din mansarda IQads: #SpOoFiE-ul! Grand Spoof 2014 si-a deschis portile si va cheama la el impreuna cu toate ideile voastre nastrusnice de parodii publicitare. Romanesti, straine, nu facem discriminari, amuzante sa fie si aveti sansa, unii ar spune a vietii: un pachet compus din glorie si 7.000 de lei.

Pana sa incepeti brainstorming-ul si sa va adunati recuzita, va mai retin pret de cateva minute cu niste exemple de campanii selfie-centered care ne-au placut.

Ati observat ca s-a reinnoit traditia petrecerilor intime tinute acasa, unde e nelipsit un bol de chipsuri. Stim cam tot unii despre altii (pentru ca social media), asa ca la petreceri ajungem sa cercetam pereti, mobile si covoare decat sa interactionam cu ceilalti. Daca n-avem la indemana un pachet de carti, Catan sau Activity, aia suntem. In Canada, Doritos s-au gandit sa ne ajute cu un joculet propriu: Doritos Roulette. In pungile de Nachos Cheese ai acum toate sansele (mai exact 1 din 4) sa nimeresti si niste chipsuri foarte foarte iuti. Cand ai ghinionul sa-i gasesti, trebuie sa-ti faci rapid un selfie. Toate sunt stranse sub hashtag-ul #BurnSelfie si premiate cu 3.000 de dolari sau produse Doritos.

Samsung au avut o abordare mai extrema. Fara vreo consideratie pentru confortul publicului smartphonist, brandul i-a provocat pe cativa elvetieni care stateau si ei linistiti pe un pod din marginea lacului Zurich din Elvetia sa sara in el. Cu un motiv, bineinteles: sa se imortalizeze sub apa folosind un Samsung Galaxy S5 (care da, functioneaza si daca il scapati in WC, chiuvete sau piscine). "Zis si facut", au zis destui, pentru ca la final primeau gratis cate un S5. Sa nu uit sa mentionez ca apa avea in jur de 8 grade Celsius.

Clateste-ti gura cu Listerine si fa-ti un selfie! Cum putea un brand de apa de gura sa abordeze un concurs de selfie-uri altfel decat prin gargara? Nu la figurat, la propriu. Listerine Mouthwash a introdus pe piata ideea swish selfie-ului care asta insemna, sa-ti faci un selfie in timp ce iti clatesti gura. Toata provocarea dura 21 de zile, cat e demonstrat stiintific ca dureaza sa se instaleze un obicei nou. Endorser a avut-o pe actrita Elizabeth Banks. Dintr-un foc, Listerine iti hranea si pofta de vedete, si narcisismul, ajuta si o cauza nobila, in timp ce te momea sa-ti ingrijesti dintii.

Alta inovatie, za reverse selfie, vine din India, unde VIP Skybags s-au gandit sa porneasca un trend alaturi de lansarea unei noi linii de rucsace pentru tineri: selfie-urile pe la spate. Ce gand pervers. Perversii! Hashtag-ul l-au gasit chiar cu ajutorul userilor de pe Twitter - de la #BlankIsTheNewBlank s-a ajuns la #BackIsTheNewFront. Si daca iti faceai un reverse selfie cu un rucsac sau o super geanta, castigai un aparat foto Canon si alte rucsacuri gratis. Ok, premiile n-au fost extraordinar de creative, dar campania e simpatica, uitati si voi spotul mai jos.

N-am putut sa rezistam unei campanii cu meta-selfie-uri de la Nestle Purina. Stapanii de caini au fost incurajati sa-si ajute animalele de companie la selfieuri. Si asa a iesit o campanie in care catei de toate felurile apareau in diferite ipostaze, pentru ca stapanii lor sa se poata lauda cu ei intr-o parada pe Twitter. Hashtag: #BegginSelfie.

Si ca bonus, ne amintim de serialul Walking Dead si aplicatia pe care au creat-o anul trecut prin care iti puteai zombifica selfie-ul si il puteai impartasi sub hashtag-ul adecvat #DeadYourself. Saptamanal erau adaugate optiuni noi de customizare, si userii reveneau ca sa-si schimbe look-ul mortificat. Distractie placuta cu asta.

Of, am obosit de la atatea selfie-uri. Stiti ce ne-ar energiza? Niste spoofie-uri. Ca spoofie-urile sunt misto, nu te obosesc. Bine ca mai e putin si incepem concediul de Bucuresti, cu Grand Spoof 2014 la ADfel, in Fabrica.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related