Branduri mature, public tanar. Cum creezi o punte?

Branduri mature, public tanar. Cum creezi o punte?

Brandurile si oamenii maturi care incearca sa vorbeasca pe limba celor tinerei pot sa o dea in bara destul de grav. FIAT, de pilda, s-a gandit la un moment dat: ce ii stimuleaza cel mai mult pe tineri? Internetul. Dar nu informatiile sau comunicarea, ci meme-urile si GIF-urile. Rationamentul robotic pare ca a fost: "O sa le dam niste GIF-uri. Tinerilor le plac GIF-urile." Judecati singuri cum ar putea sa influenteze in bine spotul urmator vanzarile la masinile FIAT in segmentul tinerilor adulti.

Pe scurt, nu ar putea. Ca sa fie evitate situatiile ca cea de mai sus, e crucial sa stii despre ce vorbesti cand te adresezi tinerilor. Nu e de ajuns sa le stii punctual preferintele, iti trebuie context si cauze. Asta isi propune sa urmareasca raportul de cercetare YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, primul din Romania care exploreaza evolutia in timp a preferintelor si intereselor tinerilor romani cu varsta intre 14 si 26 de ani, mai exact pe parcursul unui an de zile.

Daca la noi ritmul e inca mai domol, in afara brandurile se zbat de-a dreptul incercand sa vina cu idei noi sa atraga generatia Y, mai complexe decat o simpla aplicatie de smartphone. Online-ul trebuie sa mearga mana in mana cu offline-ul pentru a crea experiente in jurul fiecarui produs, iar atentia si portofelele tinerilor trebuie permanent atatate. Despre ce idei interesante le-au venit in ultimii ani vorbim si noi in continuare.

Coca-Cola- Sharing Can
In lupta pentru favorurile tinerilor mileniali, Coca-Cola pare sa stie cum trebuie sa ne ia. Mai intai, ne-a dat o doza de Cola care se rupea in doua. Brandul a vorbit pe limba tinerilor – fiinte prin excelenta sociale, aducand prin aceasta activare o componenta palpabila si literala platformei Share a Coke, care nu prea mai are nevoie de prezentare. 

Coca-Cola Freestyle
In America s-a experimentat cu el inca de prin 2009: un automat de Cola care te lasa sa-ti mixezi propria bautura si apeleaza la apetitul pentru experiment al tinerilor. Poate ca ai incercat si tu pe cont propriu candva sa bei un pahar de Fanta-Cola. Ei bine, brandul te-a simtit interesat si ti-a oferit un super-cadru de desfasurare.

Coca-Cola Freestyle are peste 100 de optiuni de arome pentru bauturile din portofoliul Coca-Cola si ofera control absolut utilizatorului. Poti sa-ti creezi un cocktail de Sprite Cherry Vanilla, Fanta Grape si Coke Orange la un loc. Tonomatului ii revine si o aplicatie, in caz ca ai nevoie sa-ti prepari bautura pe smartphone dinainte sau vrei sa-ti salvezi combinatiile preferate.

Nike+ Fuel Band
Daca ar fi sa-i credem pe Nike, nici n-au stiut ce fel de campanie virala avea sa le livreze Casey Nestat, o figura cunoscuta printre milenialii din State (regizor, producator si personalitate YouTube). I-au cerut doar un spot reprezentativ pentru sloganul produsului – Life’s a Sport, Make It Count. Casey si-a insusit in schimb bugetul proiectului si a plecat intr-o calatorie-maraton de 10 zile in jurul lumii. Rebeliune + Aventura = Viral.

Mi s-ar fi parut totusi interesant daca ar fi purtat bratara Nike pe tot parcursul calatoriei, si ar fi pus rezultatele undeva la sfarsitul filmuletului. Ca sa aflam cumva mai literal ce si cum cu produsul.

Intel – Museum of Me
Premiata la Cannes si profitand de narcisismul nostru, al tuturor tinerilor, vine o campanie din partea Intel. Care pe langa ca e un brand cu vechime, ci este si unul destul de problematic - produsele lor nu sunt cele mai sexy. Intel vinde instrumente pe care multi nici nu stim ca le folosim, in consecinta greu de vandut ca atare. Mai usor de vandut sunt experientele. Si exact asta a creat Intel prin campania Museum of Me –o experienta virtuala si emotionala, accesibila oricui are un cont de Facebook.

Taco Bell – Waffle Taco
Apreciem in primul rand brandurile care ne ofera experiente si subiecte noi de discutie in online si offline. Fast food-urile, multe si asemanatoare, incep sa raspunda si ele acestei provocari.

Taco Bell, de pilda, a creat unul dintre cel mai populare produse din industria mancarurilor rapide din America: Doritos Locos Tacos. Printr-un parteneriat cu Frito-Lay, taco-ul a inceput sa fie „fabricat” din chipsuri. In acelasi spirit, Taco Bell si-a scos recent meniurile pentru copii din repertoriu, si s-a axat in schimb pe crearea unui mic dejun hibridizat. A iesit fascinantul Waffle Taco: un fel de clatita pufoasa, stropita cu sirop dulce in care regasesti omleta, bacon si cate un carnat.

Si McDonald’s a avut recent o initiativa adresata publicului milenial. Cu ocazia Campionatului Mondial de Fotbal, cutiile de cartofi prajiti au primit un nou design in 12 variante si o componenta digitala. Aplicatia se numeste Gol! si te invita sa bati mingea virtual pe telefon, creand totodata shareable content. Iata cum:

Am vazut cum nu trebuie priviti tinerii (ca o specie de drone unidimensionale) si cum trebuie abordati pentru a vedea cam in ce "sectiune" a vietilor lor ar putea sa intre produsele unui brand. Mai multe despre comportamentul de consum al tinerilor romani gasiti in raportul YouBUS 2013 – 2014: Tinerii din Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, realizat de platforma Youth Monitor, care inregistreaza deopotriva fluctuatiile si factorii de influenta care actioneaza asupra tinerilor in timp.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related