La inceputul lui iunie, il rugam pe Mihai Baciu (Managing Director, Agrafa Print) sa faca o radiografie a pietei de print din Romania. Atunci aflam ca, desi domeniul e per ansamblu in scadere, exista totusi si o zona cu mare potential de crestere: cea de ambalaje. Conversatia noastra de atunci despre dimensiunea pietei, competitie si relatia cu agentiile a ajuns si intr-un punct in care am discutat despre trendurile in materie de hartie si despre cata importanta dau clientii acestui material. Cititi in continuare raspunsurile lui Mihai.
IQads: Crezi ca au agentiile curajul sa se joace cu hartia la adevaratul ei potential?
Mihai Baciu: Agentiile profita destul de putin de potentialul hartiei, in ciuda faptului ca posibilitatile au crescut in ultima perioada, poti sa faci din ce in ce mai multe lucruri interesante. Asta se intampla in primul rand pentru ca nu mai sunt bugete mari la clientii agentiilor, iar hartiile speciale, cum sunt cartoanele cu striatii sau cu texturi, costa. Importatorul de cartoane speciale care acum 10 ani era cel mai mare din Romania a ajuns sa dea faliment. Clientii sunt si destul de conservatori, accepta mai greu idei indraznete, futuriste. Dar bugetul e de departe cea mai mare problema.