Aici o sa gasiti in fiecare zi o campanie neconventionala despre care merita sa zici "ai vazut ce-au facut astia?". Zi de zi apar noi motive sa vezi publicitatea altfel, o sa le urmarim intai aici, apoi live, la ADfel, intre 18 si 24 august, la Fabrica.
O sa fiu foarte sincera cu voi – nu am smartphone. Unii veti zice 'mare branza', altii poate ca imi veti arunca cate o privire rezumata perfect de adjectivul 'awkward'. Nu am vrut sa investesc intr-un smartphone nici pana in ziua de azi dintr-un simplu motiv: nu cred ca am nevoie de el si, deci, ca m-as plictisi foarte repede de toate aplicatiile ce se presupune ca m-ar tine lipita de ecranul touch, pe care m-as chinui cate 20 de minute sa scriu un SMS sau o postare de Facebook cu degetele mele neantrenate.
De asta, cand am vazut ca Google si Nestle - Kit Kat au lansat o noua versiune de Android si am vazut abordarea lor vizuala cu tableta de ciocolata, habar n-aveam ca e chiar vorba despre o noua versiune Android. Am zis atunci ok, au lansat si astia o ciocolata Kit Kat cu robotelul Android pe pachet si e o campanie facuta la misto. Cei (multi) care se bucura de titlul tech-aficionado sau au telefoanele pe Android vor rade acum de mine. Hai, radeti. Ok.
Cum bine stie deja aproape toata lumea, Google isi denumeste noile versiuni Android de cativa ani incoace prin dulcegarii, luate alfabetic. Dupa Honeycomb, Ice Cream Sandwich si Jelly Bean, a venit randul literei K. Desi se credea ca va fi vorba, simplu, de Key Lime Pie, Nestle s-a infiltrat frumos in peisaj si s-a maritat cu Google. Din dragoste, nu pentru bani, pentru ca deal-ul nu a presupus niciun fel de tranzactie financiara.
Noua versiune a venit cu mai multe imbunatatiri care au devenit, banuiesc, vitale. Una care mi-a placut, pentru ca va ziceam de neindemanarea mea pe un touch screen, e ca lui Kit Kat 4.4 ii poti spune ce sa faca. Poti da search, pune muzica, scrie mesaje si alte operatii doar prin comenzi vocale. Ma si intreb cand vor rasuna metrourile si autobuzele prin Romania de "Ok Google – fa asta, fa cealalta".
Agentia care s-a ocupat de campanie, JWT London, a postat de curand case study-ul campaniei, care o sa va amuze copios. Va rog sa recunoasteti tonul nobil, imaculat, inspirational si intelept pe care il avem de digerat cu fiecare prezentare de produs a lui Jonathan Ive de la Apple.
In acelasi stil de zeflemea simpatica e facuta si sectiunea site-ului Kit Kat dedicata produsului, unde sa dai scroll e chiar o mini-aventura unde noul produs e descusut vizual pe masura ce inaintezi.
Si fix in categoria neconventionalului intra si enorma statuie din ciocolata in forma de android care a fost instalata pe pajistea din fata sediului central Google, alaturi de suratele statui cu jeleuri, turta dulce samd.
Pana ma convinge cineva sa-mi iau smartphone, o sa ma entuziasmez mai tare de ideea unei ciocolate Kit Kat in forma Android decat de corespondentul sistem de operare, care sunt sigura ca a primit o gramada de imbunatatiri legitime.