O Dacie 1310 a facut pana pe fata dreapta pe o sosea din Bulgaria, intr-un august din ’98 sau ‘99. In masina, pe bancheta din spate, motaiau trei copii lipiciosi si transpirati, care s-au dat jos si, cat timp adultii din jur au rezolvat pana, au facut pipi intr-un lan de porumb. Asta e una din multele mele amintiri cu Dacia familiei. A noastra era alba. A vandut-o taica-meu cativa ani mai tarziu, cand si-a luat prima masina straina.
Nu cred ca exista alte branduri de care sa ma lege astfel de momente. Si sunt convins ca nu sunt singurul care, daca sta acum un pic sa se gandeasca, poate daca mijeste un pic ochii asa in zare, nu vede in fata lui Dacia familiei. E acolo si o sa fie mereu, chiar daca intre timp ne-am luat masini mai sofisticate. Pe mine, Dacia ma duce, tot timpul, cu gandul la simplitate. Si simplitatea nu are niciodata cum sa fie rea.
Chiar daca modelul 1310 a fost singurul din viata mea, noul spot aniversar Dacia, pentru modelul Logan, m-a facut sa nu dau skip pe YouTube. Mare lucru. Creatia celor de la Graffiti BBDO are un copy excelent:
De obicei nu rezonez la campaniile care marseaza pe mandria (de cele mai multe ori prosteasca) de a fi roman, dar spotul asta mi-a placut, macar pentru ca mi-a adus aminte de drumul ala prin Bulgaria. Si de multe altele. Ce alte bucati din publicitate au mai facut asta pentru voi in ultima vreme?