Nu stiu cat de decisivi sunt altii, dar stiu ca eu, de fiecare data cand a trebuit sa imi aleg un username pentru un joc, profil si chiar cand mi-am facut prima adresa de mail, am stat o groaza de timp pana am ales o optiune. Daca facem un salt pana la alegerea de nume pentru un copil, incepe sa mi se invarta capul. Ai putea sa alegi calea sigura, adica iei un nume conventional, cunoscut de toata lumea – banuiesc ca probabil asa s-a umplut Romania de Andrei si Marii – sau ai putea sa incerci sa fii special si sa-i dai un nume care sa iasa in evidenta. Lucru care l-ar putea marca restul vietii. De pilda, cu greu imi imaginez cum e sa te strige colegii de gradinita Bear Blu (sau doar Bear, sau doar Blu), situatie in care se afla copilul Aliciei Silverstone, de pilda.
Dar alegerea conventional/neconventional va apartine intru totul. Ce voiam sa spun de fapt e ca Johnson & Johnson a lansat un motor de cautare dragut pentru a ajuta parintii sa decida cum sa-si numeasca progeniturile in cunostinta de cauza digitala. Adica, pe langa clasica semnificatie a numelui in ebraica, greaca si tot asa, acum te poti documenta asupra unui nume din prisma userilor care il poarta pe site-urile si retelele sociale.
Hello, My Name Means e numele aplicatiei gandite de DM9 DDB Brazil, care scaneaza prin colturile de date ale internetului (Facebook, Twitter, LastFM, Linkedin) si genereaza profile pentru [aproape] fiecare nume la care te poti gandi. Fiecare profil e de fapt un video personalizat despre numele cautat, numai bun de sharuit, si cu cele mai recente date stranse din online despre numele respectiv.
Aplicatia e distractiva si daca nu esti tocmai pregatit sa fii parinte, ci numai curios, si poate usor narcisist, sa afli ce misca prin digital cu "tag"-ul numelui tau. Cu alte cuvinte, primul meu search a fost "Miruna", ca na.
Sunt mandra sa relatez ca am fost una din 2 persoane care au cautat numele si, cu ocazia asta, am aflat o gramada de lucruri despre Mirunele din retelele sociale. De exemplu, gloria numelui "Miruna" a apus pe la finele lui 2010, asta fiind anul in care era foarte popular.
Apoi, am aflat ca Mirunele nu se plictisesc, sunt interesate de familie, YouTube si Pasarea Colibri, le place sa danseze in principal pe muzica folk si au nu mai putin de 42 de cantece dedicate.
Miruna iubeste muzica, si muzica o iubeste inapoi
Si, nu in ultimul rand, Mirunele internetului s-au indreptat cu studiile catre arte, design sau inginerie, sugerandu-mi deci ca mi-am gresit vocatia.
Chiar daca usor de perceput, legatura cu brandul Johnson & Johnson nu iti sare in ochi si poate ca vor exista parinti foarte ingrijorati de varietatea de nume din care pot alege si vor uita apoi sa cumpere uleiul hidratant pentru bebelusi J&J.