Maria Teodorof are 23 de ani si e copywriter la The Geeks. Si-a dat seama ca vrea sa lucreze in publicitate dupa o singura zi petrecuta la un job de vanzari. De atunci si pana acum a acumulat cam 2 ani de experienta in domeniu, dar tocmai si-a taiat o liniuta de pe bucket list-ul profesional – a castigat un premiu pentru o campanie realizata integral de ea.
Campania Mariei a castigat foarte recent un Gold la o competitie pentru studenti din UK, Creative Conscience Awards 2014, iar ea urmeaza sa mearga in Londra pentru a participa la Gala de premiere.
"Meet Ana" e inspirat de povestea unei rude apropiate si atinge intr-un mod original o nuanta mai putin abordata a violentei domestice: tendinta femeilor de a rationaliza abuzurile fizice si psihice, adoptand justificarile si gandirea celui care le provoaca.
Maria a vrut sa vorbeasca de aceasta cauza pentru ca nu crede ca exista, inca, un mesaj indeajuns de puternic care s-o insoteasca. Si nu prea putem decat sa fim de acord cu ea. Mai multe despre spot si competitie, aflati direct de la ea in randurile de mai jos.
Va mai spun ca in aceeasi competitie s-au mai remarcat 2 romance, Malina Giurgea si Teodora Nicolae, cu o campanie despre schimbarea climei globale, ilustrata manipuland logo-urile unor branduri precum Coca Cola, 7UP, Adidas, Nike, Facebook sau CNN. Proiectul lor a primit distinctia Highly Commended, fiind una din campaniile care a starnit discutii intre jurati.
IQads: Cum ai aflat de Creative Conscience Awards si cum ai decis sa participi?
Maria Teodorof: A fost noroc pur. Am vazut o conferinta TED si am cautat mai multe informatii despre speaker-ul respectiv. El facea parte din juriul de aici, si asa am aflat de concurs. Ideea o aveam cumva in minte, iar cand am vazut subiectul inscrierii, mi-am spus ca s-ar potrivi la fix.
IQads: Cum ai gandit ideea clipului?
Maria Teodorof: Am citit foarte multe declaratii ale femeilor care au trecut prin astfel de situatii. Majoritatea au spus ca nu au realizat cum au ajuns sa fie sub influenta partenerilor lor. Dar au dezvoltat un comportament bazat pe teama, incercand sa multumeasca barbatii din relatie, fara a realiza ca au adoptat treptat preferintele si nevoile acestora. Vocea partenerilor lor a ajuns sa fie si a lor.
IQads: Cum a fost sa produci spotul? Concursul stabileste un buget sau a trebuit sa improvizezi?
Maria Teodorof: Nu mi-a fost alocat niciun buget. Concursul nu a pus conditii de prezentare a ideii. A fost alegerea mea de a trimite un produs final pentru a fi inteles mai bine. Ideea o aveam, textele la fel.
Mi s-a parut ca ar fi mai puternica daca as fi filma-o, asa ca mi-am inchiriat un studio, mi-am rugat un prieten sa filmeze si altul sa joace.
Filmarea a iesit cat de cat ok, insa am vrut sa o aduc si mai aproape de perfectiunea unui spot. Aici am sa-i acord multumiri lui Costin Radu, pentru ca el m-a ajutat sa o refac la nivel de imagine, filmare si indicatii regizorale - continutul si ideea ramanand in continuare neschimbate, de la cap la coada.
IQads: Cati participanti au fost? Din ce tari?
Maria Teodorof: Mi s-a spus ca a fost un numar mare de participanti din intreaga lume, de ordinul sutelor, dintre care au ramas 6-7 finalisti in fiecare categorie. Printre ei au fost studenti din Anglia, Danemarca, studenti din Miami Ad School, si chiar din India.
Pentru ca inscrierile au fost foarte multe, mi s-a spus ca juriul a fost intrebat de organizatori care sunt primele 3 campanii care le-au ramas in minte. Prima, dintre toate categoriile, a fost a mea. Asta a fost un mic insight pe care mi l-au spus dupa acordarea premiului, lucru care m-a facut sa ma bucur si mai mult.