Oda carnivorilor intr-o noua campanie LIDL

Oda carnivorilor intr-o noua campanie LIDL

Toata lumea a innebunit cu veganisme, lacto-vegetarianisme, pescetarianisme si raw foodismele in ultima vreme. Cum era de asteptat, carnivorii aveau nevoie sa-si reafirme identitatea. 

Iata manifestul care razbuna carnivorii, care oricum compun o majoritate covarsitoare din populatia Romaniei. 93% dintre romani au carne in gospodarie si 38% cumpara carne proaspata o data pe saptamana, cum reiese din raportul de cercetare In bucataria romanilor. De la raft in farfurie, realizat de Nielsen sub umbrela SMARK Research.

Pe langa spotul-manifest, campania se desfasoara printr-o aplicatie-test care-ti spune ce tip de Grillatarian esti, si unde utilizatorii sunt incentivati cu premii din universul grataragiului. 

Noi am vazut-o promovata pe Facebook prin Sponsored ads si ne-a mancat un pic din ziua  de lucru. Am vrut sa facem mai multi testul din aplicatia de pe Facebook, nu ca nu ne-ar fi convenit rezultatele, ci ca sa vedem ce replici funny ne mai da. De exemplu, daca iesi Miciatarian, ti se spune ca "Pe langa mustar, stii cu ce mai merg bine micii? Cu LIKE-urile". Sau "Un maestru trebuie sa ofere din intelepciunea sa - da-i un share rezultatului.", de la Grillatarianul Certificat. Si mai avem. Intri la Grillatarienii Sofisticati? Inseamna ca "Unii oameni te pot considera pretentios, dar acei oameni nu te intereseaza." Si tot asa.


Am sfidat sistemul ca sa strangem toate cele 5 tipologii. Miki e, de fapt si de drept, un miciatarian.

Am apreciat si atentia la micile detalii, cum ar fi ca progresul testului de personalitate era marcat de o figura de Pac Man care manca tot mai mult pe masura ce inaintai.

Ne-am interesat, si campania LIDL a fost gandita de MRM Worldwide Romania (de la concept la implementare), alaturi de Momentum (BTL) si MediaPost Hitmail (marketing direct). Sandra Bold (Copywriter, MRM) explica rationamentul din spatele campaniei:

"Vezi o poza pe Pinterest care te duce la un articol cu 12 feluri de mancare doar din legume si spui Gata! Saptamana asta mananc doar legume. Cut, 2 ore mai tarziu mai ceri o portie de mustar pentru ca ti-a mai ramas un mic jumate. Era ziua nu-stiu-cui si avea si mici si nu era frumos sa refuzi. Doar de data asta. Si peste 2 zile mananci carne la gratar pentru ca te-ai dus la munte si nu se poate munte fara gratar. Doar de data asta.  Si asa strangi cam 200 de 'doar de data asta'. Eh, asta e Grillatarianismul: 1347 de motive pentru care sa mananci carne."

Ionela Buta (Client Service Director, MRM Worldwide) ne-a povestit si ea:

"Cand am gandit tipologiile am plecat de la tipurile de oameni cu care te duci la gratar. Stiti cum suntem, eu vreau si legume la gratar, tu vrei peste, Gigel nici nu ne baga in seama daca nu aude cuvantul 'mici'. Si toti salivam cand vecinul face gratar si ajunge mirosul si la noi".

Manifestul continua prin niste vizualuri amuzante pe care le-am identificat tot in aplicatie.

Campania a primit si o activare la tabara de social media organizata de Revista Biz. 3 echipe, conduse de ChinezuAndrei Cismaru si Ivo Bobal, au facut o intrecere ca sa demonstreze cine se pricepe mai bine la facut gratare. Evenimentul carnivor a fost marcat pe Facebook prin hashtag-ul #grillatarian.

Asta e istoria Grillatarienilor de pana acum. Da, denumirea te poate duce cu gandul la o rasa de extraterestri de prin Battlestar Galactica (stiu ce spun, am vazut 2 episoade la viata mea), dar, odata prins in hora, poftesti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Alex Simion Boeriu
acum 10 ani
Super misto spotul, dar prea mult informatie scrisa care fuge prea repede. m-am uitat de 3 ori sa pot sa o citesc. :*


Branded


Related