Cu ce au ramas publicitarii romani care au participat la seminariile Cannes Lions 2014, care sunt gandurile cu care se intorc la colegi, ce lucruri auzite acolo ii vor inspira sa faca altfel munca de zi cu zi. Raspunde Claudia Chirilescu, Owner al Spoon Media:
La ce prezentari de la Cannes ti-a venit sa iei notite. Care au fost cele mai memorabile lucruri auzite pe scena
La prezentarea lui Jeremy Till, Decan al Universitatii de Arte Central Saint Martins, si cea a lui Neil deGrasse Tyson. Din prezentarea lui Jeremy Till am retinut cele 4 trenduri care ar trebui sa definesca in conceptia lui gandirea de marketing actuala:
Trend Nr.1: De la produs la proces
Trend Nr. 2: De la rezolvarea unei probleme la crearea de oportunitati
Trend Nr. 3: De la gandire lineara la gandire laterala
Trend Nr. 4: De la valoarea economica la valoare sociala
Lucruri evidente sau irelevante din prezentarile speakerilor. La ce crezi ca ar trebui renuntat in discursuri
Trebuie sa renuntam la a mai sta in zona de confort ca profesionisti ai unei industrii in plina transformare. Sa ne imbatam cu apa rece si sa spunem ca doar cu o poveste buna am rezolvat problema clientului. Consumatorul agil, asa cum a fost el definit, are nevoie de mai mult decat de o poveste frumoasa pentru a fi convins sa ne devina client.
Ce merita povestit pe langa experienta festivalului in sine
Eu nu am mers pentru experienta de Coasta de Azur, e mult prea scump ca sa te bucuri de soare :) Fiecare jumatate de ora iti da posibilitatea de a veni in contact cu idei care iti zdruncina status quo-ul si eu asta am cautat. Agentii care povestesc cu sinceritate experientele prin care trec pentru a se adapta la cei 3 F: faster, fresher, for a fraction of the cost. Pe mine m-au inspirat si sper sa le fiu mai utila clientilor meu dupa aceasta experienta.
Ceva din toata experienta Cannes care te va ghida in munca de zi cu zi
Da, sa-mi schimb atitudinea fata de substantivul “greseala”. Eu aveam un principiu, noi la Spoon nu gresim, sunt bani multi in joc, nu sunt banii nostri si avem o mare responsabilitate fata de clientii nostri si obiectivele lor de business. Dar era digitala ne cere sa experimentam pentru a face lucrurile altfel, mai bine. Teama de a nu gresi ne tine ancorati pe un drum sigur, dar care va genera aceleasi rezultate. Eu ca leader al Spoon trebuie sa-mi stimulez organizatia sa genereze idei noi si sper inovatoare.
Un alt concept care mi-a placut a fost “Walk in the room stupid”, care, in traducere libera, inseamna sa ne lasam prejudecatile de oameni experimentati la usa inainte de a intra intr-o intalnire cu clientul si sa ne gandim la problema lui dintr-o perspectiva proaspata.
Sper ca rezultatele echipei mele din perioada urmatoare sa imbine toata aceasta intelepciune.