Rezultatele Romanian Effie Awards din 2014 au starnit si mai multe comentarii decat suntem obisnuiti, la care a vrut sa raspunda Vlad Lazar, Creative Director la Graffiti BBDO, cea mai premiata agentie de anul acesta, cu 7 trofee castigate.
Cele sapte trofee Effie castigate anul asta de Graffiti BBDO vor sta cuminti undeva pe un raft, probabil intr-o sala de meeting unde pot fi vazute de toti oamenii importanti care ne viziteaza. Dar asta nu e tot ce ar trebui sa faca pentru noi. Ar trebui sa faca mult mai mult.
In primul rand ar trebui sa tina niste usi deschise (nu degeaba le fac atat de grele). Ar trebui sa ajute echipele client-agentie care au functionat bine pana acum sa functioneze si mai bine la urmatorul brief. Clientul ar trebui sa castige mai multa incredere in propunerile agentiei, iar agentia ar trebui sa castige mai multa incredere in deciziile clientului. Trofeele Effie ar trebui sa fie cel mai bun team building.
Ar trebui sa deschida usi noi. Ar fi frumos sa iti aduca vreo doua-trei conturi fara pitch, doar cu o discutie despre cum ai ajuns sa castigi premiile astea si ce ai putea face pentru ei sa castige la randul lor un Effie peste un an-doi. Trofeele Effie ar trebui sa fie cea mai scurta prezentare de pitch.
Ar trebui sa te ajute sa auzi mai des "merg pe mana voastra" in loc de "feedback-ul nu este discutabil". Sa auzi mai des "ce am putea face?" in loc de "am decis deja ce vom face". Trofeele Effie ar trebui sa fie ultima borna kilometrica in drumul de la executant la partener.
Ar trebui sa iti aduca oameni buni in echipa. Ar trebui sa atraga pe oricine spera sa fie, la final de an, mandru de munca pe care a facut-o si de rezultatele ei. Trofeele Effie ar trebui sa fie cea mai buna unealta de recrutare (atat pentru agentie cat si pentru client).
Asta ar trebui sa castigi cand castigi niste premii Effie.
Indiferent cat de multe sau cat de putine au fost.
Nu ar trebui sa castigi o gramada de link-uri spre comentarii in care oameni pe care ii respecti si ii admiri spun ca premiile astea nu mai sunt ce au fost pe cand le castigau ei. Sau link-uri spre comentariile unor oameni neplacuti dupa toate normele care spun ca proiectul pentru care ai castigat tu a fost un esec, desi stiu sigur ca nu e asa.
Asta nu pentru ca cei care nu castiga nu ar avea dreptul sa nu mai creada in sistem. Nu pentru ca nu ar avea voie sa ii injure pe cei care i-au jurizat sau sa incerce sa isi salveze imaginea in fata clientilor care s-ar putea, doamne fereste, sa ii considere mai putin eficienti decat cei care au fost serviti cu E-uri stralucitoare. Nici pentru ca sapte "felicitari" spuse sus pe scena nu te ajuta sa treci usor peste orice "nu-mi convine ca au castigat astia" spus de jos, ci pentru ca, daca ajungem sa nu ne mai respectam nici noi intre noi munca pentru care ne sacrificam zilele, chiar nu mai are cine sa ne-o respecte.
Desi am luat cele mai multe premii la cele mai multe categorii, si noi ne-am uitat cu invidie la cei care au luat Grand Effie sau la alte campanii bune care au castigat trofee pe care ne-ar fi placut sa le castigam noi. Dar ii felicitam cu toata sinceritatea pe colegii si prietenii nostri de la McCann, Cohn, Geometry Global, GMP, Jazz, Leo, Lowe, Mindshare, Next, Papaya, Propaganda, Publicis, Starcom, The Geeks si Wunderman pentru succesul lor.
Graffiti BBDO a avut un an bun, dar asteapta unul si mai bun.
Luni seara ne-am bucurat sa iesim din Ateneu cu sapte trofee Effie de aur, argint si bronz. Acum asteptam sa vedem daca am castigat, cu adevarat, ce ne doream sa castigam.